GrH Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Hei hei .... Først specs da ... : ( alt har blitt kjøpt nyt for 3 månder siden .. Untatt kabinettet og strømforsyninga ) HK : Gigabyte Ds4 Bios F6 RAM : Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 1024MB CL5 Skjermkort : Sapphire Radeon X1900XT 256MB Prosessor : Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz PSU : Subeam 450W ( sånn som de hadde på kampanje med kabb og Psu ) to Seagate disker og en scsi disk jeg har da litt problemer med maskinen min , Det som skjer , skjer av og til ... kanskje 1 dag i uken. det er at ... jeg pleier og ha pcn ganske mye på ... så plutselig ( feks. når jeg spiser middag ) så kommer jeg til en pc som er helt svart ... reagerer overhodet ikke ... ( eller når jeg ikke sitter og bruker den direkte , har iallefall ikke opplevd det enda , så det skjer ikke når jeg belaster den men det som er at Vifta på skjermkortet Går på fult .. noe den ellers kun gjør når man slå pcn på ... da må jeg bare trekke ut pcn fra veggkontakten ... og kanskje vente 10 min så prøve og slå den på igjen av og til må jeg slå av og på flere ganger før jeg får den igang igjen ... når jeg skal prøve og få den på så henger den seg lism ved dær viften er på full spinn (skjermkortet ) ... og står dær i evigheter ... då må jeg bare trekke ut kontakten igjen og prøve på nytt ... dette begynner og irritere meg nå ... men lurer på hva som er feil ... Misstenker hovedkortet ... men det kan jo være alt annet og ...:S? Jeg hadde opprinnelig klokket den til 3,6 Ghz men tenkte da at det var det .. så klokka den ned igjen ... og nå har det skjedd igjen for 2 gang etter jeg satte alt til normale verdier .. TUUuuuuuuuuuuuusen takk til alle som ser innom og til de som hjelper meg .. Diskusjon.no leve lenge -Djgunnah Lenke til kommentar
mard Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Er ikke noe ekspert på dette da, men høres jævli tragisk ut! Kan være at pc'n blir for varm. For dårlige vifter ? Hadde sagt at du burde åpne kabinettet og støvsuge inni pc'n, men skal jo ikke være mulig at det er mye støv der etter 3 mnd... Men er du på et støvete rom skader det altid og sjekke.. lykke til videre Lenke til kommentar
GrH Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 Er ikke noe ekspert på dette da, men høres jævli tragisk ut!Kan være at pc'n blir for varm. For dårlige vifter ? Hadde sagt at du burde åpne kabinettet og støvsuge inni pc'n, men skal jo ikke være mulig at det er mye støv der etter 3 mnd... Men er du på et støvete rom skader det altid og sjekke.. lykke til videre 7959770[/snapback] Kan loooove deg at det ikke er en smule mulighet for at det er støv i den .. har støv filter på alle innsugs vifter , renser de ofte ... har og nok kjøling ... tempen er lav ... rundt 36 på prosessor hele tiden ... så jeg tviler egentlig på det ... + at det skjer jo ikke når pcn blir belastet ... -takk takk ... -djgunnah Lenke til kommentar
GrH Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) Nå skjedde det igjen .... Men nå satt jeg på den ..... bare surfa ... ikke noe krevende jobb ... Begynner på om det er strømforsyningen som kveler ... men den er "bare" 45 grader varm ( på kjøleribbene ) hmm ... ... denne "nye " pcn min og ... skal klikke sånn ...AAargh .. pllz ... ? Tuusen takk ... Sorry for dobbelpost.. Edit : Trur jeg skal måle spenningene imårra jeg ... , med multimeter azz.. Endret 16. februar 2007 av Djgunnah Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Hei... Ville kjørt en memtest på den. Men... Er ikke 450W PSU litt i underkant for det oppsettet ditt ? Sjekket du spenningene i BIOS ? Med multimeter, så måler du jo UBELASTET på PSU, dersom du ikke gjør noen triks.. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
The_Lozer Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Hei... Ville kjørt en memtest på den. Men... Er ikke 450W PSU litt i underkant for det oppsettet ditt ? Sjekket du spenningene i BIOS ? Med multimeter, så måler du jo UBELASTET på PSU, dersom du ikke gjør noen triks.. Mvh, Beej80 7960563[/snapback] dette blir en helt annen sak. har 350W psu er det i underkant for: P4 3GHz 775 1MB 3stk HDD Asus nVidia GeForce 6600GT ABIT AGV-8 eller noe 2stk 512MB twinmos pc-3200 Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Ta ut skjermkortet og test om maskinen blir mer stabil da. Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) Ta ut skjermkortet og test om maskinen blir mer stabil da. 7961033[/snapback] Ta ut skjermkort? Då blir det väl ikke noen bra test før att se om det fungerar sedan han ikke "ser" om det fungerar Är det aktiverat noen dvalemodus eller noe sådant i windows? Ta ut komponenter o sett dem på plass igen? Checka så alla strømkablar sitter fast, är noen løs? Vad med nyare bios? Trur og det ev. kan vara något med hovedkortet.. Klarar du att køre 3dmark uten den kutter ut? Endret 17. februar 2007 av Robbansvenske Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) Var ikke klar over at hk manglet integrert gpu. Dårlige greier På Komplett nettside er det en som beskriver at hk har problemer med enkelte rambrikker. En annen måtte bytte skjermkort for å få maskinen til å være stabil. Endret 17. februar 2007 av Spartan Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Vifta på skjærmkort styres vel av drivere. Virker som om disse henger ved suspend. Ville oppgradert chipsett-drivere, avinstallert skjermkortdrivere, restartet og huket av for S1 (suspend mode) i BIOS og installert skjermkort på nytt igjen. Snarveien på dette problemet er å slå av hele dvale-modusen under strømstyring (egenskaper for skjerm > skjermsparer > strøm) Lenke til kommentar
GrH Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) EDIT : DEN slo seg av nå mens jeg skreiv innlegget ca 7 min Etter jeg slo den på... er redd for og slå den på nå .. sånn at jeg ikke skal ødelegge mer :S Det er ikke et dvaleproblem ... Kan virke som at den restarter seg ( kan det være minne kræsj ?) også henger den seg under oppstarten av skjermkortet .. dær viften går på fult .. men ikke demper seg Org: Takk takk ..... viss jeg skal måle med multimeter så blir det mens jeg kjører maskinen ja ..... og den klarer 3dmark fint ja ... prøvde og oppdatere biosen i går kveld ... men så slo den seg av igjen ja .. Dagens mål er og Hive ut absolutt alt , montere alt på nytt igjen .. Reinnstalere de driverene du sa.. og se da ... Tuuusen takk ... Endret 17. februar 2007 av Djgunnah Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Kan høres ut som psu! Har skjermkortet fått egen kabel? (ingen andre ting koblet på seg) Koble bort dvd spilleren, evt alle andre kort du ikke trenger i feilsøkingen (lykort etc) Avinstaller evt (jalla) prog du ikke bruker. PS, jeg har samme problem, hos meg fant jeg ut hva som har sjedd, men ikke akkurat hvilken komponent som er synderen https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=717915&hl= Lykke til Lenke til kommentar
GrH Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 ja misstenker psu jeg og ja .. driver og "samler " inn multimeter ( 2-3 ) sånn at jeg kan måle flere spenninger sammtidig ... -Djgunnah Lenke til kommentar
MaDasK Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 har samme problemet.. min maskin ble sånn etter et lynnedslag som tok livet av PSU'en min.. skifta PSU og etter dette har det blitt sånn.. slår seg av en sjelden gang, så må jeg skru av brytern på PSU og vente i 10 sekunder slik at alt av lys slår seg av.. noen ganger vil den på igjen etter bare litt tid men enkelte ganger må jeg vente sånn 10 minutter.. Kan kanskje være jordingsfeil? Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 koble bort unødvendig ting du ikke trenger for å kjøre maskina, ekstra disker cd/dvd mm. kjør memtest (som er nevnt tidliger) evt prøv andre brikker, evt en og en. Men mistenker i første omgang psu, prøv en annen psu. Lenke til kommentar
GrH Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Ja har prøvd og kjørt 2 psu`er ... ( men ingen forskjell ) skal sende inn Hk da jeg misstenkter dårlig kontakt mellom cpu slokkel og printbrettet .. ( virker som bus feil mellom cpu og chipsett ++ ) skal høre med komplett hva de sier ... -Djgunnah Takk for hjelpen allesammen Edit : MaDasK: vet ikke ... trur ikke at det er sånn til meg iallefall ... når jeg tenker meg om så har jeg ikke tilkoblet pcn til en jorda kontakt .. men det som er rart er at når hk er montert i kabb ( litt spenn ) så nekter den ... mens når det er løst montert så funker den fint ... som kan tyde på dårlig kontakt .. Endret 22. februar 2007 av Djgunnah Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå