sindrejibb Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) Etter mye om og men tror jeg jeg har kommet fram til en fin PC. Men vil gjerne at noen, gjerne mange skal se gjennom handlekurven min og komme med noe synspunkter. Er det noe jeg mangler? Noe dere synes er litt overkill eller svakhet? Andre kommentarer om komponentene? HANDLEKURV PCen skal bygges av Netshop. TILBEHØR Jeg trenger jo også noe tilbehør. *Skjerm, har tenkt meg widescreen. Har sett litt på Dell sin 2007WFP. *Tastatur/mus *Jeg skal ha trådløst nettverk, men denne PCen skal stå ved routeren. Jeg trenger en trådløs router. Noe mer? *OS, tenkte meg Vista. Tror det blir 32-bit. Ultimate eller Home Premium? *Tenkte meg en ekstern HD til backup osv. Takker for svar! Endret 22. mai 2007 av sindrejibb Lenke til kommentar
Mirror Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) Samsung spinpoint er billigere og lydløs... Big typhoon er bedre og koster så si det samme. Endret 16. februar 2007 av Rhoads Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 Samsungen er ikke billigere. Kan du vise meg det? Også har seagaten fått så mye skryt! Men jeg tror egentlig de fleste HDer fra f.eks. Seagate, Samsung, WD osv. er gode. Andre sier at Scythe Ninja'en er bedre enn Big Typhoon'en. Lenke til kommentar
TorMagne Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Samsungen er ikke billigere. Kan du vise meg det? Også har seagaten fått så mye skryt! Men jeg tror egentlig de fleste HDer fra f.eks. Seagate, Samsung, WD osv. er gode. Andre sier at Scythe Ninja'en er bedre enn Big Typhoon'en. 7958907[/snapback] Jeg ville gått for en kraftig Western Digital, har hørt mye om at Samsung ikke alltid går så godt overens med diverse andre type Hardisker. Godt mulig at dette var tidligere, men så vidt jeg vet er Western Digital et solid kjøp! Har selv både Samsung og Western digital men er bedre fornøyd med min WD! Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 Jeg skal bare ha en type disk likevel. F.eks. Seagate Barracuda 7200.10 som jeg har valgt. Du sier WD, Rhoads sier Samsung, en masse andre sier Seagate. Så alle er vel gode disker. Forresten er det forskjell på Seagate 7200.9 og 7200.10. 7200.10 har fått veldig mye skryt. Lenke til kommentar
Mirror Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) https://prisguiden.no/product.php?productId=58904 https://prisguiden.no/product.php?productId=44645 1250,- for samsungen. 1495,- for segaten. Dvs samsungen er billigere. Selv om du sier den ikke er det. Og hvem sier at ninja er bedre? den skal vel være bedre enn ninjaen, se testen selv. http://www.hardware.no/tester/kjoling/aatt...kjolere/34980/9 Bare et hyggelig tips, til en god kjøler jeg selv har gode erfaringer med Legger ved et bilde som viser min big typhoon i et helt vanlig temperert rom. Akkurat nå har jeg myeee lavere temp, sitter i et fint iskaldt rom. Endret 16. februar 2007 av Rhoads Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) Hva er passiv kjøling? På linken står det: Den eneste kjøleren som faktisk passerte de passive testene våre uten større problemer, var Scythes Ninja Pluss, med en gjennomsnittemperatur på 46 grader over romtemperatur, som alt i alt er akseptabelt. EDIT: Ang. harddisk, seagate sin 250GB og Samsung sin 250GB koster det samme. Men jeg har egentlig tenkt 2x 320GB jeg, da. Endret 17. februar 2007 av sindrejibb Lenke til kommentar
Mirror Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Passiv kjøling er når viften er skrudd helt av. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Når viften er skrudd helt av? Og hva er da vitsen med kjøling? Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Ang. kjøling er det noen som sier at jeg ikke trenger noe bedre enn stock kjøler til vanlig bruk. Er dere enig i dette? Lenke til kommentar
Mirror Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Når viften er skrudd helt av? Og hva er da vitsen med kjøling? 7966371[/snapback] Ja, viten festet på cpu kjøleren er da av, da kalles det passivt. Den kjøles da av de andre viftene i kabinettet. Og til stock bruk vil du ikke trenge noe annet enn stock kjøler, du kan også overklokke litt med stock kjøler. Skal du dog overklokke noe eller endel så vil du trenge en bedre cpu kjøler. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 (endret) Ok. Hva med resten av PCen? Gjerne rams opp hva dere synes er bra og dårlig. Og et par spm.: 1. Har HKet mitt nok S-ATA-kontakter osv til alle komponentene? 2. Er alle komponentene kompatible med Vista? Endret 18. februar 2007 av sindrejibb Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 BUMP. Var da lite svar her. Står spørsmål på 1. post og post #12. Lenke til kommentar
Mirror Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Jada, alt funker. Men er jo mye mikk og makk emd s-ata brennere. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 Å, hvordan da? Har fått anbefalt S-ATA brenner fordi jeg slipper de flatkablene, ville du heller kjøpt IDE? Lenke til kommentar
Mirror Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Kjøpte p-ata selv jeg, så kjøpte jeg meg etterhvert en rundt p-ata kabel Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Men akkurat denne SATA-brenneren har fått mye skryt. Noen som vet noe om den, da? Noen som har hatt noe problemer med den? Men jeg tror egentlig jeg begynner å bli fornøyd med PCen, hvis ingen har noe forbedringer da! Men jeg trenger hjelp til tilbehør også. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 BUMP! Bare Rhoads som skal svare her eller? Ikke misforstå, Rhoads, veldig glad for at du hjelper meg! Men sikkert andre som har noe erfaringer også? Lenke til kommentar
Anorshan Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Grei oppsett det der. Prøv med et kabinett som er litt større Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 (endret) Hvorfor er kabinettet for lite? Har du noen forslag? Takk for svar, Anorshan! Men forresten, greit oppsett bare? Noe du ville forandret på? Endret 20. februar 2007 av sindrejibb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå