Akelbee Skrevet 20. desember 2001 Del Skrevet 20. desember 2001 Jeg har prøvd å oppgradere BIOS på en HP Vektra PII 233, med flashfiler som jeg har lastet ned fra HPs hjemmesider. Selv om flash-filen er lastet ned for min spesifikke modell, har jeg oppleved at maskinen ikke foretar en reboot etter noen minutter slik jeg får melding om på skjermen. I stedet skjer det øyensynlig ingenting, og jeg lurer nå på hva jeg skal gjøre. Etter ett døgn regner jeg ikke lenger med at flashingen kommer til å avslutte seg selv. Har jeg noe annet valg enn å slå av maskinen og håpe på at det har gått bra? På skjermen varsles det jo om at installasjonen ikke må avbrytes. Hvis det ikke har gått bra, kan jeg regne med å sette BIOS tilbake til opprinnelige settinger hvis jeg tar ut bateriet på hovedkortet og lar det stå uten strøm en stund? Lenke til kommentar
Buggah Skrevet 20. desember 2001 Del Skrevet 20. desember 2001 Har du flashet har du flashet, da får du ikke tilbake den gamle ved å ta ut batteriet. Du bør nok bare håpe på det beste. Men funker det ikke så må du nok skaffe deg en ny brikke (BIOS) for da får du ikke startet PC'n hvis det ikke funket. Så du kan slite litt. dessverre. :sad: Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 Tror nok det er rebootinga som har klikka, hvis flashinga har gått igjennom bør det funke å powercycle PC-en og få den opp igjen. Hvis jeg har skjønt riktig så har du vel ikke noe valg heller... Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 Clear cmos etter bios flashing. Ta ut bateri som en over nevnte eller bytt omm på en jumper på hk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå