Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, Downton Abbey er klasseunderholdning. Etter min mening den mest velproduserte serien som er laget.

(Mad Men blir jo ofte trukket frem her, men har sett lite av det og er ikke interessert nok i perioden til å ha noen formening om den)

Om du liker 60-tallet eller ei irrelevant for Mad Men. Aldri vært noe særlig interessert av perioden enten før eller etter jeg så ferdig serien. Mad Men handler om så mye mer enn bare perioden den er i.

Mad Men er så gjennomtenkt, detaljer og fylt med tanker. Det er så mange lag du finne i enten historien eller karakterene i nesten hver episode. Tematisk sett en av de rikeste og mest stilistiske seriene produsert i hvordan ting holder sammen.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Hva synes folk om Wet Hot American Summer? I starten synes jeg det var sært og lite morsomt. Etter å ha sett hele synes jeg fortsatt det er sært, men ganske morsomt. Noen av vitsene er klassisk absurd humor. Minner litt om Leslie Nielsen-filmer, Naked Gun etc.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Hva synes folk om Wet Hot American Summer? I starten synes jeg det var sært og lite morsomt. Etter å ha sett hele synes jeg fortsatt det er sært, men ganske morsomt. Noen av vitsene er klassisk absurd humor. Minner litt om Leslie Nielsen-filmer, Naked Gun etc.

Treffsikre sammenligninger, var akkurat det jeg tenkte på da jeg så serien også. Jeg hadde ikke sett filmen før jeg så serien og ante ikke helt hva jeg bega meg utpå, men må si jeg likte det. Jeg lo godt og hadde en god fornøyelse, og jeg likte figurene. Litt over-the-top en gang i blant, litt for teit til å være morsomt (og jeg tåler at ting er ganske så teit), men for det meste lo jeg godt.

Lenke til kommentar

Review er ekstremt bra. 

I tillegg starter jo snart Nathan for you (hakket bedre enn Review igjen) og The League (den beste on-going normale sitcomen der ute om dagen).

Blir en fin høst!

Jeg liker Nathan For You godt, men den er ikke bedre enn Review. Ingenting av hva som er gjort på Nathan For You er så genialt som pannekaker og skilsmisse-episoden til Review. 

Lenke til kommentar

Må sjekke ut Review.. Men The League er kjedelig som fy.

De tre første episodene av Rick and Morty var fantastiske, gleder meg til i morra :D

Har ellers sett en del gammelt britisk de siste månedene.. Yes, Minister, Yes, Prime Minister og Still Game. Herlige alle sammen.

Lenke til kommentar

Det er veldig bisart hvordan en miniserie om hovedsakelig boligplasseringer er noe av det mest interessante og en av de mest relevante seriene på tv-skjermen nå. David Simon lager tv ingen andre gjør, og da ikke bare The Wire. Treme var tv ingen andre har lagd. The Corner er tv ingen andre har lagd. Generation Kill er tv ingen andre har lagd. Ikke engang Homicide er tv ingen andre har lagd (i sin tid). 

Såkalte The Wire-"fans", dere har noe dere burde se. Og hvis dere likte The Wire for noe annet enn bare de kriminelle elementene, vel Show Me A Hero er noe du burde se. Hvordan de gjør politiske prosesser og det nevnte så interessant er fascinerende,mildt. 

Lenke til kommentar

Såkalte The Wire-"fans", dere har noe dere burde se. Og hvis dere likte The Wire for noe annet enn bare de kriminelle elementene, vel Show Me A Hero er noe du burde se. Hvordan de gjør politiske prosesser og det nevnte så interessant er fascinerende,mildt. 

Bedre enn Boss sesong 1?

Lenke til kommentar

Du snakker om David Simon og en historie om samfunnet og politikk. Hva ville du trodd var best? Nå synes jeg aldri Boss var så kjempebra, utenfor hva den gjorde med Kelsey Grammer sin karakter. Boss var lettere å beundre, enn å bli engasjert av liksom. Det var mye ting på papiret som kunne funket, men endte opp ikke med å gjøre. Ideen var god, men utførelsen var svak.

Med Show Me A Hero har Simon med The Wire-forfatter William F. Zorci tatt å videreført en bok til tv-skjermen på en virkelig solid måte. Det er noe som er suksessfullt på hver eneste måte, ved unntak at den kunne gått litt nærmere inn i rasismen og sånt den pålyser. Noe som igjen har kanskje med det at det er ikke nødvendigvis er det Simon & Co vil få fram. Den handler også mye om hvordan du kan komme langt på frykt og penger som politiker, som burde være fascinerende for hver eneste en som skriker rundt at man liker politiske serier. 

Om du skulle spørt meg hvem som er best skuespiller av Oscar Issac og Kelsey Grammer, vel hands down Issac over og over igjen. Se Ex Machina, se Inside Llewyn Davis og The Most Violent Year. Den fyren kan spille. 

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Jeg og kona har sett Top of the Lake de siste dagene etter at den har fått mye skryt rundt om kring. Serien var helt OK den, men jeg forstår ikke helt hvorfor den blir så hyllet. Full av plot hull og scener som ikke gir mening overhodet. Min "favoritt" er denne:

Hovedpersonen og typen hennes stikker ut i skogen for å lete etter en jente som er blitt borte. Alle tror hun er død. Plutselig avbryter de søket for å ha sex midt i skogen. Ikke nok med det, men 2 tilfeldige folk kommer forbi og begynner å filme dem. Vår hovedperson oppdager naturligvis dette og løper etter de for å få tak i telefonen det ble filmet med. På nevnte telefon finnes det tilfeldigvis bilder av jenta som har blitt borte, som et bevis på at hun lever. 

Hva var poenget med han politimannen og pedofiliringen hans? Virket som en after thought for å fylle ut litt mer tid. 

Tror vi skal forsøke oss på Wayward Pines nå. Har hørt varierende kritikk, men jeg liker slike mysterier. At det løses etter 1 sesong passer meg også bra. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...