Duffo Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 noen ganger når jeg bæsjer ser jeg på den... da er det noen ganger litt blod på den og den lukter surt, skal jeg gå til legen?? det svir i rompehullet etter jeg har bæsja... og rompehullet blør også litt hvis jeg tørker vekk mye er det farlig?? Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Kan vere mykje forskjellig, alt frå hemorider til ulcerøs kolitt http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=321096 Så bestill time hjå legen asap, det er bedre å ta ein tur eller 2 for mykje til legen istadenfor ein for lite. Lenke til kommentar
Duffo Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 ok skal til legen i dag men sjekker de rompe hullet da? Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Ikke bry deg så mye om de ser etter i rompa de, bare gå dit. Kan ikke dette være E-coli? Mener å huske at de sa det på nyhetene for lang tid siden Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Trur det er ein del ting so kan vere meir vanlig enn e-coli, men forsatt er det nok også ein muligheit Berre for å statuere alvoret her, om det f.eks er ulcerøs kolitt så kan ein få kreft av å la den vere ubehandla. Og konskvensen av kreft i tarmen er utlagt tarm. Så valget er ditt: Lege som kikker litt på den naulige rompa di, eller egent rompehull på magen. (satt litt på spissen ) Alderen din har ein del å sei for kva type lidelse dette kan vere. dess yngre du er dess mindre sjanse er det for f.eks hemmorider. Lenke til kommentar
Orpheus Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 www.suss.no www.klara-klok.no Ville nok heller spurt der, enn her på HW. Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Tja, i avføringen min et par dagers tid var det veeeeldig mye blod. Så mye at det drøpte. Men det gikk over, og jeg har ikke sett noe til det siden. Så jeg konkluderte med rift i endetarmen. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Ikke bry deg så mye om de ser etter i rompa de, bare gå dit. Kan ikke dette være E-coli? Mener å huske at de sa det på nyhetene for lang tid siden 7955941[/snapback] E-coli er faktisk en av de vanligste tarm-bakteriene vi har. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 noen ganger når jeg bæsjer ser jeg på den... da er det noen ganger litt blod på den og den lukter surt, skal jeg gå til legen?? det svir i rompehullet etter jeg har bæsja... og rompehullet blør også litt hvis jeg tørker vekk mye er det farlig?? 7955542[/snapback] Jeg tror jeg utsetter sjokoladekaka i kjøleskapet jeg men du, denne passet best i hele forumet egentlig Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Blod i avføring må alltid undersøkes av lege! Hvis det bare er blod på papiret og du føler deg sår rundt endetarmen, er det sannsynligvis en hemoroide, evt. en liten rift i slimhinnen. Hvis det er mye blod i skålen etter at du har vært på do, eller hvis avføringen din er svart eller ligner kaffegrut, må du gå til lege og få avlevert avføringsprøve slik at han kan ta en Hemofec-test for å se hvor mye blod det dreier seg om. Det trenger ikke være kreft eller en livstruende sykdom, men blod i avføring er et symptom du er nødt til å ta på alvor. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Gå til lege. Hva gjør det om dem ser deg i ræva, bedre om en lastebilsjåfør gjør det kanskje? Det er jo faktisk jobben til en lege å finne ut hva som feiler deg, uansett hvor det er. Så du må nok belage deg på litt anal touch. Ja, gå til legen. Om problemet ditt: - Drit lukter vell aldrig godt, å det er veldig inviduelt hva det lukter vil jeg tro. - Hvis du tørker deg med dopapir som er groft, mye/lenge vil jeg tro man blir sår i stumpen. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) Jeg anta du er ung? Ulcerøs colit gi gjerne mer symptomer enn svier rundt hølet. så sannsynlighet er små.. eller 0. Mest sannsynlig har du hemorider. Det er ikke farlig. Endret 18. februar 2007 av Vaio Lenke til kommentar
Gjest masku Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 hei. hver gang jeg går på du å skal bæsje ser jeg at jeg begynner å blø, det samme når jeg tørker meg.det gjør ganske vondt i rumpehullet etter det. hva kan årsaken være? noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå