Instigator Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Kan man måle cpu temp og eller system temp på en dell optiplex gx240? Finner ikke noe info om dette på dell sine sider... Lenke til kommentar
kindings Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Det er vel strengt tatt bare å legge inn Motherboardmonitor, som kan lastes ned herfra: http://mbm.livewiredev.com/ Ellers er det strengt tatt ikke noe du trenger å bry deg om, med mindre maskinen er ustabil eller annen rar oppførsel. Lenke til kommentar
Tigeren Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Last ned SiSoft Sandra eller et lignende program. I SiSoft går du inn på mainboard, scroller litt nedover, og vips, det står CPU temp (dersom HKet ditt kan måle dette). Sannsynligvis kan det det! SiSoft Sandra har også oversikt over det meste i PCen din, og har benchmarks for masse.. koselig program! Ellers kan du ta the hard way og gå inn i biosen og sjekke (man da må du jo restarte, og det er jo kjipt!) Tror også det er en plass i Windows det kan leses av, men har ikke sjekket siden jeg har SiSoft Sandra. Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 5. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2002 Quote: Den 2002-12-05 09:24, skrev kindings:Det er vel strengt tatt bare å legge inn Motherboardmonitor, som kan lastes ned herfra:http://mbm.livewiredev.com/Ellers er det strengt tatt ikke noe du trenger å bry deg om, med mindre maskinen er ustabil eller annen rar oppførsel. Det fungerte ikke... Viste kun 0¤C på alle sensorer... Om jeg bryr meg om det eller ikke, er min sak. Hadde jeg ikke brydd meg om det, hadde jeg heller ikke postet... Lenke til kommentar
kindings Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Det kan være at jeg misforstår, men muligens har du ikke valgt hvilken fysisk sensor som skal vises som sensor 1,2,3 etc? På mitt HK må jeg manuelt f.eks kople sensor1 med ASUS1 for å få CPU temp. Dette gjøres i temperature menyen, du finner sikkert utav det med litt roting. Det er jo mulig at MBM ikke støtter HKet ditt eller noe sånt, men MBM støtter det meste og du bør hvertfall kunne få opp _noe_(selv en feil temperatur avlesning). Mest sannsynlig er det temperatur sensorer på HK, men det er jo ikke 100% sikkert. Lenke til kommentar
dj_j0tul Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 dell har ikke sensorer på sine hk. det er ikke meningen at man skal klokke dell pc`er, derfor har de droppet den funkjonen. en p4 er så kald, så det er strengt tatt ikke nødvendig med slik sensor på en p4, etter min mening. Men det er nødvendig for overklokkere. SÅ har du en dell pc, så dropp overklokking. Lenke til kommentar
Tigeren Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Elendig da! Kan ikke ha sensorer som på vanlige HK! Da er det vel ikke alarm hvis vifta stopper og CPUen tar fyr heller da? Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 6. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2002 Bare for å ha det på det rene, så er det ikke min maskin :smile: Regna egentlig med at det ikke var noen sensor der... Men det er jo rimelig teit, slik som i mitt tilfelle der jeg skulle bytte ut vifta med en ny vifte, og for å se at den nye vifta gjorde god nok jobb... Får ta det på feelingen :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå