Nutjob Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Prisen for et 2x2GB sett er høyere enn for to sett med 2x1GB men du har høyere tetthet per brikke. 8692574[/snapback] Men du ville altså heller gått for et sett 2x2GB, selv om prisen er høyere? Er det bra å ha høy tetthet på en brikke? -- Ok, men generelt da, er det like bra kvalitet på 2GB-brikker som på 1GB-brikker? 8692479[/snapback] det begynner å blir ganske god kvalitet på 2gb brikkene, det samme med 1gb i forhold til 512 osv. Men det er klart at det er best kvalitet på 1gb. Men dette kommer jo an på produsent osv. Tror ikke det skal vere noe slags problem med kvalitet på noen av brikkene til geil, crucial eller corsair. Genrelt sett EDIT: disse så aldeles ikke dårlige ut disse har høyere timings disse og jeg ville gått for de øverste 8692596[/snapback] Hehe, nå ramsa jo du opp nesten alle 4GB-settene netshop har. Kingston-brikkene er ikke aktuelle, 4000 kr for minne er for mye for min del. Egentlig synes jeg alle 4GB-settene til OCZ på netshop ser fine ut. Men hvilket ville dere valgt av dem? Alternativ 1 Alternativ 2 Alternativ 3 eller kanskje et helt annet? Hva er viktigst; frekvens eller timings osv.? 8698546[/snapback] omtrent like viktige..men timings er det som teller mest. Men du må som regel sette opp frekvensen for å nå den timingsen du vil ha. Så jeg sier timings. Jeg ville garantert gått for alternativ 3! på alternativ 3 er timings: 4-4-4-8! det er bra Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 26. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2007 Er dere andre enige at alternativ 3 er det beste 4GB-settet på netshop? Synes liksom det settet ser så mye mer "simpelt" ut jeg. Ikke de kjølegreiene som er på de andre osv. Og Value Pro-series, er ikke det litt sånn billig-ram da? Selv om det er det dyreste av OCZ-settene Lenke til kommentar
LapperT Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 unskyld at jeg spør, men hva i alle dager skal du med et sånt oppsett hvis du ikke er gamer? Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 26. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2007 (endret) Hva mener du er overkill da? Dessuten, jo bedre PC jeg kjøper nå, jo lengre blir det jo til jeg må kjøpe ny? Eller? Endret 26. mai 2007 av sindrejibb Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Hva mener du er overkill da? Dessuten, jo bedre PC jeg kjøper nå, jo lengre blir det jo til jeg må kjøpe ny? Eller? 8705896[/snapback] Hva er galt med value? Det er ingen vits i å gå for det dyreste alternativet heller. Når det gjelder minne så gjelder det å få så bra timings og hastighet som mulig for pengene. Selv pleier jeg å heller legge litt i hovedkortene, ikke nøye meg med noe mindre enn de beste chipsettene fra Intel. Også slike kort har jeg plukket opp til en rimelig penge. Men nå må du nesten bestemme deg. Denne tråden har overlevd mye lenger enn hva som hadde vært på sin plass. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 26. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2007 (endret) Ok. Så du mener også jeg burde gått for Value-brikkene med lavere timings, men lavere frekvens? Men er ikke chipsettet på HK'et jeg har valgt noe bra? Mange som har sagt det.. EDIT: Forresten, så er Value-brikkene det dyreste alternativet Endret 26. mai 2007 av sindrejibb Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Ok. Så du mener også jeg burde gått for Value-brikkene med lavere timings, men lavere frekvens? Men er ikke chipsettet på HK'et jeg har valgt noe bra? Mange som har sagt det.. EDIT: Forresten, så er Value-brikkene det dyreste alternativet 8706031[/snapback] Orker ikke å bla tilbake. Hva slags chipset har du valgt? Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 26. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2007 HK-et er P5N-E SLI. Hvis NVIDIA nForce 650i SLI er et chipset , så er det det. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Ok. Selv sverger jeg til hovedkort basert på toppmodell chipset fra Intel. Det er gjerne hovedkort basert på disse chipsettene som blir husket for den enorme stabiliteten. Hvis jeg f.eks. sier Asus P4C800-E Deluxe så er det flere som forbinder det med det mest stabile og solide hovedkortet de noen gang har vært borti. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 26. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2007 Ok, men tror jeg går for P5N-E SLI likevel, jeg. Det får trossalt mye skryt for stabilitet osv. det og. Hvis det er riktig at den Value-rammen er bedre enn de andre 4GB-settene netshop har, så er vel egentilg oppsettet ferdig. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 (endret) Ok, men tror jeg går for P5N-E SLI likevel, jeg. Det får trossalt mye skryt for stabilitet osv. det og. Hvis det er riktig at den Value-rammen er bedre enn de andre 4GB-settene netshop har, så er vel egentilg oppsettet ferdig. 8706169[/snapback] Har sagt det tidligere, men selv har jeg hatt et Core2-system gående i over et halvt år, og har valgt MSI 975X Platinum PowerUp Edition. Dette hovedkortet har fått gjennomgående gode kritikker, og fikk prisen "Editor's choice" hos Toms Hardware. Det har også vist seg å være dønn stabilt og det har virkelig levd opp til kritikken. Det er et svært godt hovedkort jeg vet du kommer til å bli fornøyd med. Prisen på det er ikke så verst heller, og er du heldig kan du plukke det opp på lagersalg til en svært hyggelig pris. Edit: men har du bestemt deg, så har du bestemt deg. Endret 26. mai 2007 av stigfjel Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Edit: men har du bestemt deg, så har du bestemt deg. 8706240[/snapback] Tro du meg: Før denne tråden er over så snakker vi om hvilken Quad-Core prosessor han burde velge, og hvilket DX 10.1-skjermkort han burde satse på. Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Edit: men har du bestemt deg, så har du bestemt deg. 8706240[/snapback] Tro du meg: Før denne tråden er over så snakker vi om hvilken Quad-Core prosessor han burde velge, og hvilket DX 10.1-skjermkort han burde satse på. 8712079[/snapback] forundrer meg ikke, forundrer meg ikke Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 MSI 975X Platinum PowerUp Edition kosta 500 kr mer enn P5N-E SLI, så da blir det nok ikke det. Må heller få pressa prisen ned litt på denne PCen enn opp. Vet denne tråden har vart lenge nå, men det er bare et svar jeg venter på. Er virkelig Value-rammen bedre enn Gold-serien til OCZ osv.? Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 Huff, nå har det kommet enda flere 4GB-sett på netshop. Søker dere etter "4096" kommer ihvertfall de fleste fra OCZ opp. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 MSI 975X Platinum PowerUp Edition kosta 500 kr mer enn P5N-E SLI, så da blir det nok ikke det. Må heller få pressa prisen ned litt på denne PCen enn opp. 8713452[/snapback] Vel, man får det man betaler for. Selv har jeg ikke hatt like gode erfaringer med nForce chipset som jeg har hatt med chipset fra Intel, særlig de beste. Hovedkort er en komponent det ikke er vits i å spare på. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 Men alle har jo så gode erfaringer med P5N-E SLI! Hvorfor sier alle andre det er bra da? Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Men alle har jo så gode erfaringer med P5N-E SLI! Hvorfor sier alle andre det er bra da? 8717833[/snapback] han personlig har ikke så god erfaring. Fins jo de og fins ingen hk der ikke ett eneste kort er ødelagt eller har ein feil Eg har alltid holdt meg til Intel og kjem til å holde meg til Intel chipset ved kjøp no snart og Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Oj, forrige post ble skrevet i en hast. Tenkte ikke så mye over det. Men HK er egentlig nesten bestemt med mindre mange sier det er dårlig og at det er ett spesielt kort som er så mye bedre for meg. Det viktigste nå er spørsmålet mitt om minne lenger opp i tråden her: Er dere andre enige at alternativ 3 er det beste 4GB-settet på netshop? Synes liksom det settet ser så mye mer "simpelt" ut jeg. Ikke de kjølegreiene som er på de andre osv. Og Value Pro-series, er ikke det litt sånn billig-ram da? Selv om det er det dyreste av OCZ-settene Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Er dere andre enige at alternativ 3 er det beste 4GB-settet på netshop? Synes liksom det settet ser så mye mer "simpelt" ut jeg. Ikke de kjølegreiene som er på de andre osv. Og Value Pro-series, er ikke det litt sånn billig-ram da? Selv om det er det dyreste av OCZ-settene 8720399[/snapback] ok, skal du overklokke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå