Gå til innhold

driver problem for GeForce 7900GTX

Lorith

Anbefalte innlegg

Som emnetittelen sier har jeg problem med NVIDIA GeForce 7900GTX som jeg tydeligvis har.

Da jeg fikk datamaskinen min ferdig installert et halvt år siden, fungerte alt som det skulle og jeg var fornøyd.

Idag skjedde det noe under oppstarten på PCn, hver gang jeg prøvde å skru den på sto det noe 'Invalid boot.ini' og så fortsatte den, og restarte seg selv om og om igjen.

Derfor sjekka jeg litt rundt og formaterte til slutt hele stasen!

Så etter litt tid var jeg inne i windows igjen.

Da måtte jeg finne fram driver CDne som fulgte med maskinen.

Jeg instalerte hovedkortdriverne smertefritt, og alt det andre!

Men ettersom jeg så skjermen ikke var helt på plass, med bare tre forskjellige resulotions og velge imellom og ruglete bilde da jeg prøver å flytte på et vindu, fant jeg ut at det kunne vært lurt å installere en skjermkort driver!

MEN CD'n som skal ha driveren jeg trenger fungerer for det første ikke. den vil ikke starte opp i det hele tatt, som de andre driver CDne. Jeg prøvde og åpne manuelt, det funka OK, men da jeg prøvde og installere fila kom det en melding som det her: "Could not find any hardware compatible with the driver"... altså han fant ikke noen hardware som passa.

Jeg har prøvd å fulgt forumets linker til driver sidene, og lasted ned både geforce 8800 series & Geforce Go 7 Series!

INGEN fungerte. Gefore 8800 series ga et ventene svar egentlig, at jeg ikke hadde no windows 64bit og kunne da ikke installeres.

Geforce go 7 series ga samme meldinga som driver CDn gjorde.

Hva gjør jeg galt? klarer ikke maskinen lese skjermkortet mitt?

Jeg er jo nødt å ha en skjermkort med fungerende driver!

-

Når jeg først skriver blir det som regel mye mer enn jeg først planla men hey, nå vet dere jo hele historia!

Takk for alt svar

Endret av Lorith
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Har hatt samme dritten med drivere til dette sjermkortet..

skuffa over nvidia her .. at det ikke står oppført drivere på driversiden er jo helt teit...

man kan jo ikke bruke go driverne ..det er til bærbare ..

IDIOTI ass .. fy f..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...