Gå til innhold

Studere i bergen

Thoz

Anbefalte innlegg

Hei

Lurte på om det er noen her som kan fortelle litt om hvordan det er å studere i Bergen.

Tenker da på bolig, uteliv, treningstilbud og hvordan det går å leve kun på studielånet evt. om det er vanskelig å få deltidsjobb.

Tenker spesielt på NHH eller Jus, så hvis noen har noe å si om dette er det også fint. Hvordan er studiemiljøet, faglig og pedagigisk kvalitet osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Faglig og pedagogisk kvalitet er det vanskelig å si noe om siden dette varierer fra studie til studie. Jeg studerte ikke under kvalitetsreformen, så jeg skal ikke si så mye om studier og kvaliteten på disse.

Men jeg bodde i Bergen i seks år. Jeg var ikke av de mest nøysomme når det gjelder penger, så bare studielånet ble i minste laget for meg. Hvis du skal bo sentralt, så må du regne med rundt 3000 i husleie, og da snakker vi om kollektiv. Skal du bo alene så er det fort 4-5000. Unntaket er studentboligene, men noen av de er i overkant dyre de også.

Bergen er en flott by, med et varierende uteliv med noe for enhver smak. Er du under 20, så er utvalget av utesteder noe glissent, men det finnes studentutesteder (Kvarteret, Hulen) der dette ikke er noe problem. Det er masse tilbud for studenter, så det er lett å finne på noe å gjøre på flesteparten av ukas dager. Angående studentmiljø, så vil jeg påstå at dersom man ikke er håpløst sosialt tilbakestående, så bygger man opp et sosialt nettverk i løpet av dager, egentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...