Gå til innhold

Hvor varm kan innsugningsluften til PSU være?

Anbefalte innlegg

Har stappet pc'n inne i et skap for å få vekk støyen. Men det ble fort 30-35 grader der inne. Ikke mye å si for komponentene da de blir vannkjølt, men det kan kanskje bli i varmeste laget for psu'n? Hvor høye tempraturen kan den jobbe under? Vifta går iallefall for fulle mugger nå. Det er en MIST 600.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

personlig ville jeg satt en meget stillegaaende vifte i bak der psu'en er i forhold til skapet. slik at du faar gjennomlufting.. hva med harddiskene? vannkjoelte de oxo? noen harddisker har jeg opplevd kan bli Meget varme bare med kabinettsdoer paa (70-80+) man kan ikke ta paa dem i lengre perioder foer det blir meget ubehagelig..

hvor mye temperatur den taaler vet jeg ikke, enda jeg har samme psu selv.

men mer temperatur = raskere vifte RPM = mer stoey...

Lenke til kommentar

PSUer virker fint i land som har 30-35'C i lufta uten å måtte ty til aircondition.

Men merk at temperaturen utenfor kabinettet trolig er lavere enn den lufta PSU trekker inn fra innsiden av kabinettet.

Jeg vil si at de temperaturene du har nå er på kanten av det jeg ville følt meg komfortabel med.

Hvor gjør du av varmen som kommer ut fra radiatoren? Bare slipper den ut inni skapet?

Lenke til kommentar

Skapet er delt i to. Nederst har jeg radiator, pumpe etc. Radiatorviftene trekker luft inn fra bunnen og den varme lufta går ut i hull på baksiden av skapet. I delen over står selve kabinettet, helt avskilt. Kun et lite hull hvor vannslangene går opp. I øvre del er psu plassert slik at den blåser den varme lufta rett ut på baksiden av skapet. der har jeg bygget en lydfelle for å dempe støyen. Dette funker fint når den går med noramlhastighet. Men denne MIST'en blir fryktelig varm så vifta går for fulle mugger og støyen blir dermed mer enn min lydfelle kan takle. Northq psu'n jeg brukte tidligere var kun på 400W og ble ikke i nærheten så varm og var stillheten selv i forhold. Vurderer å sette den inn igjen og selge Misten En annen vifte blåser som sagt frisk luft inn i den kabinettdelen, men er tydligvis ikke nok. Enten kommer det ikke nok kjølig luft inn, eller så klarer ikke psu alene å få ut nok luft så varmen fra hk, hd'r etc. hoper seg opp.

Lenke til kommentar

har du kabinettsdoera paa i tillegg? dette kan skape daarlig sirkulasjon inni selve maskinen, hvor panelovnene (les: HDD) varmer opp innsiden..

du kan jo oxo proeveaa snu skapvifta til aa suge ut lufta... hvis den varme lufta ikke har noen plass aa gaa, blir den liggende..

Lenke til kommentar

Nei, kabinettet er helt strippet. Bare skjelletet igjen. Skal sette inn en vifte til å suge ut mer luft. Må jo ha en som blåser luft inn også, ellers så blir det jo vakum.

Men mitt spørsmål opprinnelig var jo hvor varm kan en psu bli? Nå med fri tilgang til luft (ikke inne i skapet) blir Mist'n 36 grader på toppen i idle. Synes det er temmelig varmt i forhold til andre psu'r jeg har hatt som har vært helt kalde uten load.

Lenke til kommentar

vet ikke hvor du har montert viftene, men om mulig ville jeg hatt en vifte nede foran maskinen som blaaser kjoelig luft inn og en vifte rett ved PSU utblaas/rett over til aa trekke varm luft ut (varme stiger)

36grader hoeres mye ut, min holder rett rundt luft temperatur...

kanskje det er noe som genererer varme som blir overfoert til PSU. f.eks. CPU vifte? (har selv vannkjoeling, saa all varm luft blir trekkt ut av kabinettet foer det naar opp til PSU..

et triks for aa se om det er PSU som blir varm, legg maskinen paa siden, slik at ingenting under den kan sende varmen opp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...