Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så første episode av Agent Carter i går, men skjønner ikke helt hypen. Det er vel kanskje på tide at jeg innser at superhelt-sjangeren ikke er min greie, med noen få unntak. Tenkte å prøve meg på Top of the Lake og Sleepy Hollow istedenfor.

Lenke til kommentar

Agent Carter er ikke akkurat en superhelt-serie heller. Befinner seg i et superhelt-univers, men det er nesten mer en cheesy utgave av Alias i et utseende litt tilhørende et periodedrama. Var ok, men serien begynte ikke å bli noe særlig interessant før rundt episode 4. Mye bedre å se f. eks Arrow eller The Flash spør du meg hvis du er ute etter superhelt-serier, eller vente til Daredevil neste måned på Netflix.

Top of The Lake er good. Sleepy Hollow er ganske greit lettbeint underholdning, men har ikke akkurat stresset meg til å se sesong 2. Hvis det er serier på Netflix du er ute etter ville jeg sett Person of Interest hvis du ikke har, og sett Bloodline senere når den har premiere neste uke.

Lenke til kommentar

Første episoden av Powers er ute på Youtube, men ser søren ikke ut som at Playstation klarer å gjøre serien tilgjengelig til Skandinaviske-brukere samme dag som amerikanske. Ligger 2 episoder til ute på Playstation Store i USA for de med PSN+.

EDIT: 3 første episodene kan sees på Viaplay 20. mars via appen på PS4 gratis for PSN+-brukere uten Viaplay-abonnent. Eller på Viaplay på alle plattformer tjenesten er på.

http://serienytt.no/2015/03/se-den-forste-episoden-av-powers/

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Agent Carter er ikke akkurat en superhelt-serie heller. Befinner seg i et superhelt-univers, men det er nesten mer en cheesy utgave av Alias i et utseende litt tilhørende et periodedrama. Var ok, men serien begynte ikke å bli noe særlig interessant før rundt episode 4. Mye bedre å se f. eks Arrow eller The Flash spør du meg hvis du er ute etter superhelt-serier, eller vente til Daredevil neste måned på Netflix.

Top of The Lake er good. Sleepy Hollow er ganske greit lettbeint underholdning, men har ikke akkurat stresset meg til å se sesong 2. Hvis det er serier på Netflix du er ute etter ville jeg sett Person of Interest hvis du ikke har, og sett Bloodline senere når den har premiere neste uke.

Nei ikke akkurat superhelt-serie, men som du sier satt i et superhelt-univers. Fikk sterke MacGyver vibber flere ganger i løpet av episode en, så det ble for dumt for min del. Arrow det samme, selv om jeg kanskje kom meg til episode to i den serien. Kommer likevel til å sjekke ut Daredevil når den dukker opp.

Person of Interest var det bra du nevnte, for det er en serie som har gått i glemmeboken her i gården. Jeg trenger egentlig ikke noen ny serie da jeg har flere på lista, både gamle og nye. Det dukker jo stadig opp nye sesonger av serier jeg følger så jeg har egentlig ikke tid til alt sammen når jeg skal prøve å få med meg noen filmer også. Men sånn er det, må jo få med seg alt :D

Lenke til kommentar

De kan spille enda mer på spion-elementene og sånt tenker jeg på med hva som skjedde i fjor og The Winter Solider. Litt mer seriøse situasjoner enn at en haug agenter og sånt kan svope inn hvert øyeblikk, eller at de bruker mildt sagt flere episoder på bare ukas sak-ting. Virker som de har fokusert mer på å ha en sammenhengende historie, framfor å ha ukas-sak opplegg. Gjør også at serien er et hakk bedre både på regi og manus når de holder seg litt unna prosedyre.

Lenke til kommentar

Altså, de har ikke totalt forandre konseptet, men ja - innenfor de rammene av "hemmelige agenter med tilgang til teknologi som ikke eksisterer i den virkelige verden slåss mot slemminger som har tilgang til teknologi som ikke eksisterer i den virkelige verden" blir det bedre :)

Lenke til kommentar

Dette minnet også meg på at jeg skal ta opp serien igjen. Så vel til ca halvveis i sesong 1 (pause) og har ikke kommet i gang igjen. Driver faktisk og pløyer gjennom Justice League-serien på netflix US om dagen. Den forsvinner ut av sortimentet den 30.3 så tenkte det var greit å for første gang se serien a til å. Håper jeg rekker JLU også

Lenke til kommentar

Den Justice League-serien er en av de beste animerte superhelt-seriene Tok i bruk karaktergalleriet godt, og brukte voice-overs veldig bra. Fra J.K. Simmons som nå er Oscar-vinner til Ron Perlman som Clayface og Oded Fehr som Doctor Fate. Eller Powers Boothe som Gorilla Grodd.

Liker X-Men: The Animated Series fra på starten av 90-tallet litt bedre enn Justice League, selv om X-Men får en god del stryk for diverse rare eller brått avslutta historier her og der. Men de slår ikke Batman: The Animated Series.

Litt morsomt at John Ridley som skrev manuset for Oscar-vinneren 12 Years A Slave og nå driver med den noe godt mottatte dramaserien American Crime faktisk jobbet som manusforfatter på Justice League (i tillegg til en haug komiserier og prosjekter som aldri gikk noe vei). Mente jeg så et intervju med Ridley hvor han sa han hadde vært staff-writer på Justice League og, men imdb ser ut til å være uenig så mulig det er feil.

https://www.youtube.com/watch?v=FEwsYYvoZ64

Lenke til kommentar

Jeg føler meg slått... For første gang på mange år har jeg blitt nødt til å kjøpe en "fysisk kopi" av en tv-serie. BBC's Whites er HELT umulig å få tak i på lovlig eller ulovlig vis i Norge. Det er visstnok mulig å se den på iPlayer, men det blir uansett billigere å kjøpe en fysisk dvd fra england.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...