TheLoco Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Finnes det noen rimelig løsning for trådløst nettverk, PC til PC, over en strekning på litt i overkant av 1 km luftlinje? Det er ikke helt fri sikt, noen trær og kanskje et hustak i mellom. Trenger ikke høy hastighet. Lenke til kommentar
kaka13 Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 NEI, det er dyyyrt.. Lenke til kommentar
TheLoco Skrevet 5. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2002 Quote: Den 2002-12-05 14:13, skrev kaka13:NEI, det er dyyyrt.. Det jeg lurte på var priser på aktuelt utstyr, ikke om du synes det er dyrt i forhold til ukepengene du får. Spis kyllingvingene dine og hold fred til du har noe fornuftig å si. Lenke til kommentar
Delux Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Enig ! ! Nok om det... Sjekk her http://www.lansupply.no Lenke til kommentar
AndreM Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Har nevnt det før her i forumet, men på Cisco seminar fikk vi høre om pringles antenne. Altså en antenne laget av en pringles boks +++ Tror det var snakk om en 100 lapp for antennen. I tillegg må man jo selvfølgelig ha "standard" trådløst utstyr. I fri sikt skal en slik antenne klare 16 Km :smile: Lenke til kommentar
kaka13 Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Quote: Det jeg lurte på var priser på aktuelt utstyr, ikke om du synes det er dyrt i forhold til ukepengene du får.Spis kyllingvingene dine og hold fred til du har noe fornuftig å si. såååå sint.. =) ingen bryr seg uansett da.. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Søk på "blikkboks" antenne på forumet her. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 På Norwaywireless.net Finner du masse info om WLAN -> Utstyr, priser, anbefalinger, howto's osv. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Jeg har trådløst nett med senderer og mottakerer på 3km rekkevidde ca. Husttak og trær bør en absolutt unngå her hvert fall. Lenke til kommentar
mascot Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Quote: Den 2002-12-05 15:35, skrev Delux:Enig ! !Nok om det...Sjekk her http://www.lansupply.no adressen er forresten http://www.wlansupply.no :smile: Lenke til kommentar
TheLoco Skrevet 6. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2002 Takk for tips! :smile: Skal sjekke nærmere når jeg får tid. Pringles og blikkboks hørtes interessant nok ut til at jeg i alle fall må sjekke nærmere, har sansen for de sære løsninger. Jeg er ikke sinna, men kan styre min begeistring for fjortiser som skal svare på ethvert spørsmål uten å si et fornuftig ord. Den derre kyllingen plaprer jo innpå i enhver tråd. :razz: [ Denne Melding var redigert av: TheLoco på 2002-12-06 03:11 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå