Gå til innhold

overføre DV direkte til ekstern HD?

Anbefalte innlegg

Hei. Må velge mellom stasjoær og bærbar Dell Precision, som bl.a skal brukes til videoredigering ( Adobe Premiere ) Ved bærbar trengs en ekstern harddisk, og helst skulle jeg kunne overføre direkte fra DV-kamera til ekstern HD. Har noen erfaringer med dette? Videre; fungerer redigeringen smertefritt om kildematerialet ligger på den eksterne harddisken. Bærbar PC kommer med kun en 4-pins firewire, har noen erfaring med å kjøre DV inn til PC via denne og direkte ut til ekstern HD via USB, eller trengs et ekstra firewire-kort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom det er 2.0 du skal bruke anbefaler Adobe IKKE denne løsningen. At du har 4P FW betyr ikke annet enn at porten ikke leverer strøm til eksterne enheter. Har selv Brukt 1.5 på både USB- og FW-disker men hender diskene ikke klarer å følge med, spesiellt USB'n. Kan ha noe med hvor mange enheter som er koblet til o.l. selv om FW-disken virker mer stabil under konstant bruk. Nå er ikke min verdens beste (WD) men også folk med Lacie-disker sliter med stabiliteten. Siden du bare kan velge hadde jeg gått for en stasjonær maskin og ev. satt inn SATA-disker, eneste ulempen med den er at den er stasjonær. Fordelene er du kan putte inn så mye du vil (har råd til) av det meste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...