Gå til innhold

Pcutstyr.no og dårlig support?

Anbefalte innlegg

Bestilte en stund før jul en Proson 5m subkabel fra Pcutstyr.no og da jeg motok kablen var den defekt. Pluggen på ene siden går ikke på fordet om jeg har løsnet hetten på kablen helt og tatt den av. Og er alt for trang på andre siden av kablen også. Har en akurat identisk kabel som denne fra proson som jeg kjøpte fra komplett.no og den passer perfekt på hunpluggen på subben.

Sendte den inn til dem og fikk beskjed om at kablen var testet ok og at jeg måtte betale et testgebyr på 310kr. Jeg godtok ikke dette og sa de måtte teste den en gang til og at jeg sendte dem en RCA y-leddkabel som de fikk teste den på og se at den enne enden ikke passet. I dag fikk jeg y-leddet og subkablen tilbake og de er fremdeles testet ok men kablen går ikke inn på pluggen. Synes virkelig dette er slapt av butikken. Jeg etterlyste kablen for noen uker siden siden jeg ikke hadde hørt noe fra dem om kablen på lenge og at jeg sendte den inn før jul. De sa de skulle ta kontakt så fort de viste noe om kablen men det gjorde de heller aldri. Synes denne butikken virker utrolig useriøse. Noen andre som har hatt problemer med dem. Lurer på hva jeg skal gjøre med denne saken. Tenker på og gå til forbrukerrådet. :cry:

Endret av Zx45
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel, regner med at pcutstyr har bare maalt gjennomgang i ledningen, og funnet ut at ledningen ikke har brudd, ergo ikke defekt.. naa vet jeg ikke hva du skrev i feilmeldingen, og om pcutstyr sa ifra at hvis de ikke finner feil saa maa testgebyr betales (har de ikke opplyst om dette, kan de ikke ta betalt for det) men vet at diverse test verksted kan vaere veldig sloeve med testing, og skrive ned hva du faktisk sier (hvis du ringte inn problemet) "Virker ikke" er en gjenganger i slike tilfeller, enda du beskriver detaljert hva som er galt..

du har vel faatt med en arbeidsbeskrivelse over hva de har gjort? hva staar det paa dem?

har selv opplevd meeget trange RCA plugger, men ved meget forsiktig utvidning og "skru litt frem og tilbake" mens jeg plugger den inn, pleier den aa gaa paa plass..

Lenke til kommentar
vel, regner med at pcutstyr har bare maalt gjennomgang i ledningen, og funnet ut at ledningen ikke har brudd, ergo ikke defekt..  naa vet jeg ikke hva du skrev i feilmeldingen, og om pcutstyr sa ifra at hvis de ikke finner feil saa maa testgebyr betales (har de ikke opplyst om dette, kan de ikke ta betalt for det) men vet at diverse test verksted kan vaere veldig sloeve med testing, og skrive ned hva du faktisk sier (hvis du ringte inn problemet) "Virker ikke" er en gjenganger i slike tilfeller, enda du beskriver detaljert hva som er galt..

du har vel faatt med en arbeidsbeskrivelse over hva de har gjort? hva staar det paa dem?

har selv opplevd meeget trange RCA plugger, men ved meget forsiktig utvidning og "skru litt frem og tilbake" mens jeg plugger den inn, pleier den aa gaa paa plass..

7964425[/snapback]

Jeg skrev en detaljert mail til dem om at det var den ene pluggen som ikke gikk på om jeg tok hetten helt av, jeg fikk ikke nå arbeidsrapport som var beskrivende med kablen nei. Har jo akurat samme kablen som jeg bestile hos komplett og den er meget slakk og finn når jeg skrur hetten helt tilbake, men sitter som støpt når jeg skrur den inn. Det andre jeg reagerer på med den service som er gjort er at de har vært så pass hardhent med kablen at de har skrud sund noen av gjengene i hetten på pluggen. Syns dette er utrolig uprofesjonelt.

Lenke til kommentar

ingen arbeidsrapport = ingen penger..

de skal dokumentere hva de har gjort,ellers ville det jo vaert fritt frem for dem aa kunne si de har satt inn nye deler fordi de gamle ikke funka, ta betalt for det, ogsaa har de ikke gjort annet en aa resette bios f.eks.

jeg ville ogsaa klaget til pcutstyr, gjerne til en hoeyere oppe en support (en eller annen med lederstilling) og spesielt hvis de har skrudd sundt noen gjenger.. hvis du leverer bilen inn til Eu sjekk, saa hadde du klaga hvis det plutselig var en laang ripe i lakken som ikke var der foer sjekken, ikke sant? :p

men hvis de krever betaling for test uten aa dokumentere dette, skal du ikke betale en krone.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...