Wubbable Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) Hvordan kan jeg gjøre det Altså: I et program jeg har, velger jeg "settings" fra menyen.. Så kommer settings vinduet opp... Me.enabled = False SettingsWin.show() Så på OK knappen til settingsvinduet: Me.close Form1.enabled = true MEN Hvis jeg trykker minimer på oppgavelinjen til windows, og maksimerer igjen, så er settingsvinduet plutselig bak Form1... Antar det finnes en bedre måte å gjøre dette på.. Likt som med en msgbox: Når jeg minimerer og maksimerer, så vises messageboxen øverst EDIT: Løste seg med SettingsWin.showdialog() Endret 16. februar 2007 av Vigilant Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) Ville det ikke uansett være ønskelig at Settings-vinduet er modalt? ...ellers vil det vel være mulig å kjøre en "BringToFront" på eventen som raises når vinduet blir gjenopprettet. Endret 16. februar 2007 av Manfred Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Du kan sette Owner propertien for å oppnå det resultatet. Set Owner til hovedvinduet, og Vinduet vil bli always on top, men kun for programmet ditt. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 Du kan sette Owner propertien for å oppnå det resultatet.Set Owner til hovedvinduet, og Vinduet vil bli always on top, men kun for programmet ditt. 7957640[/snapback] Er liksom det showdialog gjør automatisk Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 ...det var vel det jeg mente med å sette det modalt, ja... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå