saltem2000 Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Jeg vurderer å kjøpe en brukt sort Macbook med følgende spesifikasjoner. 2ghz Intel Core Duo 2gb RAM 80gb harddisk den er et halvt år gammel og prisen ligger på 12000 kroner. - virker dette som et bra kjøp? - de nye maskinene har Intel Core 2 Duo istedenfor Core Duo. Hvor mye er denne forskjellen "verdt"? jeg tenker å bruke maskinen mest til skriving, surfing, film og noe fotoarbeid. håper på kjapt svar. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Core 2 Duo er, MHz for MHz, ca 10% raskere enn Core Duo, i tillegg til at C2D er 64-bit. Hve det er verdt for deg må du selv bestemme deg for. Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) Jeg vurderer å kjøpe en brukt sort Macbook med følgende spesifikasjoner. 2ghz Intel Core Duo 2gb RAM 80gb harddisk den er et halvt år gammel og prisen ligger på 12000 kroner. - virker dette som et bra kjøp? - de nye maskinene har Intel Core 2 Duo istedenfor Core Duo. Hvor mye er denne forskjellen "verdt"? jeg tenker å bruke maskinen mest til skriving, surfing, film og noe fotoarbeid. håper på kjapt svar. 7960303[/snapback] Ytelsesøkningen vil i ditt tilfelle ikke være av en så stor verdi at det vil ha veldig mye å si.. Men, syntes den var en tanke dyr da, i og med at du får en ny en til den prisen minus 1 gig med ram(med mindre du egentlig mente MacBook Pro da)... Endret 16. februar 2007 av christian1986 Lenke til kommentar
saltem2000 Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) takk for raske svar! jeg tenker på macbook. virker som ytelsen holder for min del, men mulig det er litt dyrt som du sier. ellers har jeg forresten hørt rykter om at det er mye støy på macbooken med core duo ifht den m core 2 duo. noen som har erfaringer med det? Endret 16. februar 2007 av saltem2000 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå