pasc Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Jeg har en Pentium 4 På et Abit SR7-8X-S487/533 hovedkort. Kan noen gi meg fremgangs måten på hvordan overklokke dette?? Prosessoren er en 1,8 Ghz 'NOORTHWOOD' og ikke en 'Willamette' eller hva den het. Lenke til kommentar
iv3rs Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Sett opp opp FSB i bios. Hvis maskinen ikke booter må du kanskje sette opp spenning på prosessor og minne. Abit SR7-8X er kanskje ikke det beste hovedkortet for overklokking siden det max gir 1.775 volt til VCore, men det funker veldig greit for meg :smile: Lenke til kommentar
run Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Jaja, - så enkelt er det nok, - du går inn i BIOS og setter opp fsb. Det er vanlig å justere fsb litt og litt, - men du kan sikkert justere den direkte til 115, 100 er standard (default)- så forsøker du videre helt til du får bootproblemer. Deretter justerer du volten på prosessoren, - det heter Vcore eller fsb-Vcore. Forsøk om du får maskinen stabil om du kun øker til 1,55V. Så kan du fortsette å øke fsb og Vcore. Det er nettopp her kjølingen, - som du nevnte i den andre tråden din, - kommer inn. Når du øker fsb og spenningen på prosessoren, utvikles det mere varme. Den boxed-kjøleren du antaklig her, - er ikke god nok om du skal overklokke maksimum, så en bedre kjøler kan være et ønske. Videre er det neppe noe vits i å bytte til en P4-2,0 NW når du overklokker (julegaven i den andre tråden). Det er ikke sannsynlig at den vil la seg overklokke til høyere hastighet enn hva du kan få til med din P4-1,8 NW. Så du bør derimot tenke kjøling, - både kabinett og CPU (prosessor). Om du skal ønske deg ny prosessor, - bør du absolutt ønske deg en P4-2,5/100 - som er ny, - eller for så vidt kanskje en P4/133. P4-2,5 har C1 stepping, - som gjør den mere overklokkingsbar enn din prosessor. Se for øvrig CPU-databasen på http://www.overclockers.com . Så håper jeg å få rapport om resultatene dine etter hvert ... :razz: [ Denne Melding var redigert av: run på 2002-12-05 15:41 ] Lenke til kommentar
pasc Skrevet 5. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2002 Jaja..... Resultatene kommer.... Men jeg mangler noen småting på denne pc'en før den er komplett. Som f.eks Cd-Rom. Har ikke noe O/S på den enda :wink: Og Diskett stasjon. Gidder ikke klokke på denne. Er bare en celeron på et billig HK. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå