Gå til innhold

Hvilken settnings bruker du på lydkoret?

Anbefalte innlegg

Oppretta tråden pga at kanskje noen av dere har samme innebygde/ lydkortet

Så jeg lurte på om du/dere kunne ta screenshot av det og laste opp på www.imageshack.us eller andre bildehostings sider

utennavnuv3.jpg

Noen har sikkert bedre lydinnstilling! :)

Gjør ikke noe om dere har andre lydkort =) :):thumbup:

Endret av m4sta
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg holder med radiated her. I mine ører skal equalizere skal kun brukes for å reparere eller korrigere frekvensspekter som er endret på noe vis, og slike endringer forekommer særdeles sjeldent innen digital terminologi.

Vil man farge lyden for å kompensere eller utdype hvordan et stereoanlegg låter er det bedre å gjøre dette før effekttrinnet i forsterkeren. Problemet med equalizere, og da spesielt digitale helt i begynnelsen av signalkjeden, er at det er utrolig lett å skape intern clipping, og dette selv når man subtraherer frekvensbånd! I verste fall kan man svi av diskantene som følger av likespenningen i signalet som clipper.

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Bruker ikke equalizer, har bare stilt bassnivå på 83% i Creative konsollen. Har effektforsterker direkte på lydkortet, så må gjøre det på denne måten for å tilpasse lyden etter høyttalerne mine.

Er jo Cerwin Vega høyttalere, så låter best med mye bass.

Endret av Lefse
Lenke til kommentar
Bruker ikke equalizer, har bare stilt bassnivå på 83% i Creative konsollen. Har effektforsterker direkte på lydkortet, så må gjøre det på denne måten for å tilpasse lyden etter høyttalerne mine.

Er jo Cerwin Vega høyttalere, så låter best med mye bass.

8037066[/snapback]

Alle innretninger som kan manipulerer et frekvensspekter er teknisk sett en equalizer, inkl. den du har bilde av.

Jeg tror du har misforstått noe angående effektforsterker direkte på lydkortet. :)

Jeg tror ikke du har et lydkort som er på størrelsen med en vanlig forsterker, veier 5-10 kilo og har ekstra strømkabel som må i stikkontakten. Det er vel en pre-amp du har på lydkortet? Om det er en equalizer i pre-ampen kan du fint bruke denne, men om equalizeren du har avbildet er i den digitale signalbanen før pre-ampen oppstår samme problematikken som jeg nevnte i min tidligere post.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...