Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase: E36, 316i Compact

Fredrik

Anbefalte innlegg

Øyeblikket dere alle har ventet på er her. :ermm:

Bilen er en 94-modell med altfor mange kilometer bak seg, men er i god teknisk stand. Kommer sannsynligvis ikke til å ha den så altfor lenge, hvor lenge vil tiden vise.

Planene fremover inkluderer i hvert fall nye felger, muligens nye speil, grøftelys og muligens nye front/baklykter.

Holder på med anleggsmontering, satser på å være ferdig innen Gatebil (intern spøk ^^). Jeg er treg.

* Godkjent senket

* Et helvete på vinterføre (Selv om det er jævlig gøy :wee: )

Et par bilder, tatt med K610i, så kvaliteten er ikke overveldende. ^^

Før vask, på et verksted der jeg la litt kabler under gulvet. Kompis sin bil til venstre. Den jævelen.

post-31016-1171664970_thumb.jpg

Nyvasket (Statoil poleringsvask er bra greier)

post-31016-1171665052_thumb.jpg

post-31016-1171665170_thumb.jpg

Komponentene som er montert/skal monteres foreløpig:

Pioneer DEH-P5900MP

US Amps XT1600.4

Earthquake DBX-12R

Pioneer TS-E136C

post-31016-1171665388_thumb.jpg

Endret av fredrik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Ta noen bilder underveis da :!:

8078476[/snapback]

Har tatt litt, men dette er jo allerede gjort, og ting er på plass igjen. Satser på å få montert frontsettet i en av dagene som kommer nå, og en møbelsnekker skal skjære platene til kassen denne uken forhåpentligvis.

dsc00049ae8.th.jpg

Lenke til kommentar

Nå har jeg montert frontsett, koblet til delefiltre og gjort klar jord til delefiltre.

I morgen skal man legge opp ny remote-kabel, koble til tweetere og montere forsterker, så blir det forhåpentligvis lyd i høyttalerne. :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kassen er ferdig bygget. Jeg satte bort akkurat det på grunn av latskap, og fikk en møbelsnekker til å ta seg av sakene, så den er nok ganske sannsynlig potte-tett.

I morgen blir det siste finpuss når det gjelder tilkobling, om jeg får det som jeg vil. Skal også bestille meg noen nye signalkabler snart, siden de fra Biltema trolig er det verste rælet jeg har sett. Den ene tok med seg terminalen på forsterkeren når jeg skulle fjerne den grunnet støy.

dsc00148dp1.th.jpg

dsc00149kr9.th.jpg

Lenke til kommentar

Skal trekke den til uka tenker jeg. Bare skaffe meg no spraylim og filt.

Det verste fremover nå er vel å finne ut hvor støyen i den ene signalkabelen kommer fra, og løse dette. Sannsynligvis bytter jeg signalkablene i samme slengen, med noen som har påmontert jord, bedre skjerming og bedre plugger.

Lenke til kommentar

heh, har hatt signalstøy en stund nå, sånn turtallshvining, men høres heldigvis ikke på normalt/høy lydstyrke. Så her forleden fant jeg ut ved en ren tilfeldighet av lyden kom og gikk alt ettersom om varmetrådene i bakruten var på eller av :D. Så tror det er noen ledninger inne i dæsjbordet bak spilleren muligens som kan gi litt støy.

Lenke til kommentar

du har vel ikke lagt signal-kabelen sammen med strømkabelen?

Bare spør, ser ikke at du har skrevet det.

Uansett, det mange gjør, er å surre inn signal-kabelen med aluminiumsfolie.. Det pleier å skjerme godt nok til at det ikke blir dynamostøy :)

Lenke til kommentar

Signal- og strømkabler er på hver sin side av bilen og krysses aldri.

Kan godt hende at det har noe med noen ledninger i dashbordet, men det er litt merkelig at det kun er med den ene signalkabelen det skjer, med tanke på at jeg har to som har akkurat samme vei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...