Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Noen her som har sett 'The man in the high castle'? Er ganske spent på hvor historien vil gå videre, og håper episode 2 kommer fort. Er jo mange retninger historien kan taes og jeg synes det er kult å få en' alternativ virkelighet' historie. Får håpe det fortsetter på det episode 1 la opp til, isåfall har vi en svært god serie i vente.

Endret av Quakecry
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The Man in The High Castle får premiere 20. november. Hele sesong 1.

Også bra Netflix viser litt av den gode gamle "Don't be Fox"-troen på egne produkter.

Nja. Sense8 er vel vært eneste nøtta å knekke når det kommer til fornyelser på Netflix sin side så langt siden serien spilles inn i så mange forskjellige land er det en del detaljer som må spikres fast. Ellers virker det som at de fleste seriene har gjort det forsvarlig nok når det kommer til visninger. Hvis sosiale medier tilsier noe i visningstall så er Sense8 en av mest populære seriene til Netflix akkurat nå ved siden av Orange is The New Black og Daredevil. 

Men sånn for konkurransens skyld og børs så må nok Netflix ikke vise seg "svake" så tidlig og. 

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Noen her som har sett 'The man in the high castle'? Er ganske spent på hvor historien vil gå videre, og håper episode 2 kommer fort. Er jo mange retninger historien kan taes og jeg synes det er kult å få en' alternativ virkelighet' historie. Får håpe det fortsetter på det episode 1 la opp til, isåfall har vi en svært god serie i vente.

Selv ble jeg veldig overrasket over avgjørelsen å la en tolvåring skrive manuset til en Philip K. Dick-adapsjon. Det er et bra konsept, men dialogen er helt krise. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ble ferdig med sesong 5 av Sons of Anarchy i går.

Synes fortsatt serien er helt grei. Men synes Jax begynner å miste styringen helt. Han begynner å nærme seg typen som Clay var. 

Var forsåvidt lenge i lufta at Clay sitt liv gikk sakte, men sikkert til helvete. Blir også spennende å se hvordan Tara klarer seg med denne saken med den drepte sykepleieren. Helt sykt at Otto bet av tunga si!

Lenke til kommentar

Sneaky Pete-piloten til David Shore (House), Seth Gordon (The Goldbergs) og Bryan Cranston på Amazon nå er dugbar. Lett underholdning, men den har en god nok historie som blir bedre på grunn av bruken av Giovanni Ribisi, Margo Martindale og Marie Ireland.

Liten overraskelse på slutten av piloten, som blir ødelagt at traileren som Amazon slapp ut. Kanskje det var litt ekstra push for å få folk til å se serien. Men det er uten spolere 2 scener som er lagt til etter at serien ikke gikk videre til serie på CBS. De to scenene gir en betydelig nok forandring ifra originale piloten, og en positiv forandring for serien. 

Mye mye bedre enn hva Shore gjorde med Battle Creek.

http://www.amazon.com/Sneaky-Pete-Season-1/dp/B013488XFS

Lenke til kommentar

Vet at vi har ligget lenge etter, men etter å ha fått avsluttet noen serier iløpet av våren og sommeren, så var endelig tiden kommet til Downton Abbey..

Var egentlig fullt overbevist på at jeg skulle like den, men at jeg kom til å like den så godt som jeg gjorde, kun etter første episode, var en virkelig stor overraskelse..! Etter 4-5 episoder uti sesong 1 er den helt klart å anbefale! :w00t:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Stor fan av Deadwood, men det er mer et western-drama enn tradisjonell western-action, så det kan være vanskelig å overføre spenningskurven til filmformatet. Samtidig er det viktig at en film bærer preg av at det er Deadwood og ikke prøver å ligne på andre westernfilmer.

Lenke til kommentar

Avhengig av hva det blir, enten tv-film eller miniserie (neppe noe kinofilm) så har jeg ikke noe grunn til å uroe meg. David Milch kunne lagd en kort sesong på 6 episoder tidligere for å avslutte serien, men det sa han nei på grunn av budsjettet. Han trenger et riktig budsjett enten det er snakk om film eller mini. Hvis han har tenkt seg ut film, så har jeg ingen grunn til åt tvile på det.

Milch lager tv bare Milch kan. Akkurat som David Simon lager tv bare David Simon kan lage.

TV som bare David Simon kan lage har premiere på mandag, og den heter Show Me A Hero.

https://www.youtube.com/watch?v=t8VpChKfkd8

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Vet at vi har ligget lenge etter, men etter å ha fått avsluttet noen serier iløpet av våren og sommeren, så var endelig tiden kommet til Downton Abbey..

Var egentlig fullt overbevist på at jeg skulle like den, men at jeg kom til å like den så godt som jeg gjorde, kun etter første episode, var en virkelig stor overraskelse..! Etter 4-5 episoder uti sesong 1 er den helt klart å anbefale! :w00t:

Blir bare bedre og bedre. Fantastisk tidskoloritt som absolutt er på høyde med Mad Men. Gleder meg til siste sesong

Lenke til kommentar

Blir bare bedre og bedre. Fantastisk tidskoloritt som absolutt er på høyde med Mad Men. Gleder meg til siste sesong

Jepp, Downton Abbey er klasseunderholdning. Etter min mening den mest velproduserte serien som er laget.

(Mad Men blir jo ofte trukket frem her, men har sett lite av det og er ikke interessert nok i perioden til å ha noen formening om den)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...