Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Ser på en liste på VG nå om hvilke serier som "tas av skjermen" og som blir "fornyet" (samt noen "ikke bestemt") ..

Jeg ser Revenge skal tas av skjermen.. Jeg har alltid likt "coveret" på den serien, så har vurdert å se den.. Gikk det til h... med serien, eller fikk den en avslutning? Noen som så den, og syntes den var bra/dårlig?

Ser også at "24: Live another day" tas av skjermen.. Jeg så ikke denne sesongen.. men, lurer litt på om dette betyr at relanseringen av 24 ikke ble noen suksess, eller hva greia ble? Var litt overrasket over å se den der..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501

24 er ikke tatt av skjermen. Var bare ment som en limited serie :) De jobber med en ny serie nå men uten Jack og så får vi håpe det blir noe av den serien :)

Lenke til kommentar

Det er feil info Winza, de har ikke bestemt seg enda angående 24. Hvorvidt det blir med eller uten Jack Bauer.

EDIT: Jeg får vondt å se hvor rotete og lite strukturert journalister (med flerårige utdanninger) på VG skriver for tida, den artikkelen det snakkes om var ikke et unntak. 

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Endelig har jeg kommet i gang med sesong 5 av Breaking Bad :) Det tok et par år mellom s4 og s5.

Jeg skal snart begynne på den serien, har hørt så mye bra om den så er spent :) Nå går det i sesong 2 og 3 av revenge her, jeg har mye å ta igjen :p
Du kan glede deg.

Overrasket over at Mr.Selfridge ikke blir diskutert her. Kanskje det bare er jeg som liker karakterene og settingen da jeg liker forretning.

Lenke til kommentar

Det er nok av serier der ute som fortjener diskusjon, men hvis du virkelig har interesse av å diskutere en bestemt, hvorfor ikke opprett en tråd for å se om andre vil det? Det virker som at folk her er allergiske mot å opprette tråder, greit nok at vi ikke spammer med det dog. 

Burde i grunn fikse en tråd for Silicon Valley nå når jeg skriver om det.

Endret av Maury
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Um ja? Men jeg skjønner ikke hva det har med saken å gjøre? Jeg er ikke interessert i å diskutere slikt her etter hvordan det ble sist gang :)

Noen som har sett csi cyber og kan si om den er bedre enn csi? (Altså bedre enn hvordan csi er nå til dags)

Lenke til kommentar

Um ja? Men jeg skjønner ikke hva det har med saken å gjøre? Jeg er ikke interessert i å diskutere slikt her etter hvordan det ble sist gang :)

Fordi det forteller hva du mener ikke er smertefullt også. Personlig fant jeg sist gang jeg så CSI (rundt 2009-ish) mindre smertefullt enn Hotel Cæsar hvor norske skuespillere drar for å dø. 

Endret av Maury
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

For å dø faktisk :lol: Men jeh syns ikke det er lurt vi begynner å diskutere dette. Du vet hva jeg syns om den serien så det er ikke akkurat noe nytt :)

Lenke til kommentar
Dette er statusen til de største TV-seriene så langt.

VG følger

I mai hvert år bestemmer TV-selskapene om hvilke serier de vil sende i 2015/2016-sesongen, og dermed også hvilke serier som får en ny sesong og hvilke som tas av skjermen. For fansen er det en spennende tid, da du både kan bli overlykkelig og knust etter hvert som det blir klart hva som skjer med dine favoritt-serier.

Vi er knapt halvveis inn i mai, men skjebnen til flere serier er allerede bestemt. Her er en foreløpig oversikt:

THE CW

Fornyes:

«Arrow», «The Vampire Diaries», «Supernatural», «The Originals», «Jane the Virgin», «The Flash», «The 100», «iZombie», «Reign» og «Beauty and the Beast»

Tas av skjermen:

«Hart of Dixie» og «The Messengers»

Hvilken serie er din favoritt? Diskuter i kommentarfeltet!

KEVIN_MCKIDD__JUSTIN_CHAMBERS__CHANDRA_W

FORNYES: I år er det ti år siden «Grey's Anatomy» sendte sin første episode, og enda er det ikke slutt. ABC har bestemt seg for å lage enda en sesong av seriens om utstpiller seg på Seattle Grace Hospital.

Foto: BOB D'AMICOABC

ABC

Fornyes:

«Nashville», «Castle», «Marvel’s Agent Carter», «Marvel’s Agents of S.H.I.E.L.D», «Scandal», «Grey’s Anatomy», «American Crime», «Secret and Lies», «Modern Family», «Mistresses», «The Middle», «Black-ish», «Fresh Off the Boat», «The Fosters», «The Goldbergs», «The Bachelor», «Shark Tank», «20/20», «How to Get Away With Murder», «Once Upon a Time», «Beyond the Tank», «Melissa and Joey», «Pretty Little Liars», «Galavant», «Rookie Blue» og «Last Man Standing»

Tas av skjermen:
«Forever», «Black Box», «Cristela», «Members Only», «Resurrection», «Revenge», «Manhattan Love Story» og «Selfie»

Ikke bestemt:

«The Taste», «Cougar Town» og «Wipeout»

FOX

Fornyes:

«Bones»«Empire», «Brooklyn Nine-Nine», «New Girl»«Gotham», «Sleepy Hollow», «Family Guy»«The Simpsons»«The X-Files», «Last Man on Earth», «Bob‘s Burgers, «Hell‘s Kitchen», «MasterChef», «MasterChef junior», «Golan The Insatiable» og «World ‘s Funniest Fails»

Tas av skjermen:

«American Idol», «Weird Loners», «The Following», «Backstrom», «Gracepoint», «The Mindy Project», «Glee», «Hieroglyph», «Gang Related», «24: Live Another Day», «Red Band Society» og «Mulaney»

ta2caa0b.jpg

KRIMGÅTER: I «Bones» løser FBI-agenten Seeley Booth og hans partner rettsantropologen Temperance «Bones» Brennan mord. Sistnevnte spilles av Emily Deschanel.

Foto: TV 3

NBC

Fornyes:

«The Mysteries of Laura», «The Night Shift», «Undatable», «Chicago Fire», «Chicago P.D.», «The Blacklist», «Grimm», «Welcome to Sweden», «Hannibal» og «Law and Order: SVU»

Tas av skjermen:

«State of Affairs», «Marry Me», «Constantine», «About a Boy», «One Big Happy», «Allegiance», «A to Z», «Mission Control», «The Slap», «Bad Judge», «Parenthood», «American Odyssey», «Working the Engels» og «Parks and Recreation»

Ikke bestemt:

«The Voice», «The Biggest Loser» og «A.D: The Bible Continues»

CBS

Fornyes:

«The Big Bang Theory»«Criminal Minds», «Elementary», «NCIS: New Orleans», «CSI: Cyber», «Blue Bloods», «Madam Secretary», «Scorpion», «NCIS»«NCIS : Los Angeles», «Hawaii Five-O», «Extant», «Mom», «Stalker», «Person of Interest», «Mike & Molly», «The Good Wife» og «2 Broke Girls»

Tas av skjermen:

«Battle Creek», «CSI: Las Vegas», «Reckless», «The McCarthys», «The Millers», «The Mentalist» og «Two and a Half Men»

Ikke bestemt:

«The Amazing Race»,  «CSI», «The Odd Couple», «Survivor» og «Undercover Boss»

ta2d2816.jpg

KORRUPSJON OG POLITIKK: «House of Cards» med Kevin Spacey i hovedrollen har blitt en supersuksess siden første episode ble sendt for to år siden. Nylig annonsert Netflix at det vil komme en fjerde sesong.

