ilpostino Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) Noen som vet om det er mulig å redigere en ini-fil ved hjelp av BAt eller passer det bedre med vbs til dette? edit: trengte litt mer hjelp så endret topic Endret 16. februar 2007 av ilpostino Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 VBS passer nok bedre til dette Du kan legge til linjer, men redigering er nok litt vanskelig. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 du hadde rett. jeg fant følgende VBS-script som gjorde susen. Her er scriptet: Option Explicit Const FOR_READING = 1 Const FOR_WRITING = 2 Const FOR_APPENDING = 8 Dim objFso Dim objFile Set objFso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject") Set objFile = objFso.OpenTextFile("C:\example\zzz.ini",FOR_APPENDING) objFile.WriteLine "[front]" objFile.WriteLine "n1=bla" objFile.Close Set objFile = Nothing Set objFso = Nothing Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 Når jeg prøver dette scriptet får jeg meldingen "Ingen tilgang". dette både når jeg prøver å kopiere filer fra nettverksstasjoner og fra det lokale systemet. noen som kan se hvorfor? Lenke til kommentar
backup Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Vet ikke om dette er en passende løsning, men iallfall, her kommer filen inn i Notepad der man så kan redigere som man vil etc. Bruk så Notepad's file lagre ... som etc. Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject") Set fs = fso.OpenTextFile("C:\test.ini",1) 'sett inn filadressen her data = fs.readall Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell") Return = WshShell.Run("notepad.exe") wscript.sleep 1000 Wshshell.sendkeys data Hvis det hele skal gjøres helt automatisk med vbs, trengs flere detaljerte opplysninger for å se om det kan gjøres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå