Betenkt Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Tenkte jeg skulle brenne Debian for å prøve fra en Live CD også for å ha i tilfelle jeg få lyst til å bruke det på en pc e.l. så jeg lastet ned ISO-fil. Jeg har lastet ned K3b før og det funker fint å starte og alt men likevel får jeg ikke brent ISO-fila :S Feilmld System ----------------------- K3b Version: 0.12.17 KDE Version: 3.5.5 QT Version: 3.3.6 Kernel: 2.6.17-11-generic Devices ----------------------- TSSTcorp DVD+-RW TS-L632D DE03 (/dev/scd0, /dev/sg1) at /media/cdrom0 [CD-R; CD-RW; CD-ROM; DVD-ROM; DVD-R; DVD-RW; DVD-R DL; DVD+R; DVD+RW; DVD+R DL] [DVD-ROM; DVD-R Sequential; DVD-RW Restricted Overwrite; DVD-RW Sequential; DVD+RW; DVD+R; DVD+R Double Layer; CD-ROM; CD-R; CD-RW] [SAO; TAO; RAW; SAO/R96P; SAO/R96R; RAW/R16; RAW/R96P; RAW/R96R; Restricted Overwrite; Layer Jump] Used versions ----------------------- cdrecord: 2.1.1a03 cdrecord ----------------------- /usr/bin/X11/cdrecord: Warning: Running on Linux-2.6.17-11-generic /usr/bin/X11/cdrecord: There are unsettled issues with Linux-2.5 and newer. /usr/bin/X11/cdrecord: If you have unexpected problems, please try Linux-2.4 or Solaris. scsidev: '1,0,0' scsibus: 1 target: 0 lun: 0 Error trying to open /dev/sg0 exclusively (Permission denied)... retrying in 1 second. Error trying to open /dev/sg0 exclusively (Permission denied)... retrying in 1 second. Error trying to open /dev/sg0 exclusively (Permission denied)... retrying in 1 second. Error trying to open /dev/sg0 exclusively (Permission denied)... retrying in 1 second. Error trying to open /dev/sg0 exclusively (Permission denied)... retrying in 1 second. Error trying to open /dev/sg0 exclusively (Permission denied)... retrying in 1 second. Error trying to open /dev/sg0 exclusively (Permission denied)... retrying in 1 second. Error trying to open /dev/sg0 exclusively (Permission denied)... retrying in 1 second. Error trying to open /dev/sg0 exclusively (Permission denied)... retrying in 1 second. Error trying to open /dev/sg0 exclusively (Permission denied)... retrying in 1 second. /usr/bin/X11/cdrecord: Permission denied. Cannot open '/dev/sg0'. Cannot open SCSI driver. /usr/bin/X11/cdrecord: For possible targets try 'cdrecord -scanbus'. Make sure you are root. /usr/bin/X11/cdrecord: For possible transport specifiers try 'cdrecord dev=help'. /usr/bin/X11/cdrecord: /usr/bin/X11/cdrecord: For more information, install the cdrtools-doc /usr/bin/X11/cdrecord: package and read /usr/share/doc/cdrecord/README.ATAPI.setup . Cdrecord-Clone 2.01.01a03 (i686-pc-linux-gnu) Copyright (C) 1995-2005 Joerg Schilling NOTE: this version of cdrecord is an inofficial (modified) release of cdrecord and thus may have bugs that are not present in the original version. Please send bug reports and support requests to <[email protected]>. The original author should not be bothered with problems of this version. TOC Type: 1 = CD-ROM cdrecord command: ----------------------- /usr/bin/X11/cdrecord.mmap -v gracetime=2 dev=1,0,0 speed=20 -dao driveropts=burnfree -eject -data /home/esso/.azureus/torrents/debian-31r4-alpha-binary-1.iso Noen som vet om et godt program/ en måte å få K3b til å funke. Liker K3b Laptop: Dell Inspirion 9400 Distro: Ubuntu 6.10 Skrivebord: GNOME + Compiz Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Noe usikker, men etter å ha lest litt rundt på nettet, ser jeg at det er flere med samme problem. Har du prøvd å kjøre k3bsetup for å konfigure k3b? Du har tydeligvis ikke tilgang til devicet. (Regner med at du har prøvd en annen cd?) Ellers kan du prøve med gnomebaker istedet for k3b. (Mulig jeg er helt på viddene her, er egentlig ganske fersk innen Linux). http://www.google.no/search?q=Error+trying...lient=firefox-a http://www.linuxquestions.org/questions/sh...ad.php?t=523727 Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) Ingen av det funker :S Er noe med tilatelse tror jeg EDIT: Får brent fila når jeg høyreklikker på fila (utforskeren) og kliker Skriv til plate EDIT2: CD'n funka ikke :S Endret 16. februar 2007 av Webmaster Esso Lenke til kommentar
dennis.se Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 det å brenne isofiler til cdplater er noe du enkelt kan gjøre fra konsollen. søk litt på iso-filer og cd-brenning, så finner du det. husker ikke kommandoen i hodet, det er så lenge siden jeg brukte den sist.. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 hva skjer om du kjører med root-rettigheter? "gksudo k3b" Virker rart at cdrom ligger under /dev/sg0 , jeg mener jeg kun har sett den under /dev/cdrom før jeg Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) Prøv: sudo aptitude -yr reinstall k3b Edit: min cdrom er /dev/sg1 og den funker fint til å brenne .iso filer. Endret 17. februar 2007 av HavarN Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) esso@esso-laptop:~$ sudo aptitude -yr reinstall k3b Password: E: dpkg was interrupted, you must manually run 'dpkg --configure -a' to correct the problem. Leser pakkelister ... Ferdig Skaper oversikt over avhengighetsforhold Reading state information ... Ferdig Les utvidet tilstandsinformasjon Oppdater pakkenes status ... Ferdig Building tag database ... Ferdig E: dpkg was interrupted, you must manually run 'dpkg --configure -a' to correct the problem. esso@esso-laptop:~$ Får den beskjeden uansett hva jeg gjør som gjleder instalering o.l. :S Må ha en løsning på dette før jeg kommer meg videre tror jeg :S EDIT: Jeg finner ikke fila heller :S Pleier da å åpne Azureus (lasta ned Debian via en torrent) og høyreklikke på den ferdige fila og velger Show file men nå når jeg starter Azureus bare lukker den seg igjen :S Er noe rart her for tiden.. Kan ikke skjønne hva som har skjedd :S EDIT2: Prøvde å lage en ny bruker. Fungerte ikke :/ EDIT3: Tror jeg prøver reinstall av Ubuntu. Har home på egen partisjon så... Endret 17. februar 2007 av Webmaster Esso Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Har du prøvd: sudo dpkg --configure -a evt kan du prøve sudo dselect - Start på steg to og kjør alle stegene i rekkefølge nedover. (Hvis du ikke allerede har reinstallert ubuntu da). Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) Tok reinstall jeg. Jeg prøver nå å klikke Burn data-CD. Det funker å brenne men vet enda ikke om cd'n vil funke da. Fortsatt feilmld ved Burn ISO-Image knappen (eller hva som står på'n ) EDIT: Samme problem kom på Burn data-CD Funka frem til 50 % Endret 17. februar 2007 av Webmaster Esso Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Funker det med andre iso-filer da? Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 (endret) Hmm...godt spørsmål..Hvordan lager jeg en ISO fil jeg kan teste med? EDIT: Prøve å brenne audio-cd men MP3 var ikke støttet men jeg får spilt av MP3 i Rythmbox :S Endret 18. februar 2007 av Webmaster Esso Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 sudo aptitude install libk3b2-mp3 Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 Den ser ut til å løse det problemet med MP3-filer. Kanskje det er en feil med at det ikke er støtte for ISO-filer? Nei, tipper porblemet er noe med adgang som dere har vist til også. Finnes det ikke noe kontrollpanel for slike duppeditter som er innebygd i maskinen? Drivere? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Du må kjøre k3bsetup og sette rettighetene slik at du har tilgang til enhetene. Selv bruker jeg k3b når jeg brenner på min linux-boks (Slackware 11.0) og jeg har ingen problemer. Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 Spøsmålet er HVORDAN jeg endrer disse rettighetene?! Lenke til kommentar
Canute Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Ikke vet jeg. (Ja, jeg er fullt klar over at dette er en dårlig løsning:) Jeg bare kjører k3b som root: sudo k3b Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå