Gå til innhold

E6600&7950GT vs. 4200X2&8800GTS

Anbefalte innlegg

Hei!

Har det dilemmaet nå når jeg skal kjøpe meg ny PC. Som overskriften sier er disse de to pakkene det står mellom. Jeg har ingen planer om å oppgradere på en stund nå som jeg kjøper ny PC. Jeg spiller myyye! Hvilket av disse to pakkene burde jeg velge? Det er kun disse som er alternativer så vil kun ha forslag til valg=p Takk!

Anders D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med tanke på at E6600 er mye bedre enn x2 4200, så vil du vel få mer "juice" for pengene der.

Er et ganske vanskelig valg egentlig. Ble litt usikker når jeg begynte å tenke nærmere på ting som f.eks dx10. 8800 og E6600 spiller veldig mot hverandre her, fordi de er de soleklart beste valgene, av de 4 komponentene, men når du ikke skal oppgradere/kjøpe nytt på en stund blir det vanskelig.

Personlig ville jeg gått for 4200&8800, fordi da har du skjermkort med max ytelse, og så evt. oppgradert til en am2 5200 senere, for mer juice. (1990,- på komplett.no nå)

Men så viser det seg jo selvfølgelig at den E6600 prossesoren er bedre, og derav vil du få bedre ytelse med den pakken. MEN, du må betale mer for et _bra_ skjermkort, enn en god prossesor.

Jeg vet helt ærlig ikke, men under tvil, så amd pakken.

My 2 cents.

Lenke til kommentar
Med tanke på at E6600 er mye bedre enn x2 4200, så vil du vel få mer "juice" for pengene der.

Er et ganske vanskelig valg egentlig. Ble litt usikker når jeg begynte å tenke nærmere på ting som f.eks dx10. 8800 og E6600 spiller veldig mot hverandre her, fordi de er de soleklart beste valgene, av de 4 komponentene, men når du ikke skal oppgradere/kjøpe nytt på en stund blir det vanskelig.

Personlig ville jeg gått for 4200&8800, fordi da har du skjermkort med max ytelse, og så evt. oppgradert til en am2 5200 senere, for mer juice. (1990,- på komplett.no nå)

Men så viser det seg jo selvfølgelig at den E6600 prossesoren er bedre, og derav vil du få bedre ytelse med den pakken. MEN, du må betale mer for et _bra_ skjermkort, enn en god prossesor.

Jeg vet helt ærlig ikke, men under tvil, så amd pakken.

My 2 cents.

7955735[/snapback]

Takk for svar. Har tenkt mye av det samme som deg og 8800GTS kortet er fristende. Men samtidig har jeg lyst på C2D men det kan jeg ikke få uten å oppgradere nytt HK+CPU senere hvis jeg går for AMD pakker. Vil gjerne høre flere innslag!

Lenke til kommentar

Haru planer om og kjøre DX10 \ Vista, så kjøp AMD og G80. Prosessoren vil bli en stor flaskehals.

Har du planer om å bare kjøre DX9 spill på XP, så velg E6600 og 7950GT. Den vil gi det mest kraft, da komponentene er ca like gode, og ingen av de vil bli flaskehalsen. Men 7950GT har da ikke DX10 støtte, så du vil ikke kunne spille de nye spillene med DX10. Men de fleste vil du kunne spille med DX9, men med mye dårligere grafikk.

Lenke til kommentar
Takk for svar.

Jeg har bestemt meg for å gå for Intel oppsettet og så vente å se hva som skjer med prisene når R600 serien kommer ut senere i år. Har nok penger til det. Så får jeg greie meg bed BF2 og dx9 i mellomtiden=p

7955906[/snapback]

Høres ut som et bra valgt. Du kan ev. vurdere en E4300 eller E6300 og bruke pengene på et 8800gts 320 mb.

Lenke til kommentar
du kan jo kjøpe det billigste dr 10 kortet, ca 2500..

7961142[/snapback]

Som Spartan sa i posten over deg :p

Jeg støtter også Intel oppsettet, med tanke på at en E6600 banker gørra ut av 4200X2.. :) Ett 7950 kort er jo ikke dårlig heller, de drar jo det meste på fullt vil jeg tro. I hvertfall i en stund til! Håper også på at R600 blir en suksess! Det fortjener ATi. (off topic, sorry)

Lenke til kommentar
Haru planer om og kjøre DX10 \ Vista, så kjøp AMD og G80. Prosessoren vil bli en stor flaskehals.

Har du planer om å bare kjøre DX9 spill på XP, så velg E6600 og 7950GT. Den vil gi det mest kraft, da komponentene er ca like gode, og ingen av de vil bli flaskehalsen. Men 7950GT har da ikke DX10 støtte, så du vil ikke kunne spille de nye spillene med DX10.

7955784[/snapback]

jo vist f*** kan han spelle dx10 spell! bare ikke med dx10 da, men det er ikke noe i veien for at han kan kjøre f.eks crysis... crysis trenger "minimum" et 7800 gt----> å oppover, så det er ikke noe i veien for at han ikke kan spelle dx10 spell(!) bare ikke med dx10

Lenke til kommentar

ikke for å stikke kjepper i hjula - du har forsåvidt en bra plan.

-men skulle jeg gått i butikken _i_dag_, lørdag 17. februar 2007, for å handle maskinvare - så ville jeg tatt en tur innom spillbutikken for å sjekke antall spill i hylla med dx>9. (antall dx10-apper tilgjengelige).

videre hos maskinvarepusheren hadde jeg kjøpt en x1950xt og en e6600. jeg ville smilt hele veien hjem og antakelig hatt det veldig moro helt frem til dx10 _faktisk_var_en_realitet_ - og kjøpt skjermkort en gang til (ved juletider)...

jeg er for gammel til å bry meg om det står nvidia eller amd på skjermkortet - men det skal være raskt - til en fin pris. det er x1950xt. -vet ikke om dette hjelper deg noe særlig men lykke til med valget!

(innlegget er ikke ment som et åte for flammekrig så det er bare å legge ned våpenet :) )

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
ikke for å stikke kjepper i hjula - du har forsåvidt en bra plan.

-men skulle jeg gått i butikken _i_dag_, lørdag 17. februar 2007, for å handle maskinvare - så ville jeg tatt en tur innom spillbutikken for å sjekke antall spill i hylla med dx>9. (antall dx10-apper tilgjengelige).

videre hos maskinvarepusheren hadde jeg kjøpt en x1950xt og en e6600. jeg ville smilt hele veien hjem og antakelig hatt det veldig moro helt frem til dx10 _faktisk_var_en_realitet_ - og kjøpt skjermkort en gang til (ved juletider)...

jeg er for gammel til å bry meg om det står nvidia eller amd på skjermkortet - men det skal være raskt - til en fin pris. det er x1950xt. -vet ikke om dette hjelper deg noe særlig men lykke til med valget!

(innlegget er ikke ment som et åte for flammekrig så det er bare å legge ned våpenet  :) )

7961610[/snapback]

Takker for alle svar! Har bestilt oppsettet med E6600 og 7950GT kortet :thumbup: Venter med nytt skjermkort til R600 serien kommer ut og se hva som skjer med prisene!

Anders

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...