Wabby Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Heisann! Jeg har satt opp en side der vi blant annet bruker phpBB forumet. I tillegg til dette så har vi laget noen sider som vi vil ha restriksjoner på. Vi ønsker å løse dette på 1 av 2 måter. - Bruke sessionen til phpBB forumet slik at den husker brukeren og slipper han/hun inn. - Innlogging som bruker brukerdatabasen til phpBB forumet slik at vi ikke trenger å dobbelregistrere. Finnes det noen scripts for dette, evt noen som kan poste en kode som kan modifiseres til slikt bruk? Takk! Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 Bump! Er det ingen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Jeg spurte om det samme på phpbb.no/forum og jeg har ikke fått noe svar der...så da må jeg følge med her óg da Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 (endret) Jeg fikk en link engang med noe "forklarende greier". Men det hengte ikke på grep i det heletatt... :S Desverre.. Har googlet livet av meg Kan postet det jeg fant: class_loginphpBB_example.php class_loginphpBB.php Filene finner du her: http://home.online.no/~wabby/phpbbpass/ De ble lastet ned fra en phpbbhack site, desverre lite forklarende der. Endret 20. februar 2007 av Wabby Lenke til kommentar
amezis Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Denne burde fungere <?php define('IN_PHPBB', true); $phpbb_root_path = './phpBB2/'; // dette må endres til mappen du har phpBB i include($phpbb_root_path . 'extension.inc'); include($phpbb_root_path . 'common.' . $phpEx); $userdata = session_pagestart($user_ip, PAGE_INDEX); init_userprefs($userdata); include($phpbb_root_path . 'includes/page_header.'.$phpEx); // Fjern dette hvis du ikke vil ha phpBB-headeren if ( $userdata['username'] == 'Anonymous' ) { echo "Du er ikke logget inn"; } else { echo 'Du er logget inn'; } include($phpbb_root_path . 'includes/page_tail.'.$phpEx); // Fjern dette hvis du ikke vil ha phpBB-footeren ?> Endret 21. februar 2007 av amezis Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Går det ann å ta bort mye av det som står i selve forumet da? For nå ble det jo bare hele forumet presset inn så designet ble på en måte i hoveddiv'en. Hmm...hvordan forklare..? Se selv her OT: Runar eller hvem nå enn som sa det, nå ga jeg ikke med link til min egen side ... bare en annen side jeg jobber på Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Da er det vel bare å fjerne det amezis sier du skal fjerne? Lenke til kommentar
amezis Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Japp, da fjerner du disse linjene: include($phpbb_root_path . 'includes/page_header.'.$phpEx); // Fjern dette hvis du ikke vil ha phpBB-headeren og include($phpbb_root_path . 'includes/page_tail.'.$phpEx); // Fjern dette hvis du ikke vil ha phpBB-footeren Da får du ikke phpBB-headeren (standard-toppen i phpBB) eller phpBB-footeren (bunnen) Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 Stilig. da har jeg fått dette til. Var jo forsåvidt enkelt med klipp og lim. Takker Men hvordan handterer phpBB innloggingsbiten dersom en bruker ikke er logget inn så kunne jeg tenke meg at den kom opp med felt for brukernavn og passord. Lenke til kommentar
amezis Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Da må du endre denne koden: if ( $userdata['username'] == 'Anonymous' ) { echo "Du er ikke logget inn"; } Du kan prøve å endre koden ovenfor med dette (har ikke testet det selv): if ( $userdata['username'] == 'Anonymous' ) { $template->set_filenames(array( 'body' => 'login_body.tpl') ); $template->pparse('body'); } Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 (endret) Takk! Nå fikk jeg det til I hvertfall nesten...nå blir det liksom slik her: :<input> :<input> og ikke noe mer :S Har også prøvd å markére det som man ikke ser, men det er ikke der. Se selv her Edit: og så var det det med profil sidene...prøvde å logge inn på forumet, gå til login sida på sida jeg lager, fikk fortsatt det logginn skjemaet. Endret 24. februar 2007 av Andy-Pandy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå