Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Jeg ser Tales From the Crypt om dagen og må si at jeg er dødsimponert så langt, en og en halv sesong inn. Som med antologi-serier flest så er episodene av noget variabel kvalitet, men på sitt svakeste (Only Sin Deep, The Switch) har serien holdt en 7/10-standard, og på sitt beste (And All Through the House) er den intet mindre enn perfekt med 10/10. De andre varierer mellom 8 og 9/10. En håndfull kjente fjes både foran og bak kameraet au. Til nå har folk som William Sadler, Robert Zemeckis, Richard Donner, Joe Pantoliano, Lea Thompson, Tom Holland, Mary Lambert, M. Emmet Walsh, Demi Moore, Jeffrey Tambor, Arnold Schwarzenegger, Fred Dekker, Teri Hatcher og Miguel Ferrer vært tilstede bak eller foran kameraet.

The Crypt Keeper som introduserer og avslutter hver episode er helt kanon. Herlig med cheesy puns and jokes.

Bortsett fra en cameo i åpningssekvensen er Arnold bak kameraet her. En av de svakeste episodene så langt, men han gjør seg ikke bort.

Helt suverent til nå! Gleder meg til fortsettelsen etter påske.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HBO klarte å fylle dokumentarsuget mitt etter The Jinx med Going Clear Scientology and the Prison of Belief

Meget bra!

Så sistnevnte i går. Bra den. Håper Miscavige, Cruise og resten av COS får kjørt seg i tiden fremover. Kan også anbefale boken av Wright.

Har sett to episoder av The Jinx. En fantastisk serie så langt. Dessverre vet jeg hvordan den ender.

Lenke til kommentar

Sist jeg sjekket ut et klipp fra Going Clear på YouTube så hadde Scientologikirken sneket inn en syvminutters reklamefilm i forkant av klippet. Fiffig.

EDIT: Dette klippet:

Og ut ifra kommentarene er det flere som får samme reklame. Hva med dere?

Endret av Mason Savoy
Lenke til kommentar

Jeg ser Tales From the Crypt om dagen og må si at jeg er dødsimponert så langt, en og en halv sesong inn. Som med antologi-serier flest så er episodene av noget variabel kvalitet, men på sitt svakeste (Only Sin Deep, The Switch) har serien holdt en 7/10-standard, og på sitt beste (And All Through the House) er den intet mindre enn perfekt med 10/10. De andre varierer mellom 8 og 9/10. En håndfull kjente fjes både foran og bak kameraet au. Til nå har folk som William Sadler, Robert Zemeckis, Richard Donner, Joe Pantoliano, Lea Thompson, Tom Holland, Mary Lambert, M. Emmet Walsh, Demi Moore, Jeffrey Tambor, Arnold Schwarzenegger, Fred Dekker, Teri Hatcher og Miguel Ferrer vært tilstede bak eller foran kameraet.

Er selv godt i gang med denne herlige gamle barndoms favoritten og storkoser meg som bare det.

Nå vet jeg ikke hvor langt du er kommet i sesong 2 så jeg skal prøve å unngå å spoile, men hadde senest i natt et gjensyn med favoritt episoden min "Three's a Crowd" med Gavan O'Herlihy og musikk av Jan Hammer, en av de mørkere episodene fra sesong 2 og med en skikkelig ondskapsfull tvist.

Ble vel totalt 7 sesonger og 2 filmer så jeg har en god del igjen men ser jo meget lovende ut om den greier å holde noenlunde samme kvalitet fremover. 

Endret av FrankZito
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Nei mange nye gode serier nå for tiden syns jeg :) Jeg har fått en interesse for den madam secretary serien, minner meg litt om den serien fra 2005 eller 2006 med geena davis som president :) Og jeg digger tim daly :D Evig ung fyr med masse talent :)

Lenke til kommentar

Orphan Black og Person of Interest, er det to serier som fortsetter å være gode ut i de andre sesongene også?

Jeg har sett et par episoder av OB og noen flere av PoI, og liker begge det lille jeg har sett.. Er bare nysgjerrig på om de fortsatt regnes som bra, eller om de tok en Heroes-vending, eller lignende! :p

Lenke til kommentar

Du er så Gavin Belson. :p

Orphan Black og Person of Interest, er det to serier som fortsetter å være gode ut i de andre sesongene også?

Jeg har sett et par episoder av OB og noen flere av PoI, og liker begge det lille jeg har sett.. Er bare nysgjerrig på om de fortsatt regnes som bra, eller om de tok en Heroes-vending, eller lignende! :p

Nei, Person of Interest blir bedre utover. Var spesielt fra den syvende episodene og videre når serien begynte å få en rød tråd at serien fungerte bedre. Synes ikke at sesong 4 har så ekstremt mye endringer eller gjør så mye bedre enn de 2-3 sesongene før der, men det er fremdeles god underholdning og fremdeles en serie som forsetter å holde interessen oppe. Er en serie veldig interessert i teknologi og bruken enn mange kanskje tror. Den stiller noen gode spørsmål, og har noen greie skuespillere.

Noe man ikke helt forventer fra kanalen som gir deg CSI: CYBER, NCIS: Bogata, NCIS: LA, NCIS: New Orleans, Criminal Minds: We give you as much violence as we can, Criminal Minds: Overseas o.s.v.

Orphan Black var bra i sesong 1, men synes serien var en litt skuffelse i sesong 2. Men ingenting i Heroes etter sesong 2 eller sesong 3-4 av Prison Break-kaos. Fremdeles seerverdig om plottet interesserer deg.

Sesong 3 av Orphan Black vil forresten bli tilgjengelig på norske Netflix innen 24 timer etter USA når den har premiere denne måneden. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg holder fortsatt på med Person of Interest. Personlig synes jeg serien blir bedre og bedre for hver sesong :D

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Jeg er ond , ja :D

Kommer ny Inspektør Gadget og......

Duck Tales kommer tilbake i 2017 , det er da noe ;)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

En reunion serie med samme skuespillere hadde vært kult men dette gjør jeg meg bare trist ): Jeg mener hvem kan erstatte John stamos. Bob saget og David Alan coulier?

Angående David. Har aldri tenkt over det men jeg syns han er mistenkelig lik jeff daniel :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...