Sceolan Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Heisann. Har lagt inn noen innlegg om dette tidligere, men etter å ha fått testet litt mer så legger jeg inn en ny post Prøver å få til en god forbindelse over til en nabo, en avstand på ca 340m fri sikt. Jeg har en Buffalo WHR-HP-G54 som sender og vi har en Linksys sak som tar imot, og Cnet 14dBi retningsbestemte antenner i begge ender. Kjører DD-WRT og WDS. Etter litt frem og tilbake, og re-flashing av routerne, så har vi fått et ok signal, men føler fortsatt at det burde være mer. På denne lille avstanden, fri sikt, og de antenne, burde vi vel få skikkelig godt signal... På min buffalo står det nå mellom 55 - 60 % under signal kvalitet, og det er jo greit nok, men på Linksysen står det bare ca 35 %. Burde det ikke stå samme prosent på begge? En av de må jo ha missvisende signal kvalitet? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Bruker du DD-WRT så viser det lavere signalstyrke enn det skal... Dessuten har WRT54 dårligere følsomhet enn Buffalorouteren. Lenke til kommentar
Sceolan Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 Bruker du DD-WRT så viser det lavere signalstyrke enn det skal...Dessuten har WRT54 dårligere følsomhet enn Buffalorouteren. 7959130[/snapback] Bruker DD-WRT på begge routerne, både Linksys'en og Buffaloen... Tror jeg skal få til en Buffalo til og bytte ut Linksys'en. Men angående de retningsbestemte antennene, må de stå i ca. samme høyde? Antar at det holder bare å vinkle de litt opp eller ned dersom det er høydeforskjell på antennene? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Du vinkler de bare opp eller ned ja. Du får bare tenke på at det er som skarpe lommelykter, så finner du ut hvilken vinkel de skal stå i for at du skal se de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå