Kchap Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Hei! Er det noen som har prisen på hva Ricoh GR 1 kostet ny over disk da den enda var i salg? Er interessert i priser som strekker seg over hele salgsperioden. Er nemlig i en tvist etter at kameraet ble borte under service(kameraet var en gave). Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) ca 400$ står det her: http://216.239.59.104/search?q=cache:5Zj3F...=4&client=opera ellerhttp://photo.net/photo/pandsreviews/gr1.html (sistnevnte link virker ikke hos meg så brukte "bufferen" til google (første link) Endret 16. februar 2007 av jvc1990 Lenke til kommentar
Kchap Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 Hei! Du klarte det jeg ikke har klart. Må revurdere søkemetodene mine tror jeg. Jeg er uansett også interessert i om noen vet hva kameraet gikk over disk i Norge for. Om noen har noen gamle kviteringer liggende så hadde jeg satt stor pris på en kopi. Jeg er i en situasjon hvor det fort blir ord mot ord. Håper noen kan hjelpe meg! Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Hei! Du klarte det jeg ikke har klart. Må revurdere søkemetodene mine tror jeg. Jeg er uansett også interessert i om noen vet hva kameraet gikk over disk i Norge for. Om noen har noen gamle kviteringer liggende så hadde jeg satt stor pris på en kopi. Jeg er i en situasjon hvor det fort blir ord mot ord. Håper noen kan hjelpe meg! Vet ikke om det gjaldt den gang også, men i dag er i hvert fall veiledende pris veldig ofte en faktor 10 i forhold til veiledende amerikanske priser, altså at dette kameraet kostet 4000 kr veiledende i Norge. Både på data- og foto-utstyr gjelder dette forbausende ofte, og har gjort det en stund. Det finnes nok av eksempler på dette, hvis du trenger det (Nikon D80, Nikon D40 etc.) Lenke til kommentar
Kchap Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 Det er godt å høre. Det var noe slikt jeg tenkte. Jeg fikk opplyst en pris på mellom 4000 og 4500 fra importøren i Norge. Nå som jeg er i en tvist med dem er jeg spent på om dette er verdien de vil bruke hvis forbrukerombudet blir involvert. Er det noen som har noe håndfast jeg kan bruke? Lenke til kommentar
kaian Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Er det ikke bedre å forlange et godt eksemplar GR1? Eller la seg avspise med et GR Digital, Creative da... Lenke til kommentar
Kchap Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) Jupp. Du har et poeng der:) Det var et poeng jeg prøvde å vidreformidle til fotobutikken som tok kameraet mitt inn til service for ett og et halvt år siden. Nå har de mistet kameraet og er ikke like føyelige som jeg hadde håpet. Virker som det beste jeg kan håpe på er penger tilbake (hvis jeg tar det igjennom forbrukerombudet) eller et brukt Ricoh GR1 fra gud vet hvor. Endret 16. februar 2007 av Kchap Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå