Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pc booter ikke med nytt skjermkort

Anbefalte innlegg

Pc booter ikke med nytt skjermkort fra Sata disk,men booter fra en annen Ide disk.

Blir svart skjerm ved lasting av Xp på sata disken (intet signal)

Går greit med Ide disken.

Har satt i strømkabel i kort,fjernet driverne til det gamle kortet (XFX 6800xt)

Noen som har peiling?

Hovedkort Asus m2n-e

cpu amd 64 x2 4200

skjermk gigabyte 7900gs

1,5 giga ram

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du må inn på biosen og stille inn på pci-exp/agp og masse annet tull:P

7958320[/snapback]

Du har windows instalert ikke sandt ? Hvis ikke er det et problem med at windows ikke ser sata/raid disker. Du må i så fall bruke en diskett for å legge inn sata driverne når du instalerer/kjører Widndows etter en slik opperasjon. Annoying as hell. Har slitt med det her selv og hatt lyst til å knuse maskina :p

edit. skrive feil

Endret av Malakai
Lenke til kommentar
flaks for deg at du har asus HK, for da har du sikkert American megatrends bios, og da kan du gå inn på boot også gå inn på boot priority og skifte fra IDE-disken din til Sata-disken din

7958375[/snapback]

indeed. Kjenner ikke til den versjonen. På min går ikke det :/. men snart bli det P5N32-E SLI :D, da funker det.

Lenke til kommentar
flaks for deg at du har asus HK, for da har du sikkert American megatrends bios, og da kan du gå inn på boot også gå inn på boot priority og skifte fra IDE-disken din til Sata-disken din

7958375[/snapback]

Og det er det jo bare Asus hk som har...

:roll:

7958447[/snapback]

Har jo Xp på begge diskene,men booter ikke opp på Sata disken etter skjermkort bytte.

Sata disken fungerte med det gamle kortet .xfx 6800xt.ikke vet jeg

Lenke til kommentar

7958375[/snapback]

7958447[/snapback]

Har jo Xp på begge diskene,men booter ikke opp på Sata disken etter skjermkort bytte.

7958541[/snapback]

Hvis den ikke finner sata diskene må du lage en boot disk for sata. sjekk hovedkort dowloads eller HD dowloads. du kan da starte windows og instalere raid driverne - det her er helvete...

Jeg tror jeg kan hjelpe deg her. Send meg en melding privat. Kan eventuelt gi deg tlf hjelp

Endret av Malakai
Lenke til kommentar

7958375[/snapback]

7958447[/snapback]

7958541[/snapback]

Hvis den ikke finner sata diskene må du lage en boot disk for sata. sjekk hovedkort dowloads eller HD dowloads. du kan da starte windows og instalere raid driverne - det her er helvete...

Jeg tror jeg kan hjelpe deg her. Send meg en melding privat. Kan eventuelt gi deg tlf hjelp

7958780[/snapback]

Den finner jo diskene ,xp starter,men svart skjerm etter xp starter,disken går.

Har ikke lyst til å formatere.fungerer med det gamle skermkortet.

Lenke til kommentar

Pc booter ikke med nytt skjermkort fra Sata disk,men booter fra en annen Ide disk.

Blir svart skjerm ved lasting av Xp på sata disken (intet signal)

Går greit med Ide disken.

Har satt i strømkabel i kort,fjernet driverne til det gamle kortet (XFX 6800xt)

Noen som har peiling?

Høres ut til at du har fått ett defekt kort. Har skjedd meg. Prøv kortet i en annen maskin eller be dem teste det der du har kjøpt det.

Lenke til kommentar
skru ut den homsete ide-disken din da vil den garantert boote fra sata-disken, hvis den ikke er ødelagt

7962176[/snapback]

Det nye skjermkortet virker.har koblet fra "homsedisken"

Sata`en booter opp og kommer inn i bios,men det blir svart skjerm når xp laster.

Innstalerte xp på nytt uten å formatere og kortet fungerer ok,men har 2 alternativer for lasting av xp ved oppstart,.starter fremdeles ikke på den gamle xp innstalasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...