Gå til innhold

Ebay og lure systemet hos Fujitsu

Anbefalte innlegg

Har funnet en rekke maskiner hos dem som jeg vil ha, men de nekter å sende til postboksadresse o.l.

Shipping

Order will ship from Fujitsu within 2 business day of the payment being received via PayPal. Shipping is available in the United States only. However, note we do not ship to PO boxes or APO/FPO addresses, even if PayPal confirmed. International shipping is not available for auction purchases.

Finnes det noe medode i Uk og Usa som kan omgå dette problemet?

PS! jeg prøvde å søke før jeg skrev denne posten, men fant ikke annet enn at confirmed adress er et heller problematisk emne for oss her på berget.

Update; sjekket jetcarrier.com og det virker ikke som de løser problemet mitt heller, men sendte forsespørsel.

Trenger tis for UK og US. Ettersom det er flere modeller jeg ser på, men fra forskjellige steder.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har funnet en rekke maskiner hos dem som jeg vil ha, men de nekter å sende til postboksadresse o.l.

...

Trenger tis for UK og US. Ettersom det er flere modeller jeg ser på, men fra forskjellige steder.

Veldig OT, men bare en kommentar: Du husker på at det blir x antall $ i frakt (fort opp mot $100 totalt) + 25% mva ved innføring av PCen til Norge? I tillegg mister du reklamasjonsrettighetene du har ved forbrukerkjøp i Norge.

Vet ikke hvilke modeller du ser på, men da jeg selv sjekket etter ny pc på ebay o.l., vurderte jeg det slik at den økonomiske gevinsten ved å kjøpe fra USA ikke var verdt den økte risikoen i tilfelle feil. I mitt tilfelle svarte det seg (også økonomisk) å heller prute ned prisen på pcen i Norge.

Når det er sagt, tror jeg faktisk JetCarrier løser problemet ditt. Slik jeg har forstått systemet, er ikke dette en postboksadresse, men en "fysisk" adresse til "din del" av JetCarriers lager. Til slike adresser sender de aller, aller fleste.

Lykke til!

Anund

Lenke til kommentar

...

Veldig OT, men bare en kommentar: Du husker på at det blir x antall $ i frakt (fort opp mot $100 totalt) + 25% mva ved innføring av PCen til Norge? I tillegg mister du reklamasjonsrettighetene du har ved forbrukerkjøp i Norge.

Vet ikke hvilke modeller du ser på, men da jeg selv sjekket etter ny pc på ebay o.l., vurderte jeg det slik at den økonomiske gevinsten ved å kjøpe fra USA ikke var verdt den økte risikoen i tilfelle feil. I mitt tilfelle svarte det seg (også økonomisk) å heller prute ned prisen på pcen i Norge.

Når det er sagt, tror jeg faktisk JetCarrier løser problemet ditt. Slik jeg har forstått systemet, er ikke dette en postboksadresse, men en "fysisk" adresse til "din del" av JetCarriers lager. Til slike adresser sender de aller, aller fleste.

Lykke til!

Anund

7955343[/snapback]

hei,

er klar over det. Men maskinene jeg skal kjøpe er eldre utgaver, feks T40-t42 o.l., og prisen er som regel rundt 2000-2500 kr for refurbished.

Maskinene skal uansett settes på firma, så rettigheter får jeg lite av. I tillegg så koster tilsvarende maskiner hos feks greentech rundt 7000 inkl frakt, så på de modellene jeg ser på i størrelsesorden X < 500$.

Dessuten har jeg fryktelig lyst på palm treo 680/750, og har samme problem der :p

Lenke til kommentar
Hvem idiot fant på caps lock, er bare til bryderi den knappen der (KVTL 08.oktober 22:28)

7955240[/snapback]

Det heter: Hvilken idiot... Måtte bare si det..

kan bruke forskjellige typer selvskaper... Kommer ikke på noen i farten, men det skal være flere selvskaper i USA, Asia osv. som tillater deg å sende varer til deres postboks for at de så frakter varene dine videre til Norge.

-morten

Lenke til kommentar
Hvem idiot fant på caps lock, er bare til bryderi den knappen der (KVTL 08.oktober 22:28)

7955240[/snapback]

Det heter: Hvilken idiot... Måtte bare si det..

kan bruke forskjellige typer selvskaper... Kommer ikke på noen i farten, men det skal være flere selvskaper i USA, Asia osv. som tillater deg å sende varer til deres postboks for at de så frakter varene dine videre til Norge.

-morten

7955505[/snapback]

OT: Det er copy and paste fra msn, så er nok ikke jeg som skrev det, men beholder det uansett slik, selv om det ikke er helt riktig.

Om jeg får flere eksempler på firma som lager "adresse", så ville det vært fint. Så lenge det ikke er postboks eller AFO/APO så tror jeg det burde gå bra.

Fikk dette som eksempel fra magnum

601 W. Linden Av

Linden, NJ 07036

Sendte mail til dem nå. Men kan denne adressen bli confirmed hos ebay? Kredittkortet har ikke samme adresse nemlig.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Humm...Thja..det tviler jeg på. Men det har ikke så mye å si så lenge du er verified. det er kun det de fleste selgere ser på. Sjekk om det står i annonsen til selgeren. Om det ikke gjør det..så er det bare å kjøre på..:)

7955606[/snapback]

Og resultatet ble :

Payment Options

PayPal Only (Confirmed PayPal addresses only).

æsj :(

Lenke til kommentar
Gjør som jeg: Skaff deg venner i USA ;)

De pakker godt, og sender som gift, NCV :p

Om du finner en enklere løsning, hadde det vært kjekt også. Kan ikke utnytte vennene hele tiden... ;)

7956024[/snapback]

Du hakke noen som tilfeldigvis kunne tatt seg bryet mot noe betaling? :innocent:

Har en jeg kjenner i USA, men tror ikke hun går med på dette :p

Lenke til kommentar

Jeg har brukt tjenesten til American Shopper, første gang så føltes det veldig risikabelt, sendte 13k til en person jeg ikke kjente og krysset fingrene at jeg kom til å få varene, men det gikk bra.

De tar jo seg betalt for bryet, tror det er 10% av varens verdi, men så pakket dem godt og sendte den som gave med verdi under 1000 så jeg slapp å betale moms.

Lenke til kommentar
Jeg har brukt tjenesten til American Shopper, første gang så føltes det veldig risikabelt, sendte 13k til en person jeg ikke kjente og krysset fingrene at jeg kom til å få varene, men det gikk bra.

De tar jo seg betalt for bryet, tror det er 10% av varens verdi, men så pakket dem godt og sendte den som gave med verdi under 1000 så jeg slapp å betale moms.

7956243[/snapback]

tja, skal se ann thinkpad nærmere. Biometrisk frister, og jeg fant et engelsk firma som sender til europa.

Fikk kontakt med hun i USA, så er en løsning der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...