Gå til innhold

Dimensjoner skjerm 2

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er ute etter dimensjonene til skjerm 2. Denne koden virker i visse sammenhenger på mitt system, mens i andre sammenhenger virker den ikke. I de tilfellene der den "ikke virker" får jeg ut dimensjonene til skjerm 1 istedet.

Dette er forøvrig også prøvd ut hos kolega som kun er istand til å få ut dimensjonene til skjerm 1.

Har prøvd masse fantasifult uten å lykkes. Virker heller ikke som om dette er et problem på google da vi knapt finner noe om det...

Her er hovedsaklig det vi prøver å kjøre:

GraphicsEnvironment ge = GraphicsEnvironment.getLocalGraphicsEnvironment();
     GraphicsDevice[] gs = ge.getScreenDevices();
     System.out.println(gs[1].getDisplayMode().getWidth());

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg er ute etter dimensjonene til skjerm 2. Denne koden virker i visse sammenhenger på mitt system, mens i andre sammenhenger virker den ikke. I de tilfellene der den "ikke virker" får jeg ut dimensjonene til skjerm 1 istedet.

Dette er forøvrig også prøvd ut hos kolega som kun er istand til å få ut dimensjonene til skjerm 1.

Har prøvd masse fantasifult uten å lykkes. Virker heller ikke som om dette er et problem på google da vi knapt finner noe om det...

Her er hovedsaklig det vi prøver å kjøre:

GraphicsEnvironment ge = GraphicsEnvironment.getLocalGraphicsEnvironment();
     GraphicsDevice[] gs = ge.getScreenDevices();
     System.out.println(gs[1].getDisplayMode().getWidth());

7957742[/snapback]

Vil tro at det fornuftige å gjøre vil være å hente ut primary screen (da det tydeligvis ikke er garantert at gs[0] er primary), og så sammenligne arrayen mot primary device for å finne skjerm nummer 2.

Fra : Fullscreen exclusive

For a list of all available screen graphics devices (in single or multi-monitor systems), you can call the method getScreenDevices on the local java.awt.GraphicsEnvironment; for the default (primary) screen (the only screen on a single-monitor system), you can call the method getDefaultScreenDevice.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...