Nutjob Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Om 2 år?! Den PCen jeg har nå har jeg helt sikkert hatt i 4-5 år og nå har jeg begynt å tenke på ny. 9067625[/snapback] joda, du klarer deg sikkert med den pc'en du kjøper nå i 4-5 år. Men det jeg sa var: en high-end komponent i dag, er en middelmådig/dårlig komponent om 2 år. Thats life, sånn er utviklinga innen denne bransjen, desverre Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Da skjønner jeg hva du mener. Men samma hvordan du vrir og vender på det, en bedre komponent er jo bra lengre enn en dårligere. Om det er verdt pengene er en annen sak. Men jeg lurer på om jeg kommer til å gå for Q6600 etter jeg har sett div. tester osv., hvis ingen har noen spesielle innvendinger på det ... At E6*50 har bedre overklokkingspotensiale betyr egentlig ingenting for meg, da jeg i tugangspunktet ikke skal drive å fikle med sånt. Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Da skjønner jeg hva du mener. Men samma hvordan du vrir og vender på det, en bedre komponent er jo bra lengre enn en dårligere. Om det er verdt pengene er en annen sak. Men jeg lurer på om jeg kommer til å gå for Q6600 etter jeg har sett div. tester osv., hvis ingen har noen spesielle innvendinger på det ... At E6*50 har bedre overklokkingspotensiale betyr egentlig ingenting for meg, da jeg i tugangspunktet ikke skal drive å fikle med sånt. 9068464[/snapback] Har du sett på xeon? 4kjerne som blir skrytt veldig mye av... Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Nei, har ikke sett så mye på Xeon. Går de også ned i pris 22.? Forresten, blir Mist 500W PSU'en bra nok hvis jeg går for quad-core osv? Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 14. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2007 På denne testen står det at jeg trenger 614 watt, men er ikke helt sikker på om jeg har fylt ut rett da, var ganske avansert. Link til test: http://www.extreme.outervision.com/PSUEngine Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 På denne testen står det at jeg trenger 614 watt, men er ikke helt sikker på om jeg har fylt ut rett da, var ganske avansert. Link til test: http://www.extreme.outervision.com/PSUEngine 9071231[/snapback] ikke stol på de testene. Du trenger som regel mye mindre enn det de testene viser. Men, det er alltid lurt å vere sikker, så jeg ville gått for noe mere enn 500w selv om jeg tror at mist klarer å levere nok med 500w. Jeg ville kanskje gått for 700w så hadde jeg vert bombesikker nå, og også ganske sikker når det gjelder fremtidig oppgradering Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 14. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2007 Men da må jeg også opp i pris, da. Ihvertfall hvis jeg skal gå for corsair eller noe, som har fått mye god kritikk. Jeg er egentlig på kanten nå, bør helst ikke koste så mye mer. Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Men da må jeg også opp i pris, da. Ihvertfall hvis jeg skal gå for corsair eller noe, som har fått mye god kritikk. Jeg er egentlig på kanten nå, bør helst ikke koste så mye mer. 9071687[/snapback] men da går du for xeon 3210 eller hva den heter, den har fått god omtale, så god at jeg holdt lenge på å kjøpe den, det er den billigste firekjernen. så kjøper du 500w mist PSU, den holder til den cpu'en Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2007 Er den like god som Q6600? Og.. faller den også i pris, da? Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 (endret) Da er ny PC bestilt. Den ble som følger: SELVE PCen: CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 HK: Asus P5N-E SLI Minne: OCZ 4096MB Vista Upgrade Edt. PC2-6400 2x2048 800MHz. (5-6-6-15) GPU: Foxconn 8800 GTS 320MB OC Kabinett: Antec Performance One P182 PSU: Corsair 520W HD: 2x Seagate Barracuda 7200.10 320GB DVD-brenner: Samsung SHS-183A med Arctic Silver 5 Termisk pasta Tilbehør: Skjerm: Samsung Syncmaster 226BW OS: Windows Vista Ultimate 64-bit Mus: Microsoft Intellimouse 3.0 Tastatur: Logitech UltraXTM Media Keyboard Musematte: Corepad Eyepad M Ekstern HD (backup osv.): Western Digital My Book 500GB USB/FW (Premium Edition) Trådløs router: Linksys WRT54GL Hva synes dere? Har vel fortsatt muligheten til å endre noe hvis det er noe i siste liten. Takk for all hjelpa iallefall! Oppdaga nå en ting! Er det forskjell på disse tastaturene? http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=25936 http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=47695 Endret 31. juli 2007 av sindrejibb Lenke til kommentar
Rallahr Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Logitech Ultra X Media Tastatur, Bulk ---- Sort/Sølv PS/2/USB Logitech UltraXTM Media Keyboard BULK ---- Sølv/Sort - USB Eneste jeg fant, ikke noe særlig altså. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 Hmm... Men det står de samme spesifikasjonene på dem! Står ikke at det er PS/2 på noen av dem når du går innpå liksom. Så kanskje det er PS/2 på XTMen også.. Ikke vet jeg. Hvis noen vet noe sikkert, vær så snill og svar! Lenke til kommentar
Rallahr Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Hvis det er noe forskjell (i det hele tatt) er det ikke noe å angre på for å si det sånn. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 Ok. Har noen kommentarer til oppsettet? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 (endret) Ville kanskje valgt et annet hovedkort. Men siden du nå endelig har bestilt, er det lite å gjøre med det nå. Og du kunne med fordel ha valgt en kraftigere strømforsyning, f.eks. nærmere 600W. Endret 31. juli 2007 av stigfjel Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 Som sagt kan jeg nok få endra ordren, da ikke alle delene er på plass enda. Men Asus P5N-E SLI har jo fått mye skryt, så ser ikke heeelt det store poenget med et annet HK. Og mener du heller jeg burde valgt Corsairs HX620W istedetfor HX520W? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Ja, for da har du litt mer å gå på når det kommer til strøm. Du bør alltid ta i litt ekstra på strømforsyning. Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Ja, for da har du litt mer å gå på når det kommer til strøm. Du bør alltid ta i litt ekstra på strømforsyning. 9183749[/snapback] enig, er PSU og HK jeg ville ha skifta ut der, ellers veldig bra Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Jeg stoler mer på Intel enn nVIDIA når det kommer til chipset. Intel har aldri skuffet meg på den fronten, de har alltid levert varene. Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Jeg stoler mer på Intel enn nVIDIA når det kommer til chipset. Intel har aldri skuffet meg på den fronten, de har alltid levert varene. 9184161[/snapback] for å vere helt ærlig, det var etter alt skrytet DITT av Intel chipsett jeg bestemte meg for å gå for Intel chipset sitter nå med I975x og er knallfornøyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå