Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for tipset om HBO-serien Ballers. Ålreit å følge med på et par lettvektere også. Enkelt plott, og med litt interesse i NFL blir det jo bare bedre. Føler det er en mellomting av Entourage og Blue Mountain State egentlig.

 

Ser det ikke er så mye diskusjon rundt True Detective. Uten å gi noen spoilere - Hva syns folket om sesong 2 nå som vi er halvveis?

Lenke til kommentar

Venter med True Detective til august. Venter på å få dugelig nett, slik at eg kan se det i god kvalitet.

 

Har sett de to sesongene av Peaky Blinders. Litt kul serie med generelt bra skuespill. Første sesong var klart best, men kommer til å følge med videre. Likte å få se en tidsepoke vi generelt har fått sett lite av.

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Ang. True Detective S2..

Digget S1.

Har sett de 3 første episodene og må bare si at jeg skjønner absolutt ingenting. Dette tyder på god kvalitet det er jeg klar over men... Hihi... Jeg ser og ser, hører dialoger osv men aner ikke hva de snakker om, selve plottet? Hakke peil.

Det irriterer meg litt da jeg skjønner at dette egentlig er bra greier men... I just can't cope with it...

 

Digger skuespillerne og stemningen, kvalitet av ypperste grad. Lol...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ang. True Detective S2..

Digget S1.

Har sett de 3 første episodene og må bare si at jeg skjønner absolutt ingenting. Dette tyder på god kvalitet det er jeg klar over men... Hihi... Jeg ser og ser, hører dialoger osv men aner ikke hva de snakker om, selve plottet? Hakke peil.

Det irriterer meg litt da jeg skjønner at dette egentlig er bra greier men... I just can't cope with it...

 

Digger skuespillerne og stemningen, kvalitet av ypperste grad. Lol...

Haha, kjenner meg igjen 110%.

Synd når det er en så bra serie, så får man ikke med seg noe ;)

Venter nok til alle episodene er ute, og prøve å binge alle episodene. Blir litt lenge å vente en uke på en ny ep, med et så advanced plot.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei!

 

Lurte på om noen har sette en god serie de kunne anbefalt meg. Har sett, og likt veldig godt, bl.a: The Wire, GoT, Sopranos, Daredevil, Flash, True Detective. Er også litt sucker for dramaserier som Arrow, Suits, White Collar og Entourage.

 

Har Netflix, HBO Nordic og Cmore. 

 

Gjerne en serie som ikke er på sin første sesong, men litt uti det eller ferdig.

 

På forhånd takk!

 

EDIT: Veldig glad i norske/nordiske serier også. Forsøker å få med meg de norske dramaseriene, og likte veldig godt Broen og 100 Code.

Endret av Glasscola2
Lenke til kommentar

Hei!

 

Lurte på om noen har sette en god serie de kunne anbefalt meg. Har sett, og likt veldig godt, bl.a: The Wire, GoT, Sopranos, Daredevil, Flash, True Detective. Er også litt sucker for dramaserier som Arrow, Suits, White Collar og Entourage.

 

Har Netflix, HBO Nordic og Cmore. 

 

Gjerne en serie som ikke er på sin første sesong, men litt uti det eller ferdig.

 

På forhånd takk!

Fargo :)

Mener den skal være tilgjengelig på HBO - kun en sesong vel og merke, så det blir kanskje litt lite for deg(?)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Lurte på om noen har sette en god serie de kunne anbefalt meg. Har sett, og likt veldig godt, bl.a: The Wire, GoT, Sopranos, Daredevil, Flash, True Detective. Er også litt sucker for dramaserier som Arrow, Suits, White Collar og Entourage.

 

Har Netflix, HBO Nordic og Cmore. 

 

Gjerne en serie som ikke er på sin første sesong, men litt uti det eller ferdig.

 

På forhånd takk!

 

EDIT: Veldig glad i norske/nordiske serier også. Forsøker å få med meg de norske dramaseriene, og likte veldig godt Broen og 100 Code.

 

Passende nok kommer vi med topplister av Netflix, HBO Nordic og Cmore de kommende dagene på Serienytt.no, bør finne gode tips der (Viaplay-listen er alt ute, kommer også TV2 Sumo-liste).

 

Men Breaking Bad er jo en selvfølge. Nevnte The Americans også. Sjekk også ut Hannibal, The Shield og The Affair, om dette ikke alt er gjort.

