Howard Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 AOpen har lansert en tredje modell i sin miniPC-serie, som kommer med HDMI-utgang og fjernkontroll. Les mer Lenke til kommentar
amundsf Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Fjernkontroll fulgte da med på den forrige versjonen og? Har nemlig en slik en, og fjernkontrollen ligger på bordet her... Lenke til kommentar
Howard Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 Det stemmer Lenke til kommentar
tha_lode Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Liten og nett. Ja. Men er den stille og kald? Ser veldig brukandes ut. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 flott den der ja, alltid hatt lyst på en slik en, men blir jo litt dyr Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Men er den stille og kald?7955745[/snapback] Aner ikke, men den utvikler nok en del mer varme enn VIA-epia og den slags løsninger. Core 2 Duo sokkel 479M har 34W TDP, brikkesettet og grafikken er beregnet på bærbare PCer mens strømforsyninga er 90W. Det betyr at strømforbruket og dermed varmeutviklinga er ganske lavt, men ikke fullt så lavt som VIA sine løsninger. Nå skal det også nevnes at VIA sin C7 yter horribelt i forhold til Core 2 Duo, men grafikkløsningene tror jeg er ganske likeverdige. Altså like elendige. Lenke til kommentar
auchaunn Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 hvorfor er usb'ne plasser på fronten... den hadde vær finere om de hadde vært bak eller på sidene...o.l.... Lenke til kommentar
toretors Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Vil tro den er stille så lenge man ikke bruker dvd-stasjonen. Lenke til kommentar
amundsf Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Men er den stille og kald? Kan ikke si noe om den nye versjonen, men for den forrige gjelder kan jeg si dette: Varmen har jeg ikke lagt noe merke til. Men bråker noe mer enn jeg hadde håpa på. Hører vifta ganske bra. Men kan kanskje fikses med et program som styrer vifta. Har ikke kommet så langt at jeg har fått testa det enda. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Får jeg plass til ett XFX Geforce 8800 GTX i denne? Nei da. Men er denne til selvbygging, siden det ikke nevnes noe om harddisk plass eller lignende? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) Får jeg plass til ett XFX Geforce 8800 GTX i denne? Nei da. Men er denne til selvbygging, siden det ikke nevnes noe om harddisk plass eller lignende? 7956557[/snapback] 8800GTX kortet er større en hele PCen/kabinettet. :!: Nesten ivhertfall. Endret 16. februar 2007 av andrull Lenke til kommentar
amundsf Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) Men er denne til selvbygging, siden det ikke nevnes noe om harddisk plass eller lignende? 7956557[/snapback] AOpen selger den i utgangspunktet for at kunde ikke skal måtte skru noe. Altså at de selger den som barebone (kabinett + HK) også setter utsalgene inn CPU, ram, disk etc før den selges til kunde. En del utsalg selger den imidlertid som en "rein barebone" ut til kunden. Så svaret på spørsmålet ditt er altså at det kommer an på hvor du kjøper den... Endret 16. februar 2007 av amundsf Lenke til kommentar
johncl Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Syntes disse er små og lekre. Det som er synd er at Intel ikke slipper LV og ULV prosessorene sine i socket 479. Det kunne vært kjekt med noe som yter bra men også trekker lite strøm. Ellers er det jo synd at den skal ha 19volt inn da - kunne vært kult å kunne kjøre en sånn på vanlig 12 volts batteri uten å måtte regulere opp. Skjønner egentlig ikke helt hvorfor det er slik siden komponentene maks trekker 12 volt. Faktisk er det kun hovedkortet som tregner det da både slim-optical drive og 2.5" harddisk bare trenger 5 volt. Savner et reellt alternativ til Via Epia C7 som yter bra men også trekker svært lite strøm. Epia er veldig kjekke til hobby-bygging, men dessverre skulle de gjerne vært litt kjappere. Vurderer nesten å kjøpe en eldre Pentium M basert bærbar og ribbe denne for å bygge noe greier. Lenke til kommentar
saivert Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) Et reelt svar er et AMD Geode NX system. Det yter veldig bra. Link til test av et SFF hovedkort for AMD Geode AMD GeodeNX DB1500 Endret 16. februar 2007 av saivert Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Men er den stille og kald? Kan ikke si noe om den nye versjonen, men for den forrige gjelder kan jeg si dette: Varmen har jeg ikke lagt noe merke til. Men bråker noe mer enn jeg hadde håpa på. Hører vifta ganske bra. Men kan kanskje fikses med et program som styrer vifta. Har ikke kommet så langt at jeg har fått testa det enda. 7956506[/snapback] Er det standard motering for heatsink på den? AtW Lenke til kommentar
LYStGASS Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 På minnefronten støttes to DDR2-533/677-moduler..7955445[/snapback] Ok..dette er flisespikking, men det hadde muligens vært en nyhet om de faktisk har sluppet 677 moduler Lenke til kommentar
johncl Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Et reelt svar er et AMD Geode NX system. Det yter veldig bra. Link til test av et SFF hovedkort for AMD Geode AMD GeodeNX DB1500 7958057[/snapback] Ja Geode NX ser ut til å være et godt alternativ ja. Ser at det trekker litt mer enn et typisk C7 system men ikke så mye at man burde kunne kjøre det fint på et 12 volts batteri også. I 1 Ghz utgave ser jeg jo at det yter nærmest dobbelt så bra som noe av det beste av Epia C7 kort ute nå. Når man på toppen kan putte i en 1.3 GHz versjon av Geode prosessoren så ser det svært bra ut. Fatter ikke at det ikke kommer tilsvarende mini-itx hovedkort med Core Solo/Duo ULV prosessorer også nå. Disse yter svært bra i forhold til strømforbruket. Men jeg vil nok regne med at prisen vil være betraktelig høyere enn tilsvarende Geode ja. Lenke til kommentar
Lagn Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 synes det så ut som om det var en integrert scanner i den greia med det lokket. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Et reelt svar er et AMD Geode NX system. Det yter veldig bra. Den yter nok relativt bra i forhold til andre ekstremt effektgjerrige prosessorer, men jeg vil ikke si den yter bra i forhold til noe annet. Denne tingen fra AOpen har nok en del ganger mer ytelse. (5-7 ganger teoretisk fikk jeg inntrykket når jeg googlet et par Sandra benchmarks) Lenke til kommentar
skvallerkaal Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 (endret) Eneste grunne jeg ville kjøpt den er at den har både hdmi og komponent ut. Finnes det flere mini-pc`r som har dette? Hvis man glemmer spill, er dette da en bra pc til kun film bruk? Åssen tror dere den takler 1080p osv? Endret 18. februar 2007 av seaweed Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå