Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Brenning av ISO: K3b i Ubuntu

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle brenne Debian for å prøve fra en Live CD også for å ha i tilfelle jeg få lyst til å bruke det på en pc e.l. så jeg lastet ned ISO-fil. Jeg har lastet ned K3b før og det funker fint å starte og alt men likevel får jeg ikke brent ISO-fila :S

Feilmld

System
-----------------------
K3b Version: 0.12.17

KDE Version: 3.5.5
QT Version:  3.3.6
Kernel:      2.6.17-11-generic
Devices
-----------------------
TSSTcorp DVD+-RW TS-L632D DE03 (/dev/scd0, /dev/sg1) at /media/cdrom0 [CD-R; CD-RW; CD-ROM; DVD-ROM; DVD-R; DVD-RW; DVD-R DL; DVD+R; DVD+RW; DVD+R DL] [DVD-ROM; DVD-R Sequential; DVD-RW Restricted Overwrite; DVD-RW Sequential; DVD+RW; DVD+R; DVD+R Double Layer; CD-ROM; CD-R; CD-RW] [SAO; TAO; RAW; SAO/R96P; SAO/R96R; RAW/R16; RAW/R96P; RAW/R96R; Restricted Overwrite; Layer Jump]

Used versions
-----------------------
cdrecord: 2.1.1a03

cdrecord
-----------------------
/usr/bin/X11/cdrecord: Warning: Running on Linux-2.6.17-11-generic
/usr/bin/X11/cdrecord: There are unsettled issues with Linux-2.5 and newer.
/usr/bin/X11/cdrecord: If you have unexpected problems, please try Linux-2.4 or Solaris.
scsidev: '1,0,0'
scsibus: 1 target: 0 lun: 0
Error trying to open /dev/sg0 exclusively (Permission denied)... retrying in 1 second.
Error trying to open /dev/sg0 exclusively (Permission denied)... retrying in 1 second.
/usr/bin/X11/cdrecord: Permission denied. Cannot open '/dev/sg0'. Cannot open SCSI driver.
/usr/bin/X11/cdrecord: For possible targets try 'cdrecord -scanbus'. Make sure you are root.
/usr/bin/X11/cdrecord: For possible transport specifiers try 'cdrecord dev=help'.
/usr/bin/X11/cdrecord: 
/usr/bin/X11/cdrecord: For more information, install the cdrtools-doc
/usr/bin/X11/cdrecord: package and read /usr/share/doc/cdrecord/README.ATAPI.setup .
Cdrecord-Clone 2.01.01a03 (i686-pc-linux-gnu) Copyright (C) 1995-2005 Joerg Schilling
NOTE: this version of cdrecord is an inofficial (modified) release of cdrecord
     and thus may have bugs that are not present in the original version.
     Please send bug reports and support requests to <[email protected]>.
     The original author should not be bothered with problems of this version.
TOC Type: 1 = CD-ROM

cdrecord command:
-----------------------
/usr/bin/X11/cdrecord.mmap -v gracetime=2 dev=1,0,0 speed=20 -dao driveropts=burnfree -eject -data /home/esso/.azureus/torrents/debian-31r4-alpha-binary-1.iso 

Noen som vet om et godt program/ en måte å få K3b til å funke. Liker K3b :D

Laptop: Dell Inspirion 9400

Distro: Ubuntu 6.10

Skrivebord: GNOME + Compiz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe usikker, men etter å ha lest litt rundt på nettet, ser jeg at det er flere med samme problem.

Har du prøvd å kjøre k3bsetup for å konfigure k3b? Du har tydeligvis ikke tilgang til devicet.

(Regner med at du har prøvd en annen cd?)

Ellers kan du prøve med gnomebaker istedet for k3b.

(Mulig jeg er helt på viddene her, er egentlig ganske fersk innen Linux).

http://www.google.no/search?q=Error+trying...lient=firefox-a

http://www.linuxquestions.org/questions/sh...ad.php?t=523727

Lenke til kommentar

esso@esso-laptop:~$ sudo aptitude -yr reinstall k3b
Password:
E: dpkg was interrupted, you must manually run 'dpkg --configure -a' to correct the problem. 
Leser pakkelister ... Ferdig
Skaper oversikt over avhengighetsforhold       
Reading state information ... Ferdig    
Les utvidet tilstandsinformasjon      
Oppdater pakkenes status ... Ferdig
Building tag database ... Ferdig   
E: dpkg was interrupted, you must manually run 'dpkg --configure -a' to correct the problem. 
esso@esso-laptop:~$ 

Får den beskjeden uansett hva jeg gjør som gjleder instalering o.l. :S Må ha en løsning på dette før jeg kommer meg videre tror jeg :S :p

EDIT: Jeg finner ikke fila heller :S Pleier da å åpne Azureus (lasta ned Debian via en torrent) og høyreklikke på den ferdige fila og velger Show file men nå når jeg starter Azureus bare lukker den seg igjen :( :S Er noe rart her for tiden.. Kan ikke skjønne hva som har skjedd :S

EDIT2: Prøvde å lage en ny bruker. Fungerte ikke :/

EDIT3: Tror jeg prøver reinstall av Ubuntu. Har home på egen partisjon så...

Endret av Webmaster Esso
Lenke til kommentar

Tok reinstall jeg.

Jeg prøver nå å klikke Burn data-CD. Det funker å brenne men vet enda ikke om cd'n vil funke da. Fortsatt feilmld ved Burn ISO-Image knappen (eller hva som står på'n :p)

EDIT: Samme problem kom på Burn data-CD :p Funka frem til 50 %

Endret av Webmaster Esso
Lenke til kommentar

Den ser ut til å løse det problemet med MP3-filer. Kanskje det er en feil med at det ikke er støtte for ISO-filer? :p

Nei, tipper porblemet er noe med adgang som dere har vist til også. Finnes det ikke noe kontrollpanel for slike duppeditter som er innebygd i maskinen?

Drivere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...