Gå til innhold

kontroll av opp/ned hastighet

tequila

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om et eller annet program som man kan styre opp og ned hastigheten til hver enkelt program man kjører?

eks: man låser opphastigheten til f.eks. ett ftp-program til 50k/sek opp, og f.eks. 100k/sek ned osv.... (jeg vet dette kan gjøres i de fleste ftp-program, men dette er gitt som ett eksempel)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Det er en tråd en annen plass om dette emnet. Min konklusjon fra den tråden er at det ikke er så dumt å strupe. For hvis man deler oppkoblingen med noen andre, så er jo alternativet enten av eller på.

Når dere er ute og kjører. Da regulerer dere gassen, sant? Dere regelerer jo ikke farten med nøkkelen?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-05 10:26, skrev tequila:

Er det noen som vet om et eller annet program som man kan styre opp og ned hastigheten til hver enkelt program man kjører?

eks: man låser opphastigheten til f.eks. ett ftp-program til 50k/sek opp, og f.eks. 100k/sek ned osv.... (jeg vet dette kan gjøres i de fleste ftp-program, men dette er gitt som ett eksempel)

Når det gjelder ftp-program(server) så kan du med de fleste fastsette hvilken båndbredde brukerne skal kunne bruke. Du kan sette denne "rettigheten" på brukernivå, altså individuell for hver bruker hvis du vil.

Men generellt sett så må vel dette være en egenskap i programmet man bruker, men det kan oppnås med f.eks. Windows2000 Server og konf. av QoS/Routing.

Kan også ordnes med en liten Linux-boks med Ip-chains/Ip-tables hvor denne er en gateway/router...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...