Gå til innhold

Nytt hoved kort

Brekke

Anbefalte innlegg

Hei!!

Jeg har teng å kjøpe meg et nytt hovedkort men er litt usikker på hvilken produsent jeg skal gå for,

ville hvert fint om noen kunne hjelpe meg med å finne et bra hovedkort fra enten

Tyan eller Asus eller da andre produsenter som kansje er bedre,(helst amd socket)

jeg trenger et hovedkort som egner seg for redigering av video, bilder, spilling og vista

jeg har satt meg en grense på 2500 kr for det men helst rund 1000lappen

takker for all hjelpen jeg får

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ikke sikker men tengte på am2 kansje

7958724[/snapback]

Ok. Skale sjekke litt hva jeg finner :)

Trenger du SLI? Vil du ha Onboard lyd og grafikk?

7958726[/snapback]

hva mener du med sli :blush:

lyd og skjermkort blir vel separat tror jeg

Endret av Brekke
Lenke til kommentar
enkelt skjermkort

7958813[/snapback]

Ja det er greit. Men de fleste hovedkort nå til dags har SLI, så det trenger du ikke tenke på. Dessuten så kan det være lurt å kjøpe et Hovedkort med litt muligheter, man vet aldri ;)

EDIT: Du får også et mye bedre brikkesett vis du kjøper med SLI...

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
enkelt skjermkort

7958813[/snapback]

Ja det er greit. Men de fleste hovedkort nå til dags har SLI, så det trenger du ikke tenke på. Dessuten så kan det være lurt å kjøpe et Hovedkort med litt muligheter, man vet aldri ;)

EDIT: Dessuten så får du et mye bedre brikkesett vis du kjøper med SLI...

7958818[/snapback]

ok så hvis jeg går for sli så er MSI K9N Diamond det du anbefaler

Lenke til kommentar

7958841[/snapback]

Ta heller det Gigabyte kortet jeg anbefalte litt senere. Det er nesten likt, er 100,- billigere, men fikk bedre testresultater på www.hothardware.com..

EDIT: Den linken fungerte ikke, men du finner testen på Hothardware.com :)

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

7958841[/snapback]

Ta heller det Gigabyte kortet jeg anbefalte litt senere. Det er nesten likt, er 100,- billigere, men fikk bedre testresultater på Hotardware.com :)

7958853[/snapback]

ok skal tenke litt på det men reiner med at det blir et nytt hovedkort på meg om et par dager

takk for rask og god hjelp

Lenke til kommentar

Tror du må være litt klarere på hva du ønsker! Du gjør ingenting med kun et hovedkort, men trenger et komplett oppsett av komponenter som passer sammen og dekker behovene dine. Mange bra tips i Hjelp til kjøp og salg faq.

"Alle" hovedkort dekker kravene dine, men det finnes fortsatt forskjeller på gode og mindre gode kort.

Ville f.eks satset på et oppsett basert på Intel Core 2 Duo CPU.

Edit: Tyan er da typiske server hovedkort. Og kanskje ikke hva du ser etter. Ellers så ville jeg lest tester og erfaringer på hovedkort før jeg bestemte meg til en produsent/kort. Asus produserer da mange gode kort.

Endret av heisann80
Lenke til kommentar
Tror du må være litt klarere på hva du ønsker! Du gjør ingenting med kun et hovedkort, men trenger et komplett oppsett av komponenter som passer sammen og dekker behovene dine. Mange bra tips i Hjelp til kjøp og salg faq.

"Alle" hovedkort dekker kravene dine, men det finnes fortsatt forskjeller på gode og mindre gode kort.

Ville f.eks satset på et oppsett basert på Intel Core 2 Duo CPU.

7958881[/snapback]

Det blir kanskje raskere i forhold til videoredigering og sånt? Han ville ha et Hovedkort med AM2, jeg fant to hovedkort med AM2. Skjermkort og sånn er jo greit, for det passer uansett. Så er det jo rammen da....

EDIT: Jeg fant heller ikke noen hovedkort med Nvidias nye 680SLI brikkesett. Er det mye forskjell på 590 SLI og 680 SLI?

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
ikke sikker men tengte på am2 kansje

7958724[/snapback]

Noen spesiell grunn til at du velger AM2?

Hva bruker du pc'en din til?

Skal du overklokke?

Jeg anbefaler at du glemmer alt det Selvin har anbefalt og går for Socket 775 og en Core2Duo prosessor.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Noen spesiell grunn til at du velger AM2?

Hva bruker du pc'en din til?

Skal du overklokke?

Jeg anbefaler at du glemmer alt det Selvin har anbefalt og går for Socket 775 og en Core2Duo prosessor.

7959037[/snapback]

Hvorfor det? Er det noe veldig gærent med AMD kanskje? :)

EDIT: Men det er kanskje sant det du sier. Har hørt litt rundt om kring at Core 2 Duo har en del bedre ytelse. Men jeg vet ikke..

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...