Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermkort, klikka! HJELP!

Anbefalte innlegg

Skjermkortet mitt har klikket!

Det som skjedde var: jeg skulle gå inn på egenskaper og trykke på settings og sjekke hvordan det er å kjempe liten skrift! Med en gang jeg prøvde, kom det:

Out Of Range!

Det kommer først når jeg slår på pc`en: Windows XP .os.v men når den skal inn i brukern så kommer de tmed engang: Out OF Range.. selvom jeg lar den stå på...

Dette skjermkortet koster mye, og jeg har ikke garanti på den.. Hva skal jeg gjøre?

Nå blir ikke fattern glad, det skaljeg love dere

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å les posten til Chevelle igjen: Du skal trykke F8 under oppstart. Da kommer du til en windows-oppstartsmeny med forskjellige alternativer, velg sikkermodus. Dersom du av en eller annen grunn ikke får lov til å endre skjermkortopsettet i sikkerhetsmodus, kan du avinstallere driverne for skjermkortet, windows vil da starte med standard-driveren.

Lenke til kommentar

Kan du være så vennlig å prøve rådet du har fått før du gnåler om hva som går og ikke går? Er det noe du ikke har forstått ang. rådene du har fått, er det bare å spørre. :)

En liten forklaring:

1: Trykk på F8 for å komme inn i sikkerhetsmodus. Dette gjør du under oppstarten, rett etter BIOS-skjermen. (Bare trykk til du ser en meny dukke opp, og velg sikkermodus) Sikkerhetsmodus er en "nødløsning" der en rekke funksjoner er deaktiveret, og skjermbildet har lav oppløsning og lav oppdateringsfrekvens som standard - Uansett hvilke skjerminstillinger du har vil ikke dette ha noe å si - du skal kunne starte pc-en helt fint i sikkerhetsmodus.

2: Endre instillingene for skjermkortet tilbake til standard, slik at du kan starte på nytt, og ligge deg inn på windows som vanlig. Problemet skal nå være løst.

Hvis ikke:

Start opp i sikkerhetsmodus igjen, og avinstaller skjermkortdriveren din. Hvis du trenger hjelp til å gjøre dette, kan du spørre igjen, men prøv det første tipset først.

Lenke til kommentar

når skjermkortet klikka, så tok jeg å innstallert windows xp på nytt, jeg trodde det ville funke.. hva skla jeg nå.. det komemr det samma om jeg går på sikkerhets modus.. jeg er ikke ferdig med å innstallere xp enda.. er pc`en min ødelagt nå?

Lenke til kommentar
når skjermkortet klikka, så tok jeg å innstallert windows xp på nytt, jeg trodde det ville funke.. hva skla jeg nå.. det komemr det samma om jeg går på sikkerhets modus.. jeg er ikke ferdig med å innstallere xp enda.. er pc`en min ødelagt nå?

7958783[/snapback]

vent og se hva som skjer etter du er ferdig med å laste in xp

Lenke til kommentar

Hvordan kommer du inn i sikkerhetsmodus hvis du ikke "er ferdig" med å installere windows på nytt? Hvis du først har begynt en reinstallasjon, bør du gjøre den ren - dvs. at du aller helst bør formatere C: eller fjerne "windows" og "programfiler" før du installerer. Du må i hhvert fall ikke avbryte installasjonen.

Dersom du fprtsatt har problemer etter en ren installasjon av windows, er det mulig at du harfått en hardwarefeil, men jeg tror det er lite sannsuynlig, da du i så fall ikke burde sett bios-oppstartsbildet eller noe annet heller - At problemete ført oppstår når du logger deg inn/starter windows tyder på at det er et programvareproblem, evt. en hardwarekonflikt, men at hardwaren din er uskadet.

For du får opp skjermbildet under opsstart før windows starter?

Lenke til kommentar

7958783[/snapback]

Du holder på og installere Windows? Men klarer og komme inn i Sikkerhetsmodus?

Lenke til kommentar

nei nei.. det er ikke problemet,når windows xp innstalleres så når den skal slås på og reboote, så kommer the: Out of Range md engang på skkjermen.. Det er etter det windows xp logon, etter den har loade kommer det out of range...

jeg komme rjo inn i sikkerhestmodous, men det kommer det samma igjen: Out Of Range, hva i all verden skal jeg nå.. Er skjermkortet ødelagt.. eller hva skljeg?

Lenke til kommentar
nei nei.. det er ikke problemet,når windows xp innstalleres så når den skal slås på og reboote, så kommer the: Out of Range md engang på skkjermen.. Det er etter det windows xp logon, etter den har loade kommer det out of range...?

7959139[/snapback]

Hvis du greier å skrive dette så faktisk er mulig å forstå hva du prøver å si, skal jeg prøve å svare deg. ;)
Lenke til kommentar

OK, jeg hadde skrevet en MEGET lang liste om hvordan fikse dette, men

etter å ha lest gjennom siste innlegget ditt er jeg plutselig usikker på om jeg

egentlig skjønner hva som er problemet ditt..

Kunne du ha vært så vennlig å svare på noen spørsmål ?

1. Fikk du installert windows ferdig ?

2. Formaterte du C: før installasjon av Windows ?

3. Kommer du inn i sikkerhetsmodus ?

4. Oppstår dette problemet FØR windows har startet å laste, samt ETTER at windows er ferdig å laste ?

Legger med det lange fine svaret mitt også, just in case.

Hei,

prøv dette, (som så mange andre har sagt), og følg stegene slavisk(!) :

1. Start maskinen på nytt, trykk F8 ved lasting av Win XP for å få avanserte oppstartsalternativer.

2. Velg "Sikkerhetsmodus"

3. Når du kommer inn i Win XP, høyreklikk på "Min Datamaskin".

4. Velg "Egenskaper"

5. Velg "Maskinvare"

6. Velg "Enhetsbehandling"

7. Gå ned på listen til du finner "Skjermkort", klikk på [+] for å utvide det valget.

8. Høyreklikk på skjermkortet ditt, velg "Egenskaper"

9. Klikk på "Driver", velg "Avinstaller"

10. Start Win XP på nytt på normal måte.

11. Last ned ny driver til skjermkortet (nyeste)

12. Installer den nye driveren.

Lykke til.

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar
OK, jeg hadde skrevet en MEGET lang liste om hvordan fikse dette, men.*snip*

7959259[/snapback]

Var den jeg lurte på å gi ham, hvis han ikke fikk endret instillingene i sikkerhetsmodus, men jeg ble også veldig usikker på hva som er problemet hans. Ser ut som han ikke har installert windows på nytt, da jeg antar dette må være et software/instillingsproblem. (Noen som tror han kan ha klart å "lage" en hardwarefeil med disse symptomene?) Softwarerelaterte problemer blir jo borte ved en ren reinstallasjon. Virker som han ikke kan komme seg inn i sikkerhetsmodus heller, men det er mildt sagt vanskelig å forstå hva han mener....
Lenke til kommentar

1. Fikk du installert windows ferdig ?

2. Formaterte du C: før installasjon av Windows ?

3. Kommer du inn i sikkerhetsmodus ?

4. Oppstår dette problemet FØR windows har startet å laste, samt ETTER at windows er ferdig å laste ?

1. nei

2. trokke det

3. ja

4. etter

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...