Gå til innhold

Lydforskjell på annlegg og headsett.

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg spilte nettop av Amour av Rammstein på headsettet mitt, ett Icemat Siberia. Og deretter på annlegget mitt, ett Logitech 5.1, og jeg oppdaget at gitarspillet i starten bare forsvant når jeg spillte den av på annlegget, Slik at man bare hørte vokalene.

jeg prøvde å laste ned sangen på nytt, (fem forskjellige versjoner med ulik lengde), men hørte ikke noen forskjell.

Er det da noe feil med annlegget mitt eller instillingene?

Takk på forhånd :blush:

Endret av JohanStendal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hører du bare tromme og vokal fra 00:20 til 00:37? Ikke noe gitar-pling i bakgrunnen?

Jeg greier ikke å dempe den gitar-plingingen på noen som helst måte på mitt anlegg (se profil). Ikke i Koss PortaPro heller. Verken med bass-/diskant-kontroll/-filter eller equalizer.

Jeg foreslår at du tester ut med litt forskjellige sanger. Ikke bare Rammstein, men kanskje litt funky Red Hot Chili Peppers og detaljrik Mars Volta. Eventuelt Tracy Chapman, Roger Waters og Jan Garbarek for litt mer voksen musikk.

Lenke til kommentar
Hører du bare tromme og vokal fra 00:20 til 00:37? Ikke noe gitar-pling i bakgrunnen?

Jeg greier ikke å dempe den gitar-plingingen på noen som helst måte på mitt anlegg (se profil). Ikke i Koss PortaPro heller. Verken med bass-/diskant-kontroll/-filter eller equalizer.

Jeg foreslår at du tester ut med litt forskjellige sanger. Ikke bare Rammstein, men kanskje litt funky Red Hot Chili Peppers og detaljrik Mars Volta. Eventuelt Tracy Chapman, Roger Waters og Jan Garbarek for litt mer voksen musikk.

7960131[/snapback]

Det er bare det å si;at det kreves mot til å sammenligne.Om du bruker en god høretelefon som referanse,avslører det temmelig fort uregelmessigheter i anlegget forøvrig.

Mvh Rune

Lenke til kommentar

Men Koss PortaPro (som jeg brukte) er ikke fantastisk gode høretelefoner. Allikevel greide jeg ikke å modifisere lyden slik at jeg ikke hørte den han ikke hører i anlegget sitt.

Det kan derfor virke som at det er noe galt med anlegget hans. Kanskje sprengt?

Edit: Etter litt testing har jeg funnet ut at gitarlyden i begynnelsen av Amour kommer nesten kun fra høyre kanal. Kanskje det er lite lyd den høyre kanalen på anlegget? Dårlig kontakt? Jeg er veldig sikker på at det er her problemet ligger.

Når jeg spiller kun på venstre kanal er gitarlyden så godt som fraværende (forøvrig litt gøy å høre akkurat der).

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar

7960131[/snapback]

Hehe :p Ja! akkurat sånn er det, har hørt igjennom en rekke andre sanger, men forskjellen er ikke helt like stor som i intro'en på Amour ;)

Men Koss PortaPro (som jeg brukte) er ikke fantastisk gode høretelefoner. Allikevel greide jeg ikke å modifisere lyden slik at jeg ikke hørte den han ikke hører i anlegget sitt.

Det kan derfor virke som at det er noe galt med anlegget hans. Kanskje sprengt?

Edit: Etter litt testing har jeg funnet ut at gitarlyden i begynnelsen av Amour kommer nesten kun fra høyre kanal. Kanskje det er lite lyd den høyre kanalen på anlegget? Dårlig kontakt? Jeg er veldig sikker på at det er her problemet ligger.

Når jeg spiller kun på venstre kanal er gitarlyden så godt som fraværende (forøvrig litt gøy å høre akkurat der).

7962040[/snapback]

Jeg har spilt ganske så høyt til tider ja :innocent:

noen som vet hva som er et brukervennlig maksimum på volumet? har spilt så høyt at når sangen er slutt så hører man en høy summing fra høytalerne....

jeg skal ta å teste det med kontaktene når jeg kommer hjem :)

Endret av JohanStendal
Lenke til kommentar
Hehe  :p Ja! akkurat sånn er det, har hørt igjennom en rekke andre sanger, men forskjellen er ikke helt like stor som i intro'en på Amour ;)

7963680[/snapback]

Det er fordi all gitarspillingen går på høyrekanalen i begynnelsen på den sangen. I de andre sangene dine er lydene mest sannsynlig fordelt litt mer jevnt utover kanalene.

Fra 02:37 til 02:41 vil man også kun høre stillhet hvis høyrekanalen er død.

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...