sageman Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) Skal jeg tippe, så tror jeg studio canal rett og slett bare har ventet på markedet før de begynte å gi ut filmer på BD og dette har ført til at de har blitt ansett som HD DVD 'exclusive'.....som sagt, bare tipping... Men om de hadde vært eksklusive utgivere for HD DVD hadde selvfølgelig poenget vært godt. 7959168[/snapback] Hvis mesteparten av HD/BD-salget er i USA, så er poenget fortsatt meget godt Endret 16. februar 2007 av Mo0nH0wL Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) Fhj, det er mulig wiki har rett, bare litt merkelig da jeg aldri har sett noe om studio canal som 'exclusive' på den offisielle hd dvd-siden. Tror faktisk ikke det er meg heller du har quotet der, selv om det godt kunne vært det, siden jeg er helt enig og det er et meget godt poeng:) 7959135[/snapback] Quoten finner du her Link Endret 16. februar 2007 av avanore Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) En test av to spillere vil uansett ikke avgjøre hvilket av FORMATENE som er best. Den testen der viser jo bare hva som er best av en DVD-spiller fra Denon og en Blu-ray-spiller fra Samsung. 7959158[/snapback] Det er litt rart HD-DVD ikke blir nevnt i testen 7959165[/snapback] VG har vel hørt på Sony da, og avskrevet HD DVD som et neste-generasjons format. :!: De har sikkert bare titta innom forumet her og sett navnet på denne tråden, og dermed trukket sine konklusjoner utifra det. 7959175[/snapback] Synes ingen skal avskrive HD-DVD ennå, det er for tidelig MS kan vel bare lage en Blu Ray addon til X360 Synes det bare er flott om vi får et format å holde oss til. Samme for meg om det er HD-DVD eller Blu Ray Endret 16. februar 2007 av avanore Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) Synes ingen skal avskrive HD-DVD ennå, det er for tideligDet som jeg lurer på er om det kommer en Blu-Ray addon til X360 om HD-DVD ikke blir den store suksessen 7959319[/snapback] Enig, jeg syns det er altfor tidlig å kåre noen vinner. Tror disse formatene vil slåss side om side lenge enda. Og det med Blu-Ray addon til X360 har jeg tenkt på også. Det ville jo vært veldig rart, for MS å få det fra konkurrenten, men... hvem vet. Selv klarer jeg meg kjempefint med DVD enda, og venter nok til ting er litt mer avgjort, før jeg investerer i noe format (for formatet sin del, PS3 blir det uansett). Som du sier, det viktigste syns jeg er at vi slipper å ha to formater å styre med. Det er bare tull. Ett format takk, samme hvilket av dem det er. Endret 16. februar 2007 av Nevnarion Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) Blu-ray selger ikke mest Data fra selvstendige statistiske byråer i USA viser at HD DVD har solgt mer enn Blu-ray. Talsmenn for Blu-ray hevder at deres format har solgt dobbelt så mange enheter som HD DVD. I følge nettsiden pcmag.com har de trikset med tallene. Eller rettere sagt, de har utelatt noe. For, mens det på grafen under ser ut som om Blu-ray langt overgår HD DVD i salg, er det noe som er utelatt: Nemlig salg fra tidligere likningsperioder. Mark Hachman fra pcmag.com har gjort sine egne undersøkelser av salgsrapportene sendt over av Neilsen VideoScan, i slekt med andre Neilsen-selskaper som måler seertall av amerikanske tv-programmer. Neilsen har målt salget av HD-DVD og Blu-ray siden november 2006, og gitt tallene på ukentlig basis til bransjeblader. De sendte pcmag.com et regneark av alle sine tall, som er brukt til å lage grafen ovenfor. Hachmans beregninger viser at til dags dato er 53,3 prosent av alle nestegenerasjons DVD-er HD DVD, sammenliknet med 46,7 prosent for Blu-ray. Dette er i stor kontrast med rapporter som sier at Blu-ray selger mye mer enn HD DVD. Salgstallene støttes av et annet statistikkfirma, NPD Group. Salget av spillere (ikke filmer) fra april til desember 2006 gir også HD DVD et lite forsprang, med 52 prosent mot Blu-rays 48. Statistikken er kun basert på salg i USA. Link Endret 16. februar 2007 av avanore Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) Talsmenn for Blu-ray hevder at deres format har solgt dobbelt så mange enheter som HD DVD. Men dette er miss quote igjen.. de har sagt de har solgt dobbelt så mye som HD-DVD i januar. Som er noe HELT annet. Og riktig. Om du ser på grafen i kilden din også.. så viser det utvikling som absolutt ikke kan sies å være god for hd-dvd. Hvorvidt disse gavekortene det snakkes om har en stor innvirkning eller ikke er vanskelig å si. Men blandt annet crank, som har solgt meget godt til å være High Def film er ikke en av de man får rabatt på. Selv uten rabatten så ligger mange blu-ray filmer på rundt 20$ i usa, som tilsvare ca. 120kr. Kan ikke sies å være ille med tanke på hva dvd'er kostet da de kom. Endret 16. februar 2007 av tidus2k4 Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Hehe, litt typisk Sony-uttalelse dette her. Man kan jo ikke gjøre annet enn å humre litt. 7958888[/snapback] Jeg vrir bare litt på kniven i såret til en jeg på gentlemansvis velger å holde anonym her: Esset til HD-DVD er Studio Canal som er en enorm utgiver av filmer her i Europa og sitter som distributør for mange av de selskapene som bare gir ut i Blu-Ray, så derfor kommer mange av filmene som kommer på Blu-Ray i USA til å komme på HD-DVD fra Studio Canal her i Europa, og import trenden vil kanskje snu med at Amerikanere faktisk importerer fra oss. :!: 7958934[/snapback] Ikke så mye gentleman over det innlegget ditt, akkurat men... Men du veit kanskje hvordan man vrir en kniv i såret til noen på gentleman vis? Ve vel. Den du quotet skrev ikke noe "feil" som sådan i det sitatet. Det han skrev stemte den gangen - og så langt jeg har lest meg til så stemmer det fortsatt. Og amerikanerne importerer fortsatt HD DVD titler fra Studio canal som er BD only i statene. Det morsomme er jo at da Studio Canal kom med sine første HD DVD titler så var det vel aldri snakk om at de skulle være HD DVD only - selv om deres utgivelsesplaner bare viste HD DVD. Faktisk så snakket BD fansen i USA om at de håpet på å kunne importere Universal titler fra Europa på Blu-ray fra Studio Canal. Men det ble ikke så mye oppmerksomhet rundt det fordi på den tiden fantes det ikke noen BD titler i Studio Canals katalog ennå. Men det kommer visst nå - hvis alt stemmer. Ellers - dere formatkrig-krongle-fans... slutt å spå framtiden her mens andre skaper den - gå ut og kjøp speller og HD filmer selv. Åkke som format. Så får vi slutt på sd dvd helvete en gang for alle. Og Sony? - ydmyke som alltid. Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Myten om "ydmyke japanere" kan vel avskrives ja ... Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Feilposta. Dette handler om lagringsmedier og ikkje konsoller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå