Dumrian Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) Hei, jeg har tenkt å kjøpe en ny spill PC: * Hva skal maskinen brukes til? Spill: World of Warcraft, Battlefield 2,2142, Age of Conan (når det kommer), Oblivion, Counter-Strike: Source, og sikkert en del nye spill som vil komme. Jeg trenger ikke så altfor stor harddisk, 250GB burde holde lenge for meg. * Prisantydning Jeg ønsker en PC som gjerne koster under 11 000 kr, men tar gjerne imot tips om noen som ligger litt over 11k. * Skal maskinen overklokkes Hvis noen sier meg hvordan og om det vil lønne seg. Selvsagt gjør jeg det hvis det er lønnsomt. * Fortrinnsvis AMD eller Intel-basert? Betyr ikke noe, tar det som er mest spillbasert. * Er det deler du vet du ikke trenger? F.eks. skjerm, tastatur etc Trenger ikke mus og tastatur, men trenger en skjerm. Med skjerm mener jeg en flatskjerm som godt kan være 17". * Evt. andre spesielle preferanser/kommentarer Jeg har sett litt på komplett.no, og har funnet denne. Der får jeg en grei skjerm for meg, pluss et finfint grafikk kort osv., samtidig som jeg får med Vista (betyr ikke så mye for meg, og kan gjerne droppe det til senere, slik at jeg slepper bugs, drivere som ikke funker osv.) RAM kort har jeg fra før, og med de 512 som følger med, vil jeg ha 1512 MB RAM, så det er ikke noe problem. Legg også merke til prossesoren som jeg har "skrudd ned" et par hakk. Lønner det seg? Takk for alle svar! Endret 16. februar 2007 av Tuftez Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 Vil bare legge til at jeg gjerne tar imot tips om andre steder der jeg kan kjøpe PCer annet enn fra Komplett.no. Lenke til kommentar
vezeil Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 https://prisguiden.no/calc_waggon.php?waggon_id=42497 Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 https://prisguiden.no/calc_waggon.php?waggon_id=42497 7958636[/snapback] Administrasjon av handlevogn Du har ikke tilgang til å endre denne handlevognen Gå tilbake til administrasjonssiden Lenke til kommentar
fflex Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) Har lagd et oppsett basert på Intel C2D, oppsettet kommer på ca 10K da bør det vel gå sånn ca greit rundt 11k med vista i tillegg. Her har du et directx 10 basert skjermkort som er mye mer fremtidsrettet enn det du hadde originalt, hvis jeg får lov til å bruke det uttrykket? Edit: På linken du ga ser det ut som du ikke har valgt skjerm...?!?! Og jeg har glemt DVD brenner i oppsettet hehe Endret 16. februar 2007 av fflex Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 fflex: flott oppsett. kan kjåpe en gig ram til senere. de asus korta er idiotisk enkle og klokke Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) Har lagd et oppsett basert på Intel C2D, oppsettet kommer på ca 10K da bør det vel gå sånn ca greit rundt 11k med vista i tillegg. Her har du et directx 10 basert skjermkort som er mye mer fremtidsrettet enn det du hadde originalt, hvis jeg får lov til å bruke det uttrykket? Edit: På linken du ga ser det ut som du ikke har valgt skjerm...?!?! Og jeg har glemt DVD brenner i oppsettet hehe 7960435[/snapback] Det hovedkortet støtter vel ikke Core 2 Duo? Står ikke på hjemmesia ihvertfall.. http://www.asus.com/products4.aspx?modelme...=3&l2=11&l3=473 Endret 16. februar 2007 av _Scotty_ Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 Takk Fflex og alle andre. Noen spm: Vil den PC pakka inneholde Vista eller XP, eller må dette kjøpes ved siden av? Må jeg bygge PCen selv? Vil det være alt PCen trenger? Ville foretrukket 1x 512 MB RAM ettersom jeg har 2x 512 MB RAM fra før, vil det gå ann å konfiguere? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Kjøp billigere strømforsyning. Har ikke tid til og nevne forslag nå( god natt btw), men min superbillige Cooler Master 600w i sig er veldig bra og billigere. Gå også opp til C2D E6400. Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) www.jmdata.as? a36 - NYE PC: Intel Core 2 Duo E6600 - DVDRW –8800GTS 640MB – 2048 DDR2 – 320 SATA Du slipper å bygge den, og du kan få med Vista... Følger ikke med xp btw Endret 16. februar 2007 av alla737 Lenke til kommentar
fflex Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) Oppsettet mangler dvd brenner / cd rom, vista må bestilles seperat. Pcn må bygges selv hvis du ikke vil betale litt mer sånn at netshop gjør det for deg?! http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=39256 Fant ingen som var kjappere og 1x512 på lager. Bruk de sparte pengene fra minne på cdrom + 6400 cpu? alla737: Oppsettet mangler skjerm, bortsett fra det var det jo veldig fint! Endret 16. februar 2007 av fflex Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=42493 noe jeg satte sammen for en kamerat tidligere i dag. Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Hmm, ok, kan legge til at jeg ikke vil bygge PCen selv, og den må inneholde et DirectX10 grafikkkort (8800 serien). Som sagt trenger jeg ikke mer enn 1x 512 MB RAM, ettersom jeg har 1024 selv fra før. Den må inneholde Vista eller XP, samma hvem. Spess takk til Alla737, den PCen så super ut. Men da må jeg betale 800~ kr ekstra for XP? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå