HV Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Hei Jeg er ute etter dimensjonene til skjerm 2. Denne koden virker i visse sammenhenger på mitt system, mens i andre sammenhenger virker den ikke. I de tilfellene der den "ikke virker" får jeg ut dimensjonene til skjerm 1 istedet. Dette er forøvrig også prøvd ut hos kolega som kun er istand til å få ut dimensjonene til skjerm 1. Har prøvd masse fantasifult uten å lykkes. Virker heller ikke som om dette er et problem på google da vi knapt finner noe om det... Her er hovedsaklig det vi prøver å kjøre: GraphicsEnvironment ge = GraphicsEnvironment.getLocalGraphicsEnvironment(); GraphicsDevice[] gs = ge.getScreenDevices(); System.out.println(gs[1].getDisplayMode().getWidth()); Lenke til kommentar
krigun Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Hei Jeg er ute etter dimensjonene til skjerm 2. Denne koden virker i visse sammenhenger på mitt system, mens i andre sammenhenger virker den ikke. I de tilfellene der den "ikke virker" får jeg ut dimensjonene til skjerm 1 istedet. Dette er forøvrig også prøvd ut hos kolega som kun er istand til å få ut dimensjonene til skjerm 1. Har prøvd masse fantasifult uten å lykkes. Virker heller ikke som om dette er et problem på google da vi knapt finner noe om det... Her er hovedsaklig det vi prøver å kjøre: GraphicsEnvironment ge = GraphicsEnvironment.getLocalGraphicsEnvironment(); GraphicsDevice[] gs = ge.getScreenDevices(); System.out.println(gs[1].getDisplayMode().getWidth()); 7957742[/snapback] Vil tro at det fornuftige å gjøre vil være å hente ut primary screen (da det tydeligvis ikke er garantert at gs[0] er primary), og så sammenligne arrayen mot primary device for å finne skjerm nummer 2. Fra : Fullscreen exclusive For a list of all available screen graphics devices (in single or multi-monitor systems), you can call the method getScreenDevices on the local java.awt.GraphicsEnvironment; for the default (primary) screen (the only screen on a single-monitor system), you can call the method getDefaultScreenDevice. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå