Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

har blod bæsj, gå til lege?

Duffo

Anbefalte innlegg

noen ganger når jeg bæsjer ser jeg på den... da er det noen ganger litt blod på den og den lukter surt, skal jeg gå til legen?? det svir i rompehullet etter jeg har bæsja... og rompehullet blør også litt hvis jeg tørker vekk mye

er det farlig?? :(:(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trur det er ein del ting so kan vere meir vanlig enn e-coli, men forsatt er det nok også ein muligheit

Berre for å statuere alvoret her, om det f.eks er ulcerøs kolitt så kan ein få kreft av å la den vere ubehandla. Og konskvensen av kreft i tarmen er utlagt tarm.

Så valget er ditt:

Lege som kikker litt på den naulige rompa di, eller egent rompehull på magen.

(satt litt på spissen )

Alderen din har ein del å sei for kva type lidelse dette kan vere. dess yngre du er dess mindre sjanse er det for f.eks hemmorider.

Lenke til kommentar
noen ganger når jeg bæsjer ser jeg på den... da er det noen ganger litt blod på den og den lukter surt, skal jeg gå til legen?? det svir i rompehullet etter jeg har bæsja... og rompehullet blør også litt hvis jeg tørker vekk mye

er det farlig?? :(  :(

7955542[/snapback]

Jeg tror jeg utsetter sjokoladekaka i kjøleskapet jeg :sick:

men du, denne passet best i hele forumet egentlig

Lenke til kommentar

Blod i avføring må alltid undersøkes av lege!

Hvis det bare er blod på papiret og du føler deg sår rundt endetarmen, er det sannsynligvis en hemoroide, evt. en liten rift i slimhinnen.

Hvis det er mye blod i skålen etter at du har vært på do, eller hvis avføringen din er svart eller ligner kaffegrut, må du gå til lege og få avlevert avføringsprøve slik at han kan ta en Hemofec-test for å se hvor mye blod det dreier seg om.

Det trenger ikke være kreft eller en livstruende sykdom, men blod i avføring er et symptom du er nødt til å ta på alvor.

Lenke til kommentar

Gå til lege. Hva gjør det om dem ser deg i ræva, bedre om en lastebilsjåfør gjør det kanskje? Det er jo faktisk jobben til en lege å finne ut hva som feiler deg, uansett hvor det er. Så du må nok belage deg på litt anal touch.

Ja, gå til legen.

Om problemet ditt:

- Drit lukter vell aldrig godt, å det er veldig inviduelt hva det lukter vil jeg tro.

- Hvis du tørker deg med dopapir som er groft, mye/lenge vil jeg tro man blir sår i stumpen.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
Gjest masku

hei. hver gang jeg går på du å skal bæsje ser jeg at jeg begynner å blø, det samme når jeg tørker meg.det gjør ganske vondt i rumpehullet etter det. hva kan årsaken være? noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...