Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 OK, men hvilket sett 4GB-sett med 667 MHz ville du da gått for? Når de har bygga PCen fra bunn av, er det lett å installere OS likevel? Må ikke masse tull i BIOS og tekniske greier som jeg ikke har peiling på? 8744126[/snapback] Så sant du har montert den riktig og at ingen deler er ødelagte så skal du simpelheten starte opp maskinen og putte inn cden med operativsystemet på, etter det følger du instruksjonene på skjermen. Nå er det veldig få 4gb sett på 4gb som kjører på 667mhz, faktisk så er det kun noe OCZ ram som visstnok ikke fungerer på intel plattformen. Eventuelt kan en kjøre 2 2gb sett, og på den måten oppnå 4gb. En kan også gå opp litt i pris og kjøpe 800mhz ram, da får en 4gb sett. Jeg regner med at du er klar over at du må ha 64bits oprativsystem for og bruke 4gb minne. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 Som sagt er det Netshop som skal montere PCen for meg. Jeg vet jeg må ha 64-bit OS. OK, det var 800MHz minne jeg hadde sett på, ikke 667 MHz. Men hvilket 4GB-sett ville du gått for for mitt bruk da? Og 800MHz-settene er faktisk ikke noe dyrere enn 533MHz settet. Men 800MHz-settene har dårligere timings. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 I en del tilfeller kan du kjøre 800 MHz minne på en lavere frekvens, men også med lavere timings. Men her må du prøve og teste på egen hånd. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2007 Ok. Men er det best med lave timings, kjøper jeg med det. Er det best med høy frekvens, kjøper jeg det. Ingen som kan gi et enkelt svar på hvilket 4GB-sett på netshop som er best, hvis vi tar utgangspunkt i at jeg ikke skal klokke? Jeg vil bare ha en så rask som mulig PC. Vet at jeg kan få den enda raskere ved klokking, men det tar vi senere. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Ok. Men er det best med lave timings, kjøper jeg med det. Er det best med høy frekvens, kjøper jeg det. Ingen som kan gi et enkelt svar på hvilket 4GB-sett på netshop som er best, hvis vi tar utgangspunkt i at jeg ikke skal klokke? Jeg vil bare ha en så rask som mulig PC. Vet at jeg kan få den enda raskere ved klokking, men det tar vi senere. 8749058[/snapback] Sammenlign de tre brikkene og gjør deg opp din egen mening om hvilke brikker som er best. Vi kan ikke ta alle avgjørelser for deg. Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 kjære sindrejibb..om du skal ha så mye hjelp på alt så blir du aldri ferdig med å bestille denne pc'n litt valg og prøving er litt av sjarmen, er alltid koslig å bli overrasket over ytelsen. Er den ikke så bra, overklokker du eller lærer at de brikkene ikke duger. Så kjøper du noen andre senere..Er liksom litt av moroa å se hvordan ytelsen er dessuten kan du bli skuffa om du får høyre noko av ein person, så klarer du ikkje det samme sjølv. Så prøv deg fram du Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2007 Hmm. Mener ikke å mase.. Men... Jeg vil liksom bare vite hvilket sett som er best, for jeg har ikke peiling på dette. Kunne jeg bare valgt 2x2048 MINNE hadde det vært så greit Og stigfjel, hvordan skal jeg sammenligne brikkene? Det må jo i teorien være en av dem som faktisk er raskest/best! Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Hmm. Mener ikke å mase.. Men... Jeg vil liksom bare vite hvilket sett som er best, for jeg har ikke peiling på dette. Kunne jeg bare valgt 2x2048 MINNE hadde det vært så greit Og stigfjel, hvordan skal jeg sammenligne brikkene? Det må jo i teorien være en av dem som faktisk er raskest/best! 8749219[/snapback] Sammenlign timings/frekvens opp mot hverandre. Åpne spesifikasjonene på hver brikke, sammenlign mot pris, og så tar du en avgjørelse. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2007 Men det er det som er problemet. Jeg vet ikke om jeg skal prioritere gode timings eller høy frekvens! Prisene er egentlig ganske like, så det gjør ikke noe. Men er det bare OCZ som har 4GB-sett for en grei pris? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Men det er det som er problemet. Jeg vet ikke om jeg skal prioritere gode timings eller høy frekvens! Prisene er egentlig ganske like, så det gjør ikke noe. Men er det bare OCZ som har 4GB-sett for en grei pris? 8749317[/snapback] Da har du et dilemma du selv må finne ut av. Selv har jeg ingen erfaring med OCZ, så jeg kan ikke svare. Og 4GB sett er ikke så vanlige enda. Du er nesten nødt til å finne det ut på egen hånd. Snakk med Netshop, da vel. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2007 Hmm, denna ble vanskelig. Nå er det noen som har anbefalt meg å ta OCZ Gold-brikkene, men jeg er litt usikker ass. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Hmm, denna ble vanskelig. Nå er det noen som har anbefalt meg å ta OCZ Gold-brikkene, men jeg er litt usikker ass. 8752038[/snapback] Du må velge det som gir mest for pengene. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2007 Ja, men har du et fasitsvar på hva som gir mest for pengene? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Ja, men har du et fasitsvar på hva som gir mest for pengene? 8752085[/snapback] Nei, jeg har ikke et fasitsvar på hva som gir mest for pengene. Du må vurdere det på egen hånd. Det er såpass dårlig utvalg av 4 GB minnesett enda, så man må på det nåværende tidspunkt ta til takke med det man finner. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 Lurer på om det blir Gold-versjonen. Men det er ikke lurt med noe mer kjøling da? Vil gjerne ha PCen ganske stille og fin og kjølig. Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Lurer på om det blir Gold-versjonen. Men det er ikke lurt med noe mer kjøling da? Vil gjerne ha PCen ganske stille og fin og kjølig. 8799981[/snapback] sindrejibb, hvorfor gidder du? Denne tråden er blitt ALT for lang. Kan du ikke ta noe på impulser og da? Det er jo artig å ta litt sjangser.. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Tråden burde vært låst, virker som han bare kommer med spm for å spørre.... Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 Hehe, jaja. Hvis dere tror det så. Har faktisk ikke peiling på data i det hele tatt og kom hit for å finne ut hva for en PC jeg skulle kjøpe meg. Men synes det var litt vanskelig å sette sammen selv ja, men alle sier det er så mye bedre! Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Hehe, jaja. Hvis dere tror det så. Har faktisk ikke peiling på data i det hele tatt og kom hit for å finne ut hva for en PC jeg skulle kjøpe meg. Men synes det var litt vanskelig å sette sammen selv ja, men alle sier det er så mye bedre! 8806426[/snapback] om du absolutt ikke har satt sammen en pc selv før. Så anbefaler jeg å få med minst en kompis som har peiling på det han driver med. Du lærer utrolig mye om du spør underveis og kanskje får sette i det og det, etter instrukser. Da skal det gå fint, men ta deg GOD tid og ikke stress, det som er verst med hele byggingen er når du kommer til ledningene. De lar du han ta seg av,og selv følger du godt med! Da kan du prøve deg mer og mer inne i pc'n ved oppgraderinger osv. viss du føler deg trygg. Huks og å bruke antistatisk band. Får kjøpt omtrent over alt der de selger komponenter. Om du hadde visst hvor mye skade ett lite støt som de du får om du hopper på trampoline osv. så hadde du ikke turt å røre en eneste del i pc'n. Ett støt kan forårsake at det du berør er TOTALT ubrukelig. Om det haster eller du ikke finner antistatisk band, kan du holde i kabinettet med den ene handa mens du jobber. Du må IKKE bygge oppe på ett ullteppe etc. for det bygger opp "energi" som fører til statisk elektrisitet. Angående rambrikkene, hvor mye peng har du tenkt å bruke på det? zaltmann Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) Som sagt er det netshop som skal montere PCen for meg. Skal bare velge ut komponenter selv, som mange anbefaler. Hadde tenkt å bruke rundt 2000 kr på rambrikker. Eller... Tar jo gjerne billigere hvis det finnes gode 4GB-sett til UNDER 2000 kr, noe jeg tviler på Endret 7. juni 2007 av sindrejibb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå