Gå til innhold

Stasjonær PC - Valg av komponenter

Anbefalte innlegg

Forresten så skal jeg ikke klokke om det har noen betydning.

EDIT: Også må jeg ha en trådløs router. Gamle-PC'en skal på et annet rom. Har dere noe anbefalinger? Trenger også en USB-mottaker. Har sett på Linksys sin WRT54GL, men er dette bare for Linux? Skjønner ikke helt hva forskjellen på alle i den WRT54-serien er.

Endret av sindrejibb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
EDIT: Også må jeg ha en trådløs router. Gamle-PC'en skal på et annet rom. Har dere noe anbefalinger? Trenger også en USB-mottaker. Har sett på Linksys sin WRT54GL, men er dette bare for Linux? Skjønner ikke helt hva forskjellen på alle i den WRT54-serien er.

8358894[/snapback]

Lurer fortsatt på dette med router og USB-mottaker.

Lenke til kommentar

Siden du har routeren ved siden av dataen så ville jeg droppet trådløst nettverk.

Jeg har trådløst nettverk og det fungerer dårlig

Legg kable til pcen din og trådløst til den gamle :thumbup:

Endret av Toonnes
Lenke til kommentar
Bump!

*14-tegn ja, duderu, skulle ikke regelen fjernes?*

8484776[/snapback]

Hvis du skal kjøre endel litt eldre programmer og spill, så er det ikke sikkert de fungerer i vista, men nye programmer og spill fungerer utmerket!

kjører selv vista ultimate, og er strålende fornøyd så langt! :thumbup:

Lenke til kommentar

Lurer på å kopiere handlelisten til sindrejibb...har svært begrensede datakunnskaper...

Ønsker meg en stille maskin til omkring 17.000,-. Bruker programmer som Solid Works, Photoshop, Illustrator, InDesign, Catia ... (spiller ikke).

Har SyncMaster 213T, hadde vært fint med en ekstra skjerm, men klarer meg også med den jeg har.

Har ellers sett på bl.a.: http://www.ags.no/ags/kampanjer/knalltilbu...aa_2_gb_ecc_ram

Om noen har synspunkt eller tips blir jeg glad :yes:

Lenke til kommentar

Når det gjelder mus og tastatur, så har jeg nå gått over til trådløst selv, og ønsker meg IKKE tilbake til å være lenket til PC'en.

Logitech Cordless desktop MX 3200 kan anbefales på det varmeste. Gaming går bedre med dette enn min gamle, trådbaserte MX 500-mus, så det er ingen bekymring.

Dersom du ikke skal spille spill, tør jeg da spørre hva du skal med et så bra skjermkort? Du bør heller velge et som gir god HDTV-støtte, støtte for 10-bit output i farger etc. Dersom du f.eks. velger et Radeon X1950 Pro sparer du mye penger, og får bedre støtte for HDTV-avspilling enn med et 8800 GTS.

Selv valgte jeg 8800 GTS, men det er jo fordi spilling er en av tingene den nye maskinen min skal brukes mye til.

Ang. minne: To gigabyte holder lenge, men husk at 3 Gig er maks under Vista 32-bit. Vista 64-bit støtter mye mer, men da må du vinke farvel til kompatibilitet med et par programmer, samt belage deg på å vente lenger mellom driveroppdateringene.

Dersom du skal drive med videoredigering i HDTV, så kan det kanskje likevel være verd å ha mer enn 2 Gigabyte.

Trådløs ruter: På generelt grunnlag vil jeg si jeg har god erfaring med Linksys. :)

Lenke til kommentar

Det MX 3200-settet har ikke overbevist meg helt:P

Ang. skjermkort vil jeg ha et med DX10-støtte og Premiere Pro bruker GPU-kraft.

Fint å vite at 2GB minne holder fint.

Skal kun drive med videoredigering i DV.

Router: Ja, mange har hatt god erfaring med linksys. Men hva er forskjellen på de forskjellige i WRT54-serien?

Lenke til kommentar
Det MX 3200-settet har ikke overbevist meg helt:P

8521658[/snapback]

:dontgetit: Er det designet du ikke liker? Tastene er helt nydelige, og musa er meget ergonomisk og god.

Ang. skjermkort vil jeg ha et med DX10-støtte og Premiere Pro bruker GPU-kraft.
Hva med et GeForce 8600 GT ? Mer enn heftig nok aksellerasjon i det for Premiere Pro, that can I love you!

Fint å vite at 2GB minne holder fint.

Skal kun drive med videoredigering i DV.

Da, så.

Router: Ja, mange har hatt god erfaring med linksys. Men hva er forskjellen på de forskjellige i WRT54-serien?

Sikkert ikke mye forskjell. Selv kjøpte jeg meg en WAG200G ADSL gateway som har innebygget ADSL-modem. Én boks mindre med ditto strømforsyning. Jeg har vært godt fornøyd med denne.

Lenke til kommentar

Ok, MX 3200-settet ser helt greit ut. Men det er jo ogå mye dyrere enn Intellimouse 3.0 og Logitech Ultra X tastatur.

Kanskje jeg burde vurdere 8600 GT ja.

Det må jo være noe forskjell på de i den Linksys-serien. Funker en av dem bare i Linux? Den som har fått mest skryt står det linux på. Og den heter WRT54GL.

Lenke til kommentar
Ok, MX 3200-settet ser helt greit ut. Men det er jo ogå mye dyrere enn Intellimouse 3.0 og Logitech Ultra X tastatur.

8527903[/snapback]

Det er å sammenlikne epler og appelsiner. Her snakker vi jo om trådløst mot kablet. Dessuten vinner Logitech-musa på ergonomi. (Ihvertfall for meg - har ganske små hender.)
Kanskje jeg burde vurdere 8600 GT ja.

Pengene du sparer her kan du bruke på tastatur. ;)

Det må jo være noe forskjell på de i den Linksys-serien. Funker en av dem bare i Linux? Den som har fått mest skryt står det linux på. Og den heter WRT54GL.
Det betyr rett og slett at ruteren har innbygget Linux OS. Du kan selvsagt bruke alle ruterne til alle slags maskiner og OS.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...