Foto: DAVID GIELBRECHTNETFLIX

NETFLIX

Fornyes:

«Bloodline», «Bojack Horseman», «The Fall», «Hemlock Grove», «House of Cards», «Longmire», «Marco Polo», «Marvel's Daredevil»«Orange Is The New Black»«Arrested Development»«Better Call Saul», «Peaky Blinders» og «Unbreakable Kimmy Schmidt»

Tas av skjermen:

«The Killing»

Ikke bestemt:

«Bad Samaritans», «Gracie and Frankie» og «Happy Valley»

HBO

Fornyes:

«Doll and Em», «Game of Thrones», «Getting On», «Girls», «Silicon Valley», «The Comeback», «The Leftovers», «Togetherness», «True Detective» og «Veep»

Tas av skjermen:

«Boardwalk Empire», «Looking», «The Newsroom», «Treme» og «True Blood»

2390788.jpg

FERDIG: «Sons of Anarchy» takker for seg etter syv sesonger. Her er Tommy Flanagan som Filip «Chibs» Telford, (venstre) og Charlie Hunnam som Jackson «Jax» Teller.

Foto: AP/FX

FX

Fornyes:

«American Horror Story», «Archer», «Fargo», «Married», «The Americans», «The Strain», «The League», «It's Always Sunny in Philadelphia», «Man Seeking Woman», «Tyrant» og «You're the Worst»

Tas av skjermen:

«Anger Management», «Justified», «Saint George», «Sons of Anarchy», «Wilfred» og «The Bridge»

Ikke bestemt:

«Partners», «Louie» og «The Comedians»

AMC

Fornyes:

«Fear The Walking Dead», «Halt and Catch Fire», «Hell On Wheels» og «The Walking Dead»

Tas av skjermen:

«Mad Men»

SHOWTIME

Fornyes:

«The Affairs», «Homeland», «House of Lies», «Masters of Sex», «Ray Donovan» og «Shameless»

I tillegg kommer «Twin Peaks» tilbake til neste år.

Tas av skjermen:

«Nurse Jackie»

Lenke til kommentar

Endelig har jeg kommet i gang med sesong 5 av Breaking Bad :) Det tok et par år mellom s4 og s5.

Jeg skal snart begynne på den serien, har hørt så mye bra om den så er spent :) Nå går det i sesong 2 og 3 av revenge her, jeg har mye å ta igjen :p

Sesong 5 var meget bra den også selv om jeg spøler fort gjennom mesteparten med Skyler-scenene. Det var greit at serien fikk en avslutning som nøster opp i de fleste endene.

Lenke til kommentar

Ser på en liste på VG nå om hvilke serier som "tas av skjermen" og som blir "fornyet" (samt noen "ikke bestemt") ..

Jeg ser Revenge skal tas av skjermen.. Jeg har alltid likt "coveret" på den serien, så har vurdert å se den.. Gikk det til h... med serien, eller fikk den en avslutning? Noen som så den, og syntes den var bra/dårlig?

Ser også at "24: Live another day" tas av skjermen.. Jeg så ikke denne sesongen.. men, lurer litt på om dette betyr at relanseringen av 24 ikke ble noen suksess, eller hva greia ble? Var litt overrasket over å se den der..

Jeg har alltid likt revenge godt. Intrigeserie. Setter den i samme kategori som Bates Motel.
Lenke til kommentar

At Arrested Development er bekreftet for ny sesong er fantastisk. Fint at serien har fått den oppmerksomheten den fortjener.

Får bare håpe at serien er mer åpen for latterligheten i den kommende sesongen, når enn det blir.

Hvis du er veldig fan av Arrested Development så kommer et godt plaster på såret i sommer, som også ser ut til å omfavne latterligheten Arrested Development ikke helt gjorde/kunne i sesong 4 iforhold til de tidligere sesongen. For vi får Wet Hot American Summer: First Day of Camp i juli på Netflix.

Lenke til kommentar

Flott at Fresh Off the Boat fornyes. Regner med det betyr at neste sesong blir full pakke, ikke bare 13 episoder. Har vært tynt på humorfronten når alle de beste seriene har kjørt så korte sesonger. Review with Forrest MacNeil, Man Seeking Woman, Nathan for You og nevnte Fresh Off the Boat har til sammen bare 40 episoder i 14/15. 

Lenke til kommentar

Jeg har alltid likt revenge godt. Intrigeserie. Setter den i samme kategori som Bates Motel.

Takk for svar! :)

Vet du om den fikk en ordentlig slutt, eller om ting ble hengende i luften?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...