Lenke til kommentar

Takk for gode tips!

 

The Americans så jeg første sesong av, og ser gjerne videre på. Breaking Bad er en serie jeg burde(?) likt, men syns den var dørgende kjedelig. Så den fordi alle snakka så varmt om den, og for å ta de kulturelle referansene, men orka ikke mer helt til slutt. Kom til S05E14, så leste jeg resten av episodene på Wikipedia...

 

Skal sjekke ut Fargo, Hannibal og The Affair! :)

Lenke til kommentar

EN lusen gjesteskuespiller-nominasjon til The Americans? Lol? Er serien virkelig så provoserende, eller sparer de kruttet til den er ferdig?

EDIT: Ok da, en for manus også, men likevel. Jeg har ikke sett Better Call Saul, men tar The Americans foran hele resten av de nominerte for beste dramaserie.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

EN lusen gjesteskuespiller-nominasjon til The Americans? Lol? Er serien virkelig så provoserende, eller sparer de kruttet til den er ferdig?

EDIT: Ok da, en for manus også, men likevel. Jeg har ikke sett Better Call Saul, men tar The Americans foran hele resten av de nominerte for beste dramaserie.

 

Beste dramaserie er vel kategorien med svakest utvalgte i år, selv om seriene der for det meste er knall. Er litt mye fast inventar i den kategorien. Better Call Saul drar fordel av Breaking Bad-tilknyttingen. God den også. 

 

Noiz: Om du ikke har sjekket ut Spartacus kan det være den kan få deg til å tenke på annet enn savnet :)

 

Banshee er også blitt en ganske så heftig actionserie.

Lenke til kommentar

 

 

EN lusen gjesteskuespiller-nominasjon til The Americans? Lol? Er serien virkelig så provoserende, eller sparer de kruttet til den er ferdig?

EDIT: Ok da, en for manus også, men likevel. Jeg har ikke sett Better Call Saul, men tar The Americans foran hele resten av de nominerte for beste dramaserie.

Beste dramaserie er vel kategorien med svakest utvalgte i år, selv om seriene der for det meste er knall. Er litt mye fast inventar i den kategorien. Better Call Saul drar fordel av Breaking Bad-tilknyttingen. God den også.

 

Noiz: Om du ikke har sjekket ut Spartacus kan det være den kan få deg til å tenke på annet enn savnet :)

 

Banshee er også blitt en ganske så heftig actionserie.

Yes, Spartacus er fantastisk, noe av det mest brutale og råeste jeg har sett.

S3- Tragisk desverre, gadd ikke engang å fullføre da jeg syntes utbyttingen av de coole skuespillerne ødela alt. Settingen også, i S3 er tragisk kjedelig.

 

Better call Saul forfjamset meg litt. Så for meg mye mer komedie enn det det ble - ble riktignok kjapt vant til det og fikk fort mye medfølelse for Saul. Knakandes bra type - breaking bad er jo egentlig den perioden da han ikke eier grenser for noe som helst. Artig å gå tilbake i tid og se hvorfor han ble som han ble.

Lenke til kommentar

 

EN lusen gjesteskuespiller-nominasjon til The Americans? Lol? Er serien virkelig så provoserende, eller sparer de kruttet til den er ferdig?

EDIT: Ok da, en for manus også, men likevel. Jeg har ikke sett Better Call Saul, men tar The Americans foran hele resten av de nominerte for beste dramaserie.

 

Beste dramaserie er vel kategorien med svakest utvalgte i år, selv om seriene der for det meste er knall. Er litt mye fast inventar i den kategorien. Better Call Saul drar fordel av Breaking Bad-tilknyttingen. God den også. 

 

Noiz: Om du ikke har sjekket ut Spartacus kan det være den kan få deg til å tenke på annet enn savnet :)

 

Banshee er også blitt en ganske så heftig actionserie.

 

Takk for tipset, har sett begge :) Banshee er rå. 

 

Lenke til kommentar

Sliter litt med å komme meg igjennom Rectify (midten av sesong to nå), men serien er veldig sterk og har flere sterke budskap + gode skuespillere. Helt klart verdt en titt :)

Er det bra tempo i serien eller er den veldig treg? 

 

Jeg kan greit følge en treg serie med gode karakterer, men er serien treg, plottet kjedelig og karakterene middelmådige vet jeg ikke om jeg klarer det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...