Nervar Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) Hei lurte bare på om noen gidder og hjelpe meg og sette opp va jeg trenger til vannkjøling av følgende komponenter til overklokking: AMD Athlone X2 5200+ og ATI Radeon X1950XTX Syns det er litt kipt og komme og spørre her ettersom jeg ikke akkurat er aktiv på forumet men håper noen gidder og hjelpe. På forhånd takk. EDIT: Har foresten lest gjennom les først osv. men føler fortsatt at jeg ikke har peiling på va jeg burde velge. Endret 16. februar 2007 av Nervar Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 På microplex.no har de sett du kan kjøpe. Her er noen som skal spasse til den CPU hvis ikke jeg tar helt feil. Denne passer til skjermkortet Lenke til kommentar
Nervar Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 ja så det men har lest flere plasser at sett skal være dårlig. Så lurte litt på om microplex sine var annerledes ettersom de er satt ihop og ikke ferdige sett fra produsent Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Hmm det vet jeg ikke, lenge siden jeg handlet vannkjøling sist Lenke til kommentar
RallyP Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Microplex sine er veldig bra. Det er de samme kvalitetsproduktene som du kan plukke selv. Men hvis du vil ha det beste av det beste burde du bestille fra vcore. Der kan du kjøpe Thermochill rad. bl.a., men jeg ville valgt performance settet til Microplex + Swiftech MCW60 til GPU. Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 har bare hørt at den radiatoren med i det settet ikke er så bra med stillegående vifter. så kommer ann på om du er etter en stille eller ekstremt kjølig PC. Om du skal ha det så stille som mulig, anbefaler jeg cooltek radiatoren fra microplex, eller thermochill fra vcore. Lenke til kommentar
Nervar Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 Satser på det performance sette + Swiftech MCW60. Vifter er ikke så dyrt og kjøpe hvis det ikke skulle gjøre jobben godt nok. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 jonas_blomster: De to du nevner vil nok slå evo-radiatorene grundig på alle viftehastigheter. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 @Trådstarter. Om du skal ha ferdigsett så kan du titte på Bigwater med dual radiator til 1000kr. Mye vannkjøling for pengene der. Lenke til kommentar
RallyP Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Stemmer det at Cooltek og Thermochill er bedre, men det er ganske dyrt å skifte ut radiatoren. Lenke til kommentar
Nervar Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 Bryr meg ikke om det er ferdigsett eller om jeg må kjøpe delene separat. Leter etter et godt system men føler at jeg har lite peiling på hva som er gode komponenter. Som sagt i første post er det vannkjøling til overklokking og ikke får og få en stille PCe. Venter litt med og bestille i tilfelle det er flere som har noen anbefalinger. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Hvor mye vil du legge i det? Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 herr brun: er ikke evo radiator i performance settet vel? er vel en BlackIce Extreme 2 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Beklager, jeg tok visst feil ja. Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 men uansett, så er den radiatoren i det settet beregnet for sterke vifter. så om du har lyst på bra temperaturer men også å ha en kjølig PC, hadde jeg heller gått for cooltek radiatoren, billigere er den også Lenke til kommentar
Nervar Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Er forholdsvis ny men har godt med penger så er ikke så bekymret for pris så lenge det ikke begynner og bli mer en 5 muligens 6 tusen. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Skal du legge så mye i det, får du nok noe av det beste i alle kategorier, tror jeg! Da kjøper du fullt opp med Swiftech-blokker for cpu og hovedkort, Swiftech-pumpe, primoflex-slanger, kanskje en AC eller EK-fulldekkende blokk på skjermkort (evt. en swiftech der også), og en cooltek eller mist (vanlig) radiator (3x120 hvis du har plass). Avhengig av hovedkort, kan også en MOSFET-kjøler være på sin plass. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 EK fulldekkende for skjermkort, thermochill pa120.x (2 eller 3), swiftech apogee GT, swiftech MCW30, Swiftech MCP655 eller MCP355 med topp. Gjerne ordentlige slanger også. Lenke til kommentar
RallyP Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Bestill fra vcore.dk. Jeg ville anbefalt MCP655, Swiftech blokker på alt og 1/2" silikon eller tygon slanger. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 tygonslanger. Silikon svetter mye mer, og tygon ser bedre ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå