Elenion Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) Åkai, litt rar overskrift..men vet ikke hvordan jeg skal skrive det. Jeg driver med et c-program i studiesammenheng og har støtt på et lite, men irriterende problem (det værste er at jeg mener å huske jeg har løst dette før, men er helt blank så mulig jeg husker feil. husker iallfall ikke hvordan...) Jeg bruker strcmp slik: if (strcmp(stringarray[0], "KOMMANDO") == 0) { /*stringen på plass 0 i arrayen er KOMMANDO og noe skal skje*/ } Det jeg gjerne vil er at strcmp skal fungere uten å være case-sensitivt. Evnt trenger jeg en kommando for å gjøre stringarray[0] om til UC eller LC slik at jeg kan teste mot hvilken som helst av dem etterpå. (stringarray[0] er en kommando fra bruker, derfor er det fint om brukeren får samme respons fra programmet om h*n skriver KOMMANDO eller kommando eller Kommando...) Litt kronglete forklart, men håper noen forsto og kan hjelpe:) På forhånd tusen takk for alle fine svar;) Endret 19. februar 2007 av Elenion Lenke til kommentar
charlie di meola Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 strcasecmp 1414141414141414 Lenke til kommentar
Elenion Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 Doh, så enkelt kan ting være:D Takker så mye for raskt svar;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå