Gå til innhold

Compaq EVO N800c


Andersgh

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Noen som har noen erfaringer på med en slik maskin?

 

Er denne å annbefalle?

 

-Anders-

 

 

 

 

EVO N800c er Compaqs første bærbare PC med den nye Intel Pentium 4 prosessor-M, og er beregnet for brukere som ønsker desktop-ytelse kombinert med alt av siste teknologi for bærbare PC-er. Maskinen er lite brukt, og har ingen slitasjeskader.

Spesifikasjoner:

Prosessor

* 1,7 GHz Intel Mobile Pentium M 4 Prosessor med SpeedStep

* 512 KB synkront nivå-2 hurtigbuffer

* 400 MHz Front Side Bus

Minne

* 256 MB DDR SDRAM 266 MHz, utvides til 1024MB

* 1 ledig slott

Skjerm og grafikk

* 15,1" Aktiv matrise SXGA 1400x1050

* ATI Mobility Radeon 7500, 4xAGP, 64-bit video grafikk med 32-MB DDR SDRAM

MultiBay

* Innebygd MultiBay med enkelt bytte av enheter

MultiPort

* Harddisk og diskettstasjon

* 30 GB SMART harddisk (4200rpm)

DVD

* 8 x DVD-spiller (Har en DVD/CDRW stasjon som muligens kan medfølge dersom prisen er riktig)

Kortplasser

* Cardbus PC-Card Kortplass (PCMICA) med støtte for 1xType II kort I

* Integrert 56K V92 modem og Intel 10/100 Ethernet

Tilkoblinger

* 2xUSB 2.0 , parallell, VGA, Infrarød port 4 Mbits/s

* RJ-45 og RJ-11 kontakt

* Stereo lydutgang, mikrofoninngang

* S-video utgang

Vekt, Størrelse og Batteri

* Ca 2,9 kg

* Størrelse 3.3 x 31.7 x 25 cm

* 8 Celler Lithium-Ion batteri gir ca 3 timers batteritid

* Muligheter for tilkobling av ekstra batteri i MultiBay (tilbehør) gir ca 5-6 timers batteritid

* Ekstern strømadapter

Operativsystem

* Windows XP Norsk eller Engelsk

Annet

* JBL Pro Speakers with bass reflex and 16bit stereo lyd

* Innebygd mikrofon

* Tastatur i full størrelse, styrepinne og pekeflate styreenhet

* Ekstern volum kontroll

* Compaq QuickRestor CD

* Industri-ledene Compaq PC Lifecycle Solutions

* Felles tilbehør med Aramda E og M serien, og EVO Nxxc modellene

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en N600c på jobb, men de har kjøpt inn noen nye N800c nå. Må si jeg er godt fornøyd med min N600c, selv om bærbar og docking noen ganger er noe dritt.

Henger seg og man må tilslutt ta ut batteriet av og til, men har vel ett inntrykk av at bærbare er litt klønete slik.

 

Mosher'n

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har en evo 800c. Kan annbefales på det sterkeste. Bruker den mye til grafikk og CAD arbeid, noe den takler bedre enn noen andre bærbare jeg har sett til nå. Fungerer også utmerket til spilling. Eneste forskjellen fra din config er,

512MB RAM

dvd,cdrw

40GB HDD (5400rpm)

 

Også har den et veldig bra design og er tynn til å være en så stor maskin(3,3cm)

 

-F-

Lenke til kommentar

Har også en 800C (512, 40GB (5400rpm), og er svært godt fornøyd, beste bærbare maskinen jeg noen gang har vært borti!

 

Nydelig skjerm, meget god teknisk design, enorm ytelse på alt, fungerer meget godt også med spill!

 

Den er jo relativt stor, men er samtidig noe av det slankeste jeg har sett med 15" skjerm.

 

Så det er absolutt en maskin å anbefale!

 

Kjøpt gjennom NTNU, (www.hp.no/ntnu-pc)

Lenke til kommentar

Jeg har også kjøpt meg en evo n800c, men det er en ting jeg lurer på. Kan man ikke koble inn en ekstern mus? Jeg finner ikke pluggen argh...

 

En ting til, oppløsningen. Har noen av dere lagt merke til det er mer "tåkete" på n800c enn det er på n610c? Jeg mener 610c er mer klarere. Er det noen som har samme problem som meg? Eller har jeg fått en defekt pc?

 

Jeg hadde en evo n610c før men så gikk jeg over til n800c... kanskje det er en tappe :sad:

Lenke til kommentar

Jeg kjører 1600x1200. Hvis jeg skrur den ned til f.eks. 1280x1024 så blir den enda verre. Men skal det stemme at n610c skal ha et bedre oppløsning? Fordi på n610c så kjører jeg den på 1400x1050 og oppløsningen er knallbra.

 

Begge modellen er det samme type grafikkort tror jeg, men på n800c så er det med 64mb istedet 32mb som n610c har...

 

Jeg tenkte kanskje det er noe galt med driveren men så fant jeg ut at på atis sine hjemmeside at man ikke laste ned driver til mobility skjermkort. Man må kontakte leverandøren av pcen dvs compaq. På compaq sine hjemmeside så er den nyeste driveren 23. oktober, så det betyr det skal være slik.... litt tåkete oppløsning... #"¤"#% øyne mine sliter å se på skjermen... blunker hele tiden...

 

Anyone som har det samme problem som meg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...