Mr Pepe Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) Oppretta tråden pga at kanskje noen av dere har samme innebygde/ lydkortet Så jeg lurte på om du/dere kunne ta screenshot av det og laste opp på www.imageshack.us eller andre bildehostings sider Noen har sikkert bedre lydinnstilling! Gjør ikke noe om dere har andre lydkort =) Endret 16. februar 2007 av m4sta Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Jeg har Karjan audio, på DFi. Gjør vel ingen ting om jeg ikke har Realtek? Slik bruker jeg. Mest rock og tekkno på meg Skal kjøpe meg et nytt lydkort snart, for å komme vekk fra Karjan audio. Lenke til kommentar
radiated Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Bruker aldri EQ eller annen DSP. Helt flatt all the way, det låter best hvis du har gode høyttalere / hodetelefoner. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) Jeg holder med radiated her. I mine ører skal equalizere skal kun brukes for å reparere eller korrigere frekvensspekter som er endret på noe vis, og slike endringer forekommer særdeles sjeldent innen digital terminologi. Vil man farge lyden for å kompensere eller utdype hvordan et stereoanlegg låter er det bedre å gjøre dette før effekttrinnet i forsterkeren. Problemet med equalizere, og da spesielt digitale helt i begynnelsen av signalkjeden, er at det er utrolig lett å skape intern clipping, og dette selv når man subtraherer frekvensbånd! I verste fall kan man svi av diskantene som følger av likespenningen i signalet som clipper. Endret 25. februar 2007 av skag1 Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 (endret) Bruker ikke equalizer, har bare stilt bassnivå på 83% i Creative konsollen. Har effektforsterker direkte på lydkortet, så må gjøre det på denne måten for å tilpasse lyden etter høyttalerne mine. Er jo Cerwin Vega høyttalere, så låter best med mye bass. Endret 27. februar 2007 av Lefse Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Bruker ikke equalizer, har bare stilt bassnivå på 83% i Creative konsollen. Har effektforsterker direkte på lydkortet, så må gjøre det på denne måten for å tilpasse lyden etter høyttalerne mine. Er jo Cerwin Vega høyttalere, så låter best med mye bass. 8037066[/snapback] Alle innretninger som kan manipulerer et frekvensspekter er teknisk sett en equalizer, inkl. den du har bilde av. Jeg tror du har misforstått noe angående effektforsterker direkte på lydkortet. Jeg tror ikke du har et lydkort som er på størrelsen med en vanlig forsterker, veier 5-10 kilo og har ekstra strømkabel som må i stikkontakten. Det er vel en pre-amp du har på lydkortet? Om det er en equalizer i pre-ampen kan du fint bruke denne, men om equalizeren du har avbildet er i den digitale signalbanen før pre-ampen oppstår samme problematikken som jeg nevnte i min tidligere post. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå