Mirror Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 (endret) Får vel svare igjen, fint med mobil nettleser når man sitter i heisen. Jeg har ca tilsvarende kabinett, når jeg skulle installere mitt 8800 GTX måtte jeg snu HDD buret, i tilegge r det litt trangt når/om du skal installere store cpu kjølere. Selv får jeg faktisk ikke festet det siste beinet på big typhoonen min og har den liggende. Men bortsett fra det er det mer enn god nok plass i kabinettet. Endret 20. februar 2007 av Rhoads Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 Ja, og jeg skal ikke fikle i kabinettet. Netshop skal bygge PCen for meg, og de burde greie det. Gjør de ikke det må jeg vel bare velge noen andre komponenter. Eller annet kabinett da, for den saks skyld. Lenke til kommentar
mattjin Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 1. Ja HK'et har nok S-ATA kontakter.Du trenger 3 og HK'et har 5 så det går greit 2. Ja, Alle komponentene er kombitable med Vista. Det er forøverig ett meget godt opsett du har mekket sammen Angående tilbehør så ville jeg ha kjøpt kablet mus og tastatur, ellers så det helt greit ut. Lenke til kommentar
Mirror Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Ja, og jeg skal ikke fikle i kabinettet. Netshop skal bygge PCen for meg, og de burde greie det. Gjør de ikke det må jeg vel bare velge noen andre komponenter. Eller annet kabinett da, for den saks skyld. 7984482[/snapback] De monterer ikke store cpu kjølere. Så den må du montere selv Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 Jeg skal ikke ha noen stor cpu kjøler. Hvis ikke stock-kjøleren til E6600 er stor da. Har slått fra meg ekstra CPU-kjøler, for jeg skal ikke overklokke eller noe. Og da mener visst folk det er mer enn bra nok med stock-kjøler. Lenke til kommentar
Mirror Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Ah, hehe. Trodde du skulle ha ninjaen, den ville de ikke montert pga fare for at hk'et/socket kan ta skade under frakt. Jaja, gratulerer med fint oppsett. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 Takk, takk. Ingenting noen ville forandra på? Et "perfekt" oppsett til dags dato? Men jeg trenger fortsatt hjelp meg tilbehør. Hvilken skjerm, tastatur/mus, OS osv. Lenke til kommentar
Mirror Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 (endret) Tastatur: Logitech G15, eller Saitek Eclipse II slik jeg selv har. Mus: Razer Deathadder eller Razer Copperhead Musematte: Corepad Magna som jeg selv har er meget god, men her er det mest smaken din som teller. Skjerm: Hvor stort skjermbudskjett har du? OS: Windows vista home premium skulle vel være helt kurant , eller vist du ikke er noen stor fan av vista elller ikke ønsker det, Windows XP professional. Endret 20. februar 2007 av Rhoads Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 Får se litt på tastaturet og musa, men husk at jeg er ingen gamer. Men vil likevel ha en mus som er god å holde i og er bra. Ang. skjerm har jeg egentlig ikke noe spesielt budsjett. Men har kanskje tenkt meg widescreen. Så det blir vel i 20"-størrelsen. Har sett litt på Dell sin 2007WFP da. Noen andre dere heller ville valgt? Dell kan jeg jo prute litt hos og. Hva er de største forskjellene mellom Vista Ultimate og Home Premium? Kan jeg bruke begge til å lage egen recovery-CD med drivere osv. med programmer som nLite osv? Og hvilke andre forskjeller er det? Er Ultimate mer ressurskrevende? Lenke til kommentar
Mirror Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Ah, du gamer ikke nei, da er det nok lite jeg kan hjelpe deg med ang. mus og tastatur og slikt:P Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 Ok, noen andre som vet noe om tastatur/mus osv? Nå har jeg trådløs tastatur og mus og er jo fornøyd med det. Burde jeg hatt kabler? Synes ihvertfall det er litt unødvendig på mus, går jo greit på tastatur. Hva er fordelen med kablet mus? Men er det ikke billigere å kjøpe en sånn pakke med tastatur og mus enn å kjøpe tastatur og mus hver for seg? Lenke til kommentar
Olble Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Vil dette oppsettet være mulig i et multimediakabinett? Har noen forslag dersom det lar seg gjøre? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Men hvorfor ikke et hovedkort med Intel-chipset? Endret 21. februar 2007 av stigfjel Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 Jeg spør heller: Hvorfor? Jeg har bare fått anbefalt dette HK'et fremfor både P5B-E og P5B-E Plus. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Jeg spør heller: Hvorfor? Jeg har bare fått anbefalt dette HK'et fremfor både P5B-E og P5B-E Plus. 7994409[/snapback] Tja, chipset fra Intel har jeg opplevd som svært solide og stabile. Selv har jeg gått til anskaffelse av et MSI 975X Platinum PE til mitt Core2-system. Skal bygge opp en multimedia-maskin, og har gått til anskaffelse av et nytt kort av denne modellen. Hvorfor? Kortet viser seg å være stabilt nok, og er ganske kompatibelt med flere OS. 975X er Intel sitt topp-chipset for Core2, det er ikke 965-variantene. Har opparbeidet meg en del erfaring, og er svært fornøyd med chipset fra Intel, særlig toppmodellene. Lenke til kommentar
Anorshan Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Sindrejibb, no problem! Men gå inn på komplett.no så søker du etter: Aplus, det er et kabinett uten strømforsyning! Den er kjempe grei, jeg har den selv! Den er stilig med neon lys som følger med i fronten! Hvis det er noe du trenger hjelp til, kontkakt meg på PM. Ano ^ Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 Da liker jeg Lian Li-kabinettet bedre, men takk for tipset likevel! stigfjel: Så hvilket HK ville du da valgt? Jeg har ihvertfall fått anbefalt Asus P5B-E SLI framfor både P5B-E og P5B-E Plus selv om jeg ikke skal ha SLI. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 stigfjel: Så hvilket HK ville du da valgt? Jeg har ihvertfall fått anbefalt Asus P5B-E SLI framfor både P5B-E og P5B-E Plus selv om jeg ikke skal ha SLI. 7999716[/snapback] Som jeg har sagt tidligere: jeg har lagt meg på et MSI 975X Platinum PowerUp Edition. Det er fordi MSI-kortet bruker et mer påkostet chipset (975X) enn det som P5B bruker (P965). 975X er toppmodellen av Intel-chipset for vanlige datamaskiner. Valgte det hovedkortet fremfor andre på grunn av kompabilitet og at oppsettet var greit. Hvis du skulle få lyst til å prøve GNU/Linux, er dette hovedkortet midt i blinken, da det meste på hovedkortet faktisk er støttet. Men jeg vil samtidig si at det hovedkortet og chipsettet ikke holder samme nivå som det gode gamle Asus P4C800-E Deluxe, basert på 875P. Det hovedkortet med 875P chipsettet holder samme nivå som de beste hovedkortene som baserte seg på det legendariske 440BX. Det skal sies at P4C800-E Deluxe er et av de beste hovedkortene som noensinne er laget gjennom tidene, så det skal litt til for å komme opp på det nivået som det hovedkortet holder. Det er stabilt som fjell, og Tom's Hardware Guide beskrev det hovedkortet som et referanse-hovedkort. "P4C800-E Deluxe setter standarden for hvordan et godt og stabilt hovedkort skal være", var Tom's Hardware Guide sin bedømmelse av det kortet. Men alt i alt er jeg fornøyd med MSI 975X Platinum PowerUp Edition. Skal sette opp et nytt Core2-system, og da falt valget på samme hovedkort. Denne gangen valgte jeg det fordi jeg fikk hovedkortet til en sinnsykt bra pris. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 Ja, men så er det MSI-kortet du snakker om i en helt annen prisklasse da. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Ja, men så er det MSI-kortet du snakker om i en helt annen prisklasse da. 8000193[/snapback] Ja, det er det. Vi snakker tross alt om et hovedkort i toppklassen. Men det kortet jeg fikk tak i nå, fikk jeg til 750 kr. Men husk at i slike kort er det brukt kvalitetskomponenter. Som f.eks. en PCI-E nettverkskontroller fra Intel, ikke noe søppel fra Realtek eller lignende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå