Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Ferdig med første sesong av Flash.

Den tok seg kraftig opp underveis!

Begynner litt tregt kanskje ja, men blir veldig spennende underveis. Den overordnede historien ble veldig spennende etterhvert.

Ja utrolig bra. Men må innrømme at eg er litt spent på hvordan sesong to skal bli.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meh, når gnisten ikke er der lenger, så er det ingen vits.

Edit: Det ble en rerun av de tre siste sesongene, ja. Ser for meg at Sue Perkins hadde vært en bedre host, hun er langt morsommere. Men Fry er jo uansett uerstattelig!

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Jeg tror Sandi Toksvig er et veldig bra valg til å lede QI, og ser for meg at hun kan bidra med samme rolige autoritet som Fry. Det er veldig, veldig dumt at Stephen gir seg, han er hovedgrunnen til at jeg ser på QI, men tror det kan bli bra. Hvis Sue (Emma) Perkins hadde tatt over hadde jeg vurdert selvmord. Jeg hadde i alle fall blitt mildt irritert.

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

Snart sett to sesonger av Louie. Er ikke blown away. Det er helt greit. Vanvittig varierende kvalitet på episodene. Noen er hysteriske, mens noen er meh. Stort sett et sted mellom.

I disse the Martian tider så kom jeg over en kanadisk independent serie som heter Pioneer One. 6 episoder a 30min. Ekstremt lavbudsjett, men artig konsept. Bare fått sett 2 episoder, men kommer til å se resten

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha space-stuff så synes jeg From earth to the Moon er ganske greit. Kanskje litt utdatert, men liker hva Tom Hanks & Co gjorde med flere veteraner som John Carol Lynch, Bryan Cranston, John Slattery, Željko Ivanek, Elizabeth Perkins o.s.v.

The Last Kingdom har premiere på NRK3 27. oktober og nett-tv, vet ikke om det var her noen spurte om det nylig.

Lenke til kommentar

Jeg har sett de to første episodene av The Last Kingdom så langt. Jeg leste boka den er basert på for mange år siden så jeg vet i grove trekk hva som kommer til å skje, og hvis de bare følger boka noenlunde - samt har budsjett til å vise slagscenene på en skikkelig måte - er jeg sikker på at dette kan toppe Vikings - i det minste plotmessig. Jeg tror ikke at den kan toppe persongalleriet i Vikings, men plottet i Vikings er veldig rotete med mye frem og tilbake og handlingstråder som kommer og går uten å føre til noe klimaks, litt som om de finner opp historien underveis, og der har The Last Kingdom en mye bedre struktur å lene seg på.

Lenke til kommentar

"litt som om de finner opp historien underveis" aye? ;-)

De mener de følger virkeligheten da. :-)

Sjelden jeg liker at det ikke er rød tråd, men i Vikings synes jeg det bidrar til det uforutsigbare.

Tøft at The Last Kingdom er bra. Skulle vært en premium tjeneste man kunne strømme dette ifra...

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Ja, likte piloten litt. Ikke noe elendig eller supert innen superhelt-sjangerne. Melissa Benoist som spiller Kara/Supergirl er supersøt i Supergirl, og det er en kanskje litt for quirky serie til tider basert på piloten.Men den gjør noe gode ting med mytologien til karakteren og det. Litt kule mindre roller for en tidligere Supermann og Supergirl også.

Men Marvel's Jessica Jones som har premiere neste måned elsket jeg. Sterkere serie enn Marvel's Daredevil. Så mye bedre hovedkarakter, og så solid spilt av Kyrsten Ritter. Hun klarer å bringe hva som er nødvendig for rollen og mer, den kombinasjonen av å spille "fucked up" psykologisk sett og ha en tidvis snappy tone. Det er ikke så mye superhelt-serie i grunn heller, mer et psykologisk thrillerdrama med litt noir. Mike Colter er også solid som Luke Cage, som har kanskje den mest "menneskelige" dialogen med Jessica i den sjette episoden jeg noen gang har sett i en "superhelt"-serie. David Tennant som Killgrave er minst like solid skurk som Kingpin, om ikke enda et hakk bedre. Så creepy og saditisk karakter. 

Her er traileren som slapp på fredag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...