Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+89234341

Liker Better Call Saul, selv om det ikke er en serie jeg bryr eg veldig mye om. Breaking Bad trengte jeg 3 forsøk på å klare å starte å se på, og var bare såvidt jeg kom meg gjennom den i fjor sommer

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hva er greia med "Fear the walking dead"? Spin off av "Walking dead"?

 

Spinoff, satt før serien tar sted. Nye karakterer, ikke basert på noen fra tegneseriene. Satt i samme univers. 

 

Ahh.. Høres veldig uinteressant ut for å være ærlig.

 

Nettopp begynt på Louie. Mye moro!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Doctor Who det går i her om dagen. Går ikke spesielt fort unna, men er halveis i sesong 7 av den nye serien. Meget rar serie; noen episoder er fantastiske, med intelligente scifikonsepter og god gjennomføring. Andre episoder er så til de grader tåpelige at man skulle tro det var episoder av Hyper Drive. Blir litt slitsomt når man aldri vet hva slags episode man får når man setter det på. 

 

 

 

Nå som jeg har kommet over Amy/Rory-humpen er jeg også litt mindre motivert for å se på. Nye companion virker OK, men Amy/Rory-duoen er klare favoritter som companion(s)

 

 

Lenke til kommentar

 

 

Nå som jeg har kommet over Amy/Rory-humpen er jeg også litt mindre motivert for å se på. Nye companion virker OK, men Amy/Rory-duoen er klare favoritter som companion(s)

 

 

Tuller du? Clara Oswald all day everyday! (Rimelig sikker på at dette ikke er spoiler).

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Jeg er enig i at nivået er veldig varierende. Men jeg synes de gode episodene er gode nok til at det er verdt å fortsette. Begynte du på sesong 1? Jeg gikk rett på sesongen hvor Matt Smith begynte, men bør vel se de første 4 på et eller annet tidspunkt.

 

Jeg begynte på sesong 1. Så halvannen sesong for mange år siden, men sluttet, så startet fra scratch. Vet det er et skille for mange rundt Matt Smith grunnet hvem som var ansvarlig for serien, men synes ikke ratioen av bra til dårlige episoder er noe særlig annerledes nå enn den var. 

 

 

 

 

Nå som jeg har kommet over Amy/Rory-humpen er jeg også litt mindre motivert for å se på. Nye companion virker OK, men Amy/Rory-duoen er klare favoritter som companion(s)

 

 

Tuller du? Clara Oswald all day everyday! (Rimelig sikker på at dette ikke er spoiler).

 

 

Er veldig tidlig i hennes periode nå så kan hende jeg blir enig etterhvert, men synes det var mye bra med Amy og Rory. 

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at nivået er veldig varierende. Men jeg synes de gode episodene er gode nok til at det er verdt å fortsette. Begynte du på sesong 1? Jeg gikk rett på sesongen hvor Matt Smith begynte, men bør vel se de første 4 på et eller annet tidspunkt.

Du må i alle fall se Tennant.

Lenke til kommentar

Styrken og problemet til Doctor Who er at den lages av så veldig mange forskjellige folk. De beste DW-episodene kan konkurrere med det meste, men det er virkelig mye som er middelmådig. Jeg tror egentlig Peter Capaldi passer perfekt til rollen, men han har ikke kledd manuset så langt. Av og til lurer jeg på om noe av det egentlig er skrevet for Matt Smith.

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg er litt imponert over filminga i Mr. Robot. Den har litt musikkvideo, eller Kubrick-aktig preg (i en god forstand), som ingen andre serier har lignende akkurat nå. Fungerer med skuespillerne mer og mer for hver episode. Elsker også musikkbruken, fra sanger til scoren. Kjempebra at de ikke overbruker Christian Slater, for det er en skuespiller som passer bare til biroller synes jeg.

Veldig freshe tittelsekvenser i hver episode (de beste eksemplene er spoiler-ish, så de tar jeg ikke med).

 

k3t62s.jpg

 

11m9jid.jpg

 

hvcmz6.jpg

Endret av Maury
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Er ikke veldig glad i hovedpersonen i Mr. Robot. Synes egentlig han passet bedre som terrorist i 24. 

 

Er nå forøvrig over i Capaldi-delen av Dr. Who. Name/Day/Time of the Doctor var fine episoder.

Lenke til kommentar

Ikke sett eller hørt noe om Mr. Robot før, men den ser bra ut. Skal se om jeg får sett et par episoder i dag. Takk for tipset!

Mye gode serier som er kommet nå jeg må sjekke. Hjelper ikke at jeg og samboeren har startet fra scratch på både Grey's Anatomy og Friends. Er på Sesong 4 på Grey's nå og 6 eller 7 på Friends. I tillegg jobber hun med å ta meg igjen på Homeland. Og har jeg Fear The Walking Dead, Mr. Robot, Narcos, Daredevil, True Detective S2 og sikkert mange flere jeg har glemt.

 

Og så blir det jo en kanon film-høst ser det ut til. Masse jeg gleder meg til der også. Får håpe det regner mye, slik at jeg slipper å få så dårlig samvittighet for å sitte inne :).

 

edit: Og ser endelig at South Park Sesong 19 har fått release date. Endelig! Alt for lenge mellom sesongene der.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

Er ikke veldig glad i hovedpersonen i Mr. Robot. Synes egentlig han passet bedre som terrorist i 24. 

 

 

Det hørtes veldig ut som et merkelig eksempel, med tanke på alle rollene Rami Malek har gjort på tv-skjermen.

 

Han har alltid vært en "raring" som Kenny i The War At Home, eller klart å spille sårbar/ødelagt som Snafu i The Pacific (en veldig oversett prestasjon spør du meg).

 

Mr. Robot er perfekt for en ung "karakter-skuespiller" som kan være overbevisende sårbar og rar, såpass at jeg ikke ser for meg noen andre unge som kunne fungert så bra i rollen. 

Lenke til kommentar

 

 

Hva er greia med "Fear the walking dead"? Spin off av "Walking dead"?

 

Spinoff, satt før serien tar sted. Nye karakterer, ikke basert på noen fra tegneseriene. Satt i samme univers. 

 

Ahh.. Høres veldig uinteressant ut for å være ærlig.

 

Nettopp begynt på Louie. Mye moro!

 

 

Vet ikke om andre har svart deg, men så første episode nå. Likte det veldig godt!

Kanskje litt tidlig å gjøre seg en veldig formulert mening om serien, men suspensen var til tider veldig god.

Likte karakterene også. Spent på hvor det fører hen!

Lenke til kommentar

Likte godt kommende Netflix-serien Narcos. Litt overbruk av voice-over og sånt i starten, men begynner å utvikle seg fint i den andre episoden og så videre. Bra at serien ikke bare får fram Pablo Escobar-historien, men også amerikanske DEA-agentene og politikerne i Colombia under denne tiden. Gleder meg til sesong 2. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...