hans A Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Jeg partisjonerte og formaterte en tom disk med Vista. Og prøvde så å legge inn XP på denne, men XP klarte ikke å kjenne igjen partisjonene. Er det slik at Vista ikke er kompatibel bakover med XP? Lenke til kommentar
drackir Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Jeg partisjonerte og formaterte en tom disk med Vista.Og prøvde så å legge inn XP på denne, men XP klarte ikke å kjenne igjen partisjonene. Er det slik at Vista ikke er kompatibel bakover med XP? 7956178[/snapback] Hvis det er en S-ata disk så må du laste ned drivere til denne, og ha tilgjengelig på diskett under installasjon av xp, "trykk F6 for scsi drivere" om jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 Det er en P-ATA disk. Den ble partisjonert opp i to deler, men XP klarte bare å finne en partisjon(Hele disken). Jeg brukte den siste Beta ver av Vista til partisjoneringen. Lenke til kommentar
drackir Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Det er WIndows anbefaling å instalere XP først og så Vista, har akurat gjort det, og fungerte fint Lenke til kommentar
myhken Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Hvis det er en S-ata disk så må du laste ned drivere til denne, og ha tilgjengelig på diskett under installasjon av xp, "trykk F6 for scsi drivere" om jeg ikke tar helt feil. 7956315[/snapback] Det gjelder vel gamle hovedkort. De fleste nye hovedkort fra 2005 og fremover har innebygd støtte slik at XP ikke trenger SATA driveren under installasjonen. Jeg har ikke måtte bruke drivere til noen av mine pc'er kjøpt etter 2005. Og jeg har jo noen, og bytter ganske ofte både pc og OS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå