Gå til innhold

Formatkrigen er over! Blueray vant !

EssspeN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehehe..

Det eneste som jeg egentlig synes er interessant i den artikkelen er denne setningen:

"Mens Batman Begins HD-DVD solgte 4100 kopier solgte Blu-Ray Crank 7500."

Er jo så vidt det kan kalles salg i det hele tatt...

Blir spennende å se om "knekkingen" av AACS-beskyttelsen vil ha noen innvirkning på hvilket format som selger flest spillere etter hvert. Kan fort ende opp med at det formatet som er lettest å brenne filmer til vinner.

Lenke til kommentar

Ja Sony har en teit holdning i det siste, bare fordi 1 film de har gitt ut selger mer enn 1 HD-DVD har det ingen ting å si.

Men la gampen kose seg med den lille sukkerbiten mens den kan, formatkrigen er langt fra over, bare grunnet dette utsagnet håper jeg de blir knust av HD-DVD formatet og får denne arrogante utalelse gnidd hardt opp i det arrogante trynet sitt.

Lenke til kommentar
De har i allefall tro på seg selv. Og om man følger med på nyheten angående blu-ray og hd dvd så er trenden klar. Det virker som om blu-ray trekker det lengste strået!

Sony kommer nok med slike uttalelser for å styrke salget, da mange sitter på gjerdet.

7955901[/snapback]

Trenden er som du sier at blu-ray selger mest nå ja.. Men med ett såpass lite salgs-volum vil jeg påstå at denne trenden ikke er verdt noe som helst statistisk sett..

Den berømte "mannen i gata" vet jo ikke hva dette er snakk om en gang, og det er vel denne mannen som avgjør krigen til slutt.. Hvis det i det hele tatt blir noen "vinner" her da.. Kommer det bra multi-avspillere så tipper jeg begge formatene vil leve side om side.

Lenke til kommentar

Utorlig morsomt likevel.. hva er url'en til denne siden med tall fra amazon.

De hd-dvd frelste dro den frem i alle diskusjoner en stund.. få den frem igjen nå :)

Selv om salget er lite hittil, så kan det vise en trend, og når en ser på antall filmer som er kommet ut på hvert format og hva som kommer fremover, så er det ikke rart om BR selger mer.

Bare i februar så er stillingen 19-6 til BR i antall filmer.

Kilde

Og det ser ut å fortsette i den retningen utover året.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar

Sony kommer med dette for å "lure" de uvitende til å hoppe ned fra gjerdet og lande på Sonys side. Godt mulig at Sony opplever en oppsving med Blue-Ray for tida, men å utrope seg som vinner i formatkrigen såpass tidlig er en arrogant uttalelse som føyer seg fint i rekken med diverse tidligere utsagn fra selskapet.

Sony: Hvorfor gjør dere det så vanskelig for meg å støtte dere som selskap?

Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller antar forfatteren av denne artikkelen litt mye?

A Sony executive said Friday that the studio plans to begin marketing Blu-ray as the winner of the high-def format war.

Om dette faktisk ble sagt, hvorfor quotes ikke det? Er det en helt annen executive enn David Bishop (som BLIR quotet med quotet nedenfor) som har uttalt dette?

"The message that we’re going to put out to the consumer now is, now it is safe to make a choice," explained Bishop. "No more fence-sitting is needed... We have a critical mass of content, we have the biggest mass of consumer electronics companies in the world supporting this format. That has moved Blu-ray into the forefront."

Eller blir det første antatt utifra det quotet? Jeg er i villrede ihvertfall. Å si at de har vunnet er passe arogant ja, men om det bare er basert på quote2, så vil jeg ikke si

det er noe mer arrogant enn noen annen produsent av whatever.

Lenke til kommentar
A Sony executive said Friday that the studio plans to begin marketing Blu-ray as the winner of the high-def format war.

aha, de planlegger å markedsføre Blu-Ray som vinneren av HD film format krigen. Det er noe helt annet enn at de gjør det per i dag, noe man kunne tro ut ifra artikkelen. De sier jo ingenting om når de vil begynne, så det kan være i neste uke eller til sommeren.

Endret av Mgs
Lenke til kommentar

Jeg ville heller ha sagt at Blu-ray holder på å vinne formatkrigen en å utrope seg som vinner allerede. Men det ser stygt ut for HD DVD. Siste salgstall var nesten i 70-30 i favør for Blu-ray:

http://www.dvdempire.com/Content/Features/...=99365296792711

Og en særlig viktig hendelse er at Studiocanal har gått nøytral og velger å gi ut på Blu-ray også:

http://www.worldinhd.com/movabletype/archi...o_canal_la.html

Det er egentlig ikke sååå voldsomt arrogant å utrope seg som vinner, men etter min mening er ikke seieren der før Universal Pictures biter i det sure eplet og blir nøytral de også. Som sagt, peng e peng og skit e skit ